GA: Rebranding jako recepta na sprzedaż | Wojoweb Rebranding jako recepta na sprzedaż | Wojoweb

Rebranding jako recepta na sprzedaż

Twój wizerunek znacznie się pogorszył? Klientów ubywa, zamiast przybywać? A może zależy Ci na pozyskaniu nowej grupy klientów?

Rebranding może okazać się dla Ciebie strzałem w dziesiątkę. Należy go jednak przeprowadzić mądrze! Jak zrobić to z głową? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule.

Rebranding

Może być skutecznym sposobem na podniesienie marki z nawet największego kryzysu wizerunkowego. Niekiedy jest to całkowita zmiana wizerunku, choć może być również częściowa. Do sprawy trzeba podejść indywidualnie, ponieważ każda firma jest inna. Jest to niezastąpiony sposób na to, żeby zbudować przewagę nad konkurencją, a nawet pozyskać nową grupę odbiorców. Przekonaj się, czy rebranding jest dla Ciebie dobrym wyborem.

Wypełnij brief

Kiedy robić rebranding?

Podczas istnienia każdej firmy trafiają się lepsze i gorsze momenty. Rebranding warto przeprowadzić, kiedy przedsiębiorstwo boryka się ze złą sławą. Jeżeli dobra reputacja przedsiębiorstwa to już przeszłość, a wizerunek z jakiegoś powodu został nadszarpnięty, trzeba działać szybko i skutecznie. Rebranding może się okazać lekiem na całe zło. Zmiana wizerunku oraz strategii sprzyja pozyskiwaniu zaufania oraz nowych klientów.

Wypełnij brief

Rebranding

Warto również przeprowadzić w sytuacji, w której konkretna firma chce się rozwijać i stawia na nową grupę odbiorców. To do potrzeb konsumentów trzeba dostosować strategię i postawić na odważne kroki oraz rewolucję. Ważne jest to, aby mądrze zmienić system identyfikacji wizualnej, a także przekształcić strategię komunikacji.

Niczego dobrego nie wróżą również spadające słupki sprzedażowe. Kiedy zyski lecą na łeb, na szyję, trzeba działać. W takiej sytuacji konieczne jest ponowne zbadanie rynku, a także działań danego przedsiębiorstwa. Co jest powodem takiego stanu rzeczy? Wtedy należy właściwie zaprojektować zmiany wizerunkowe, a następnie zacząć działać.

W zależności od branży, konkurencja może być mniejsza lub większa, a najlepiej jest być zawsze o kilka kroków przed innymi firmami. W tym celu warto postawić na unikalny wizerunek marki. Powiew świeżości jest zawsze wskazany i może pobudzić zmysły klientów, zachęcając ich do inwestycji.

Najczęściej robi się rebranding w przypadku zmiany struktury własnościowej konkretnego przedsiębiorstwa. Dochodzi do niej w wyniku przejęcia marki czy fuzji firm. Zmiana komunikacji marki będzie podstawowym krokiem, dzięki któremu przedsiębiorstwo znów zyska zaufanie klientów.

Wypełnij brief

Jakie zmiany na stronie prowadzić
w ramach rebrandingu?

Rebranding dotyczy nie tylko zmiana logo. Wraz z nim na stronie może pojawić się wiele nowości. Wśród tych najczęściej występujących jest zmiana kolorystyki oraz warstwy graficznej. Oczywiście muszą one być widoczne także na materiałach reklamowych.

W zależności od przyjętej strategii, warto również postawić na usprawnienie oferty, a więc łatwiejszy dostęp do zakupu poszczególnych produktów na stronie internetowej. Tę kwestię warto przedyskutować ze specjalistą, który podpowie najnowocześniejsze oraz najlepsze dla danej branży rozwiązania. Być może koniecznością okaże się przeniesienie oferty na inną platformę sprzedażową?

Warto również zadbać o właściwą architekturę informacji na konkretnej STRONIE INTERNETOWEJ. Treści, nawigacja, a także funkcjonalność konkretnej witryny powinny być właściwie dostosowane do nowego wizerunku marki. Ważne jest to, aby zadbać o to, aby były one przyjazne nie tylko dla ludzi, ale również dla robotów indeksujących, ponieważ to przekłada się na widoczność strony w sieci.

Wypełnij brief

Kiedy nie robić rebrandingu?

Rebranding musi być efektem przemyślanej decyzji. W przeciwnym razie może doprowadzić do przykrych w skutkach rezultatów. Zwłaszcza że wiąże się on ze sporą inwestycją środków i czasu.

Rebrandingu lepiej unikać w sytuacji, w której widzisz, że Twoja firma cały czas się rozwija, a klientów nieustannie przybywa. Kiedy Twoja marka staje się rozpoznawalna, a Ty widzisz, że wszystko zmierza w dobrym kierunku. Lepiej nie „przedobrzyć”, ponieważ może się to skończyć utratą stałych klientów.

Warto również pamiętać o tym, że projektowanie nowego logo wiąże się z ogromnym nakładem energii i czasu. Jeżeli zatem nie dysponujesz odpowiednimi środkami, lepiej wstrzymaj się z inwestycją. Jeżeli zdecydujesz się tylko na zmianę logo, może się okazać, że to zdecydowanie zbyt mało. Lepsze efekty uzyskasz, kiedy zainwestujesz większe pieniądze w kompleksową metamorfozę, która obejmie również lifting Twojej strony internetowej. Przede wszystkim musisz mieć jednak plan działania, dzięki któremu podejmiesz skuteczne, właściwe kroki, stawiając na istotę rebrandingu, a więc kompletną zmianę komunikacji.

Na rebranding nie powinny się również decydować zbyt szybko firmy, które nie znalazły zaufanych specjalistów w tej dziedzinie. Lepiej nie robić tego na własną rękę, ponieważ jest to bardzo złożony proces, który powinien być zaplanowany od A do Z przez profesjonalistów, siedzących w branży. To oni analizują rynek, działania konkurencji, a także sięgają w głąb marki, skupiając się na jej początkach, a w rezultacie starają się stworzyć nowy wizerunek, który ma przyciągnąć nowych odbiorców.

Wypełnij brief

Czy można zaoszczędzić na identyfikacji wizualnej?

Wiele firm, w szczególności tych małych chce zaoszczędzić na identyfikacji wizualnej. Nie jest to dobry pomysł. Dlaczego? Przede wszystkim najlepiej jest oddać przygotowanie księgi w ręce profesjonalistów, których praca swoje kosztuje. Doświadczenie, wiedza oraz umiejętności są bardzo istotne i należy skupić się na tym, aby wybrać ekspertów, którzy zrealizują projekt od A do Z

Dobra identyfikacja wizualna to inwestycja na długie lata. Niekiedy pozorna oszczędność może sprawić, że przedsiębiorca będzie musiał zapłacić podwójnie za tę samą usługę, ponieważ zaledwie po upływie chwili, konkretny projekt zacznie trącić myszką.

Wypełnij brief

Podobne

Czym jest identyfikacja graficzna i czy jest potrzebna?

Codziennie na świecie powstają nowe firmy, konkurencja się zagęszcza. Każdy chce zaprezentować swoje produkty i usługi jak najlepiej. Niestety, ich jakość nie obroni i nie zareklamuje się sama. Warto budować silną markę, zakorzenioną w świadomości odbiorców. To właśnie dzięki temu, w momencie wyboru, ich kroki skierowane zostaną do Ciebie, a nie konkurencji.

icon Czytaj dalej

Rebranding – czym jest, kiedy i jak go przeprowadzić?

Gdy firma istnieje na rynku od wielu lat, nieustannie się rozwija i odnosi kolejne sukcesy, powinna też nadążać za duchem zmieniających się czasów. Wiele zmienia się w konkretnych branżach, modyfikacjom ulega asortyment, język, prezentacja graficzna konkretnej marki.

icon Czytaj dalej

Co to jest Key Visual?

Współpraca z agencją kreatywną albo grafikiem freelancerem jest bardzo opłacalna dla wielu firm. Przede wszystkim jest to najlepszy sposób na to, żeby otrzymać profesjonalnie przygotowane grafiki, który doskonale prezentują się na stronie internetowej, a przy tym wzbudzają spore zainteresowanie użytkowników. Jeżeli w planach masz korzystanie z tego typu usług, koniecznie dowiedz się, czym jest Key Visual.

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.