Kiedy nie robić rebrandingu?
Rebranding musi być efektem przemyślanej decyzji. W przeciwnym razie może doprowadzić do przykrych w skutkach rezultatów. Zwłaszcza że wiąże się on ze sporą inwestycją środków i czasu.
Rebrandingu lepiej unikać w sytuacji, w której widzisz, że Twoja firma cały czas się rozwija, a klientów nieustannie przybywa. Kiedy Twoja marka staje się rozpoznawalna, a Ty widzisz, że wszystko zmierza w dobrym kierunku. Lepiej nie „przedobrzyć”, ponieważ może się to skończyć utratą stałych klientów.
Warto również pamiętać o tym, że projektowanie nowego logo wiąże się z ogromnym nakładem energii i czasu. Jeżeli zatem nie dysponujesz odpowiednimi środkami, lepiej wstrzymaj się z inwestycją. Jeżeli zdecydujesz się tylko na zmianę logo, może się okazać, że to zdecydowanie zbyt mało. Lepsze efekty uzyskasz, kiedy zainwestujesz większe pieniądze w kompleksową metamorfozę, która obejmie również lifting Twojej strony internetowej. Przede wszystkim musisz mieć jednak plan działania, dzięki któremu podejmiesz skuteczne, właściwe kroki, stawiając na istotę rebrandingu, a więc kompletną zmianę komunikacji.
Na rebranding nie powinny się również decydować zbyt szybko firmy, które nie znalazły zaufanych specjalistów w tej dziedzinie. Lepiej nie robić tego na własną rękę, ponieważ jest to bardzo złożony proces, który powinien być zaplanowany od A do Z przez profesjonalistów, siedzących w branży. To oni analizują rynek, działania konkurencji, a także sięgają w głąb marki, skupiając się na jej początkach, a w rezultacie starają się stworzyć nowy wizerunek, który ma przyciągnąć nowych odbiorców.
Wypełnij brief