Co to jest Key Visual?
Współpraca z agencją kreatywną albo grafikiem freelancerem jest bardzo opłacalna dla wielu firm. Przede wszystkim jest to najlepszy sposób na to, żeby otrzymać profesjonalnie przygotowane grafiki, który doskonale prezentują się na stronie internetowej, a przy tym wzbudzają spore zainteresowanie użytkowników. Jeżeli w planach masz korzystanie z tego typu usług, koniecznie dowiedz się, czym jest Key Visual.
Key Visual
Key Visual jest jednym z niezbędnych elementów, który przydaje się podczas tworzenia wizerunku firmy albo samej marki. To ważny punkt w pracy nad tożsamością danego przedsięwzięcia, a więc zdecydowanie nie warto go pomijać. Jest to bowiem najlepszy sposób na to, aby przyciągnąć uwagę klientów, a przy tym wzbudzić również ich zaufanie. Warto zatem skupić się na tym, aby ten element został przygotowany przez wykwalifikowanych ekspertów, którzy znają się na swoim fachu.
Jak sama nazwa wskazuje Key Visual to swego rodzaju wizualny klucz. To właśnie sposób na to, aby marka zyskała spójność, a przy tym również na dłużej zostawała w pamięci poszczególnych odbiorców. KV – projekty mają za zadanie wzbudzenie emocji, a także przedstawienie wartości, z którymi identyfikuje się dana marka. Dodatkowo w tym przypadku niezbędnym elementem jest również motyw graficzny, który towarzyszy każdemu projektowi. Decydując się na tego typu rozwiązanie, użytkownicy zyskują pewność, że w trakcie nie zgubią spójności komunikacyjnej marki, a poszczególni użytkownicy, łatwiej będą mogli odnaleźć daną firmę.
Co to jest Key Visual?
Projekt graficzny – definicja jest bardzo prosta i zrozumiała. Przede wszystkim nieodłącznym elementem w tym przypadku jest Key Visual, który jest istotnym dodatkiem do każdego logo, a przy tym nie stanowi jego bezpośredniej części. Oczywiście tego typu projekt powinien nawiązywać do logo, a więc może również powstać przed nim. Tak naprawdę może to być określona kompozycja kolorów, kształtów oraz typografii. Niekiedy jednak są to również bardzo abstrakcyjne z pozoru elementy, które w ostatecznej fazie będą ze sobą doskonale współgrały, a przede wszystkim kojarzyły się z konkretną firmą. Jest to najlepszy sposób na to, żeby dana marka była rozpoznawalna. Idealnie, kiedy dzięki tego typu projektowi marka jest rozpoznawalna, nawet bez logo.
Kreacja marketingowa bez Key Visual nie może się udać. Jest to bowiem element niezbędny, a więc motyw graficzny, który jest widoczny nie tylko na stronie internetowej, ale również na ulotkach, plakatach, a nawet w reklamach telewizyjnych czy mediach społecznościowych.
Czym wyróżnia się Key Visual?
Dobry Key Visual to sztuka, która zapada w pamięć i sprawia, że poszczególni użytkownicy z powodzeniem rozpoznają markę w każdej sytuacji. Całość musi być dość prosta, a przede wszystkim zrozumiała dla poszczególnych odbiorców. To absolutny klucz do sukcesu, o czym zawsze warto pamiętać. Najważniejsze jest to, aby całość wyróżniała się na tle konkurencji, a przede wszystkim w danej branży.
O czym warto pamiętać, tworząc Key Visual? Istotne jest to, żeby typografia była spójna. Najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie tych samych liter o tej samej wielkości. Kolejnym istotnym elementem są ilustracje o takiej samej stylistyce oraz charakterze. Nie bez znaczenia są również zdjęcia w podobnej aranżacji i kolorach, układ graficzny, a także powtarzalne elementy graficzne. To wszystko sprawia, że marka jest spójna, a poszczególne elementy są łatwo rozpoznawalne przez użytkowników.
Warto pamiętać również o tym, że KV musi być możliwy do przeniesienia na różnorodne elementy, a więc jego główną cechą jest elastyczność. Jeżeli skorzystać z usług agencji kreatywnej, możesz liczyć na otrzymanie instrukcji użytkowania KV, która znajduje się w identyfikacji wizualnej. Z kolei w plikach graficznych znajdziesz elementy, które umożliwią każdemu grafikowi szybkie zaprojektowanie różnorodnych obrazów przy ich użyciu, dzięki czemu całość pozostanie spójna.
Do czego potrzebny jest Key Visual?
Key Visual to domena nie tylko dużych marek, ale również tych nieco mniejszych, którym zależy na tym, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Warto zatem w niego zainwestować i cieszyć się rozwiązaniem, które posłuży firmie przez długie lata. Po co przygotowywać tego typu projekt? Przede wszystkim jest to najlepszy sposób na przekazanie odbiorcom jasnych komunikatów, a także pobudzenie określonych emocji względem danej marki. Spójność graficzna jest w tym przypadku bardzo istotna i ułatwia komunikację i nawiązanie relacji z odbiorcami.
KV należy powielać konsekwentnie w kolejnych projektach tworzonych dla firmy. Jest to najlepszy sposób na to, aby przekaz był łatwy do zapamiętania, a przy tym również rozpoznawalny. Ponadto graficy, dzięki temu nie będą musieli w przyszłości pracować nad stworzeniem nowych projektów, ponieważ będą bazowali na gotowych już elementach, co znacznie usprawni ich pracę.
Ile kosztuje Key Visual?
To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców. Muszą oni sobie jednak uświadomić, że niezależnie od ceny jest to inwestycja na długi czas, na którą zdecydowanie warto postawić. Na cenę KV składa się wiele czynników. Przede wszystkim mowa o oczekiwaniach klienta, rozmiarze projektu, ilości zmian czy stopniu skomplikowania. Koszt jest zawsze ustalany indywidualnie, a więc zdecydowanie warto skontaktować się z nami, aby uzyskać profesjonalną wycenę.
Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:
Co to jest Magento? Rozwiązanie idealne dla dużych sklepów internetowych
Jak powinna wyglądać strona internetowa w branży budowlanej?
Stworzenie strony internetowej – ile to kosztuje?
Wykorzystaj ChatGPT w sklepie internetowym. To sposób na większą interakcję z klientami
Najbardziej udane kampanie social media – 6 przykładów
Gotowy szablon czy autorska grafika? Co wybrać na swoją stronę internetową?
Czy warto zdecydować się na platformy SaaS?
Jaki wybrać hosting pod sklep internetowy?
Jak zwiększyć skuteczność treści na stronie internetowej, dzięki ChatowiGPT?
Czy sztuczna inteligencja zastąpi grafików?