GA: Czym jest identyfikacja graficzna i czy jest potrzebna? | Wojoweb

Czym jest identyfikacja graficzna i czy jest potrzebna?

Codziennie na świecie powstają nowe firmy, konkurencja się zagęszcza. Każdy chce zaprezentować swoje produkty i usługi jak najlepiej. Niestety, ich jakość nie obroni i nie zareklamuje się sama. Warto budować silną markę, zakorzenioną w świadomości odbiorców. To właśnie dzięki temu, w momencie wyboru, ich kroki skierowane zostaną do Ciebie, a nie konkurencji.


Identyfikacja graficzna – co to?

Mówiąc najogólniej, to narzędzie, które pomoże Ci w stworzeniu własnego wizerunku. Ten brand powinien być unikalny i ściśle wiązać się z Twoją firmą. Jest kluczem do sukcesu, który pomoże Ci nie tylko w przyciągnięciu nowych klientów i zbudowania grona tych stałych. Robi dla Twojego biznesu znacznie więcej. Sprawia, że staje się on kompletny, spójny, a po czasie kojarzy się z wysoką jakością. Identyfikacja graficzna nie powinna być skomplikowana. Dzięki temu będzie mogła być wykorzystywana w różnych sytuacjach, a do tego na stałe zakorzeni się w świadomości odbiorców, którzy będą wiązać ją z Twoimi produktami, usługami, słowem: z Twoim biznesem.

Dziś identyfikacja wizualna jest koniecznością dla każdej firmy, która chce się rozwijać i poszerzać grono klientów. Warto zwrócić uwagę na to, że raz przygotowana identyfikacja wizualna, również powinna ewoluować z czasem i dostosowywać się do zmieniającego się rynku oraz trendów. Nawet logo Mercedesa wielokrotnie zmieniało się na przestrzeni lat.


Kiedy zająć się stworzeniem identyfikacji graficznej?

Im szybciej, tym lepiej. Twoja firma od początku powinna budować swój brand, ściśle związany z konkretnymi produktami i usługami. W zasadzie trudno będzie wystartować bez własnego logo i określenia szaty kolorystycznej. Jeśli więc znajdujesz się na początku swojej drogi biznesowej – zadbaj o ten aspekt jak najszybciej. Jeśli działasz już od jakiegoś czasu na rynku – przyjrzyj się swojej identyfikacji wizualnej. Skoncentruj się na tym, czy nadal jest świeża, aktualna, zgodna z obowiązującymi trendami. Może czas najwyższy ją odmienić i unowocześnić?

Taki krok również może przynieść sporo dobrego firmie. Tworząc nowy branding, warto połączyć go z obszerną kampanią promocyjną, dzięki czemu zwrócisz na siebie jeszcze większą uwagę potencjalnych klientów. Zmiana wizerunku nie przejdzie bez echa, a nowa identyfikacja od razu zostanie zapamiętana. To z pewnością wyróżni Cię na tle konkurencji.

Identyfikacja graficzna składa się z kliku ważnych elementów, które ze sobą ściśle współpracują i nawiązują do siebie wzajemnie. Dzięki temu można stworzyć spójną, nierozerwalną całość. Warto pamiętać, że w tym procesie nawet najdrobniejszy detal ma znaczenie.

Co składa się na identyfikację graficzną:

  • logo
  • krój pisma
  • kolorystyka
  • wygląd opakowań
  • wygląd materiałów promocyjnych
  • wystrój wnętrz w siedzibie firmy/sklepach/salonach.

Tworząc identyfikację wizualną dla naszych klientów, przygotowujemy dla nich nie tylko produkt końcowy. Udostępniamy im także tzw. księgę znaków. To swoista instrukcja obsługi całej identyfikacji graficznej. Narzędzie chroni wizerunek Twojej firmy przed wszelkimi niepożądanymi zmianami. Korzystają z niej m.in. marketingowcy, drukarze, szwalnie czy producenci gadżetów. Na księgę identyfikacji wizualnej składają się:

  • logo
  • symbole dekoracyjne
  • typografia (rodzaj użytych czcionek)
  • kolorystyka
  • papier i koperty firmowe
  • wizytówka
  • wzory materiałów reklamowych i promocyjnych.

Ile kosztuje przygotowanie identyfikacji wizualnej?

Trudno podać nawet szacunkowy koszt całej usługi. Wszystko zależy bowiem od zakresu działania i oczekiwań klienta. Kosztorys przygotowywane jest przez nas indywidualnie po rozmowie i przeprowadzaniu wywiadu, odnośnie wymagań. Samo stworzenie logo to koszt od 500 do 2000 złotych, w zależności od liczby wariantów. Do tego należy doliczyć koszty związane z zaprojektowaniem np. materiałów promocyjnych, opakowań czy dobranie odpowiedniej dla brandu kolorystyki.

Warto jednak postawić na wysokiej jakości usługi, jakie świadczymy w Wojoweb. Identyfikacja wizualna powinna powstawać bowiem w sposób przemyślany i skrupulatny. Powinna uwzględniać charakter Twojej firmy, trendy i potrzeby rynku po to, aby służyła Twojej marce jak najdłużej.

 

Podobne

Innowacyjny projekt strony internetowej. Zobacz pięć przykładów witryn

Strona internetowa firmy powinna być jak najbardziej dopracowana. To najlepszy sposób na to, aby wybić się na tle konkurencji i zyskać nowych klientów. Dziś przedstawiamy pięć przykładów witryn, które postawiły na innowacyjne rozwiązania.

icon Czytaj dalej

Rebranding jako recepta na sprzedaż

Twój wizerunek znacznie się pogorszył? Klientów ubywa, zamiast przybywać? A może zależy Ci na pozyskaniu nowej grupy klientów? Rebranding może okazać się dla Ciebie strzałem w dziesiątkę.

icon Czytaj dalej

Ranking 10 najlepszych stron. Projekt strony www ma znaczenie!

Projektowanie stron www weszło na wyższy poziom. Obecnie w sieci można znaleźć bardzo oryginalne i nietuzinkowe propozycje, które zachwycają użytkowników. Innowacyjne pomysły same się bronią i zdecydowanie warto na nie postawić.

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.