Czym jest identyfikacja graficzna i czy jest potrzebna?
Codziennie na świecie powstają nowe firmy, konkurencja się zagęszcza. Każdy chce zaprezentować swoje produkty i usługi jak najlepiej.
GA:
Gdy firma istnieje na rynku od wielu lat, nieustannie się rozwija i odnosi kolejne sukcesy, powinna też nadążać za duchem zmieniających się czasów. Wiele zmienia się w konkretnych branżach, modyfikacjom ulega asortyment, język, prezentacja graficzna konkretnej marki. Warto też zadbać o wizerunek, który powinien być nowoczesny. Właśnie takie zabiegi nazywane są rebrandingiem. Jakie aspekty się na niego składają i jak przeprowadzić taki zabieg, bez uszczerbku dla firmy?
Przede wszystkim rebranding jest długotrwałym, precyzyjnie wdrażanym procesem, aniżeli szybkim i zdecydowanym działaniem. Każdy krok powinien być dobrze zaplanowany i przemyślany. Chodzi wszak nie tylko o to, jak postrzegane będzie przedsiębiorstwo, ale także o jego rozwój. Mówiąc najprościej, rebranding jest zmianą wizerunkową firmy. Podstawa słowa to branding, czyli tworzenie marki danego przedsiębiorstwa i zakorzenianie jej w świadomości konsumentów. Przedrostek re- świadczy o tworzeniu owego wizerunku od nowa. Warto mieć na uwadze, że nie chodzi tu wyłącznie o logo i szeroko pojęty aspekt graficzny.
Rebranding może być dokonywany na wielu płaszczyznach. Celem takiego działania jest zmiana lub umocnienie pozycji firmy na rynku poprzez pozytywne jej postrzeganie przez konsumentów. Może wiec on dotyczyć m.in.:
Aby mógł zajść rebranding firmy, działania muszą iść w parze z modyfikacją marketingu usługi, produktu, oferty. Jak to zrobić? Można zmodyfikować sposób komunikacji (używanego języka), grupę docelową (ze względu na np. wiek, płeć, miejsce zamieszkania, potrzeby). Wskazane jest uwydatnienie nowej lub innej charakterystycznej cechy danego produktu lub usługi. Można również korzystać z zupełnie nowych narzędzi (kanałów) służących komunikacji z potencjalnymi klientami.
Skoro wiemy już rebranding co to znaczy, warto zastanowić się, kiedy wdrożyć taki proces do własnej firmy. Najważniejszym jest uświadomienie sobie, że nie następuje on w ciągu jednego dnia, powinien być dokładnie przemyślany. Wprowadzony w odpowiedni sposób pomoże przedsiębiorstwu odnieść sukces. Nieprawidłowo przeprowadzony może narazić je na niemałe straty. Nie powinna być to wiec decyzja podjęta i realizowana pod wpływem chwili. Należy opracować różne rebranding strategie i wybrać tę najlepszą.
Warto zastanowić się nad odpowiedzią nad kilka pytań:
Może być ich wiele. Na każdy z nich wypływa inny czynnik: społeczny, gospodarczy, biznesowy itd:
Jak widać powodów do przeprowadzenia rebrandingu może być naprawdę wiele. Bardzo ważnym jest to, aby w cały proces zaangażowany był nie tylko zarząd i dział marketingu, ale i liderzy pozostałych działów. Należy również zakomunikować zachodzące zmiany pozostałym pracownikom, dzięki czemu cały proces będzie jeszcze bardziej spójny, a dodatkowo pozwoli na budowanie poczucia wspólnoty wewnątrz firmy.
W praktyce: rebranding co to jest i co się na niego składa? Warto do tematu podejść ostrożnie. Tak naprawdę dopiero wdrażając proces, przekonasz się co to znaczy rebranding, ponieważ jest on czasochłonny i nie powinien być przeprowadzany po łebkach. Trudno określić jak długo powinien on trwać. Najlepiej będzie pozostawić sobie dodatkowy margines, wydłużający ten czas.
Nasza firma od lat pomaga innym przedsiębiorstwom przygotować i przeprowadzić ten złożony i dość skomplikowany proces. Chętnie wesprzemy Cię w tych działaniach, oferując swoją wiedzę, doświadczenie i umiejętności. Przygotujemy wspólnie z Tobą plan, zajmiemy się budowaniem identyfikacji wizualnej, a na koniec pomożemy Ci zrealizować wszystkie założenia, przygotowane na liście.
Codziennie na świecie powstają nowe firmy, konkurencja się zagęszcza. Każdy chce zaprezentować swoje produkty i usługi jak najlepiej.
Projektowanie stron www weszło na wyższy poziom. Obecnie w sieci można znaleźć bardzo oryginalne i nietuzinkowe propozycje, które zachwycają użytkowników. Innowacyjne pomysły same się bronią i zdecydowanie warto na nie postawić.
Zastanawiasz się nad tym, skąd brać darmowe zdjęcia, które możesz z powodzeniem wykorzystać na swój własny użytek? W naszym artykule znajdziesz praktyczne wskazówki, dzięki którym urozmaicisz swoją stronę internetową, profil w social mediach albo prezentację. To jeden z doskonałych sposobów na zwiększenie zainteresowania odbiorców.
Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.