Co to jest rebranding
Przede wszystkim rebranding jest długotrwałym, precyzyjnie wdrażanym procesem, aniżeli szybkim i zdecydowanym działaniem. Każdy krok powinien być dobrze zaplanowany i przemyślany. Chodzi wszak nie tylko o to, jak postrzegane będzie przedsiębiorstwo, ale także o jego rozwój. Mówiąc najprościej, rebranding jest zmianą wizerunkową firmy. Podstawa słowa to branding, czyli tworzenie marki danego przedsiębiorstwa i zakorzenianie jej w świadomości konsumentów. Przedrostek re- świadczy o tworzeniu owego wizerunku od nowa. Warto mieć na uwadze, że nie chodzi tu wyłącznie o logo i szeroko pojęty aspekt graficzny.
Rebranding może być dokonywany na wielu płaszczyznach. Celem takiego działania jest zmiana lub umocnienie pozycji firmy na rynku poprzez pozytywne jej postrzeganie przez konsumentów. Może wiec on dotyczyć m.in.:
- Nazwy firmy/tworzonej marki.
- Grafiki, kolorystyki wykorzystanej w materiałach wizualnych, reklamowych, witrynach internetowych.
- Konkretnych produktów oraz ich opakowań.
- Hasła reklamowego.
- Asortymentu, oferty.
- Docelowej grupy odbiorców.
- Sposobu dystrybucji produktów lub usług.
WYPEŁNIJ BRIEF