GA: Najbardziej udane kampanie social media – 6 przykładów | Wojoweb Najbardziej udane kampanie social media – 6 przykładów | Wojoweb

Najbardziej udane kampanie social media – 6 przykładów

Marketing internetowy jest bardzo złożoną kwestią, a powodzenie określonych działań zależy nie tylko od zaangażowania, ale przede wszystkim od dobrego pomysłu.

Wiele firm stawia na social media i słusznie, ponieważ jest to dobry sposób na dotarcie do dużego grona odbiorców. Poznaj jedne z najbardziej udanych kampanii w social mediach!

Dlaczego kampanie w social mediach są tak istotne?

Kampanie w mediach społecznościowych cieszą się ogromną popularnością i naprawdę wpływają na rzeczywiste rozpoznawanie marki. Są kreatywne, a przy tym bawią oraz edukują. Przede wszystkim muszą jednak wywołać pewne emocje w użytkowniku, ponieważ to dzięki temu przyciągają jeszcze większą liczbę odbiorców. Często ich przesłanie internauci zapamiętują na bardzo długi czas. Poznaj zatem najlepsze kampanii w social mediach z 2021 roku.

1. Schwarzkopf na TikToku

TikTok w ostatnich latach bardzo zyskał na popularności, co dostrzegło wiele różnorodnych marek, w tym Schwarzkopf. Marka zorganizowała challenge, który polegał na wykorzystaniu filtrów AR, umożliwiających pofarbowanie włosów na dowolny kolor z ich palety. To był genialny pomysł, a całość szybko stała się internetowym viralem! Jak to możliwe? Otóż firma wykorzystała potencjał platformy i zachęciła społeczność do wspólnej zabawy, a następnie udostępniania treści. W końcu, kto nie chciałby przekonać się, jak wyglądałby w innym kolorze włosów? Oczywiście była to propozycja skierowana głównie do młodych osób, które korzystają z TikToka, to jednak mimo wszystko sprawia, że akcja cieszyła się naprawdę ogromną popularnością. Pikanterii dodał fakt, że akcja była prowadzona w wakacje, a więc to wtedy młodzież może sobie pozwolić na większe eksperymenty z własnym wyglądem! Akcji towarzyszył hashtag matchmyhairchallenge, który także jest chwytliwy.

Wypełnij brief

2. OtoMoto jako mistrz rymowanek

Sprzedaż i zakup auta często kojarzą się z czymś bardzo poważnym. W końcu to istotna decyzja, która a na nas duży wpływ. OtoMoto w 2021 roku postawiło jednak na nieco luźniejszą formę komunikacji z internautami. Okazało się, że to był absolutny strzał w dziesiątkę. Forma była bardzo luźna, a w social mediach pojawiały się rymowane treści, które przyciągały uwagę. To jednak nie wszystko, ponieważ marka zachęcała również użytkowników do tworzenia kreatywnych ogłoszeń sprzedażowych, które często były po prostu rymowane. Pretekstem do tego był oczywiście konkurs, który cieszył się sporą popularnością i mobilizował użytkowników do postarania się o zdobycie nagrody. Co ciekawe, najlepsze z ogłoszeń były później czytane przez Wojciecha Manna oraz Krystynę Czubównę. To się nazywa marketing!
Wypełnij brief

3. Dove dla kobiecego piękna

Nie da się ukryć, że obecnie internet, a w szczególności media społecznościowe mają ogromny wpływ na nastolatków. Często może się to skończyć, m.in. obniżona samooceną. Zbyt mała liczba lajków, a także hejt nie są w tym przypadku pomocne. To dlatego tak urzeka kampania zaproponowana przez Dove. Była naprawdę poruszająca, ponieważ pokazywała, w jaki sposób powstają zdjęcia, które później trafiają do sieci. Przedstawiany jest proces od A do Z, a więc nie tylko zrobienie fotografii, ale także jej retusz, a później wrzucenie do sieci i zdobycie lajków.

W tej kampanii słowa były absolutnie zbędne. Wystarczyło jedynie pokazanie zrobienia selfie od tyłu, a sam obraz znaczył bardzo wiele. Kampania była globalna i to był absolutny ukłon w stronę młodych kobiet, które nie powinny ulegać wszechobecnej presji, jakie są przed nimi stawiane.
Wypełnij brief

4. Heineken również dał czadu

W 2021 roku Heineken wykazał się ogromną kreatywnością. Marka postawiła na uwzględnienie lockdownu w swojej kampanii w social mediach. To dobry ruch, ponieważ wzięli oni pod uwagę ówczesne realia, w których przyszło nam żyć. Co ważne, reklama działała nieco na przekór i zachęciła do spożywania Heinekena 0%. Pokazywała rozmowy online, podczas których użytkownicy mogli pić piwo w taki sposób, aby druga osoba o tym nie wiedziała. To tylko jeden z filmów, ponieważ marka zrealizowała kilka, które nawiązywały bezpośrednio do problemów, z jakimi mierzyliśmy się podczas pandemii i trwających obostrzeń. Mocne STRONY INTERNETOWE KRAKÓW tego typu kampanii to przede wszystkim wzbudzanie emocji, wywoływanie uśmiechu, a także kontekst, czyli to, co aktualnie działo się na świecie.
Wypełnij brief

5. Zespół kolorowych skarpetek

Dużą popularnością i zainteresowaniem cieszą się również kampanie społeczne. Jedną z takich akcji stworzyła marka skarpetek Many Mornings. Chodziło tutaj o zwrócenie uwagi na wykluczenie ze społeczeństwa osób z zespołem Downa. Kampania pokazywała, że chromoson nie do pary, zupełnie jak skarpetki, które się od siebie różnią, wcale nie muszą być czymś złym.

Spot jest naprawdę poruszający. Pokazuje osoby z zespołem Downa, który dzielą się radością i realizują codzienne czynności. Kampania w social mediach zachęcała użytkowników do tego, żeby udostępniali swoje zdjęcia w dwóch różnych skarpetkach. Miało to być manifestacją wsparcia dla osób z zespołem Downa. Jest to również doskonały sposób na to, aby łamać stereotypy.
Wypełnij brief

6. Coca-Cola i magia świąt

Kampania Coca-Coli uderza przede wszystkim w emocje. Mówi o tym, że żadna osoba nie powinna być sama, w szczególności w święta. To storytelling w tradycyjnej postaci, co wciąż udowadnia, że taki marketing nadal jest na topie. Kampania opowiada historię chłopca, który chce w święta pomóc swojej samotnej sąsiadce. Tworzy niezwykłą instalację, która umożliwia mu wręczenie jej zaproszenia na wigilię.

Kampania została szczególnie ciepło przyjęta w czasach pandemicznych. Była to opowieść, której każdy wtedy potrzebował. O byciu dobrym i pomocnym, odwracała uwagę od trudów dnia codziennego. Film hulał w social mediach aż miło, wiele osób go udostępniało, co pokazuje, że takie historie cały czas są nam potrzebne, a więc w przyszłości z pewnością będzie się ich pokazywało znacznie więcej.

Jak widać powyżej, kampanie w mediach społecznościowych mogą przybierać różnorodne formy. Najważniejsze jest to, żeby zawsze docierały do określonej grupy odbiorców.
Wypełnij brief

Podobne

Czym powinna charakteryzować się strona firmy?

Każdy przedsiębiorca chce robić dobre pierwsze wrażenie. A do tego niezbędna jest profesjonalna strona internetowa, która zachęci potencjalnych klientów do nawiązania współpracy. Jaka zatem powinna być strona firmy?

icon Czytaj dalej

7 przykazań dobrej strony internetowej

Dziś nie wystarczy posiadać strony internetowej. W tym artykule, podpowiemy Ci jakich 7 zasad powinno przyświecać stworzeniu wysokiej jakości witryny, która zarabia.

icon Czytaj dalej

Jak projektować stronę firmy?

Strona internetowa firmy to jej wizytówka. Powinna być zatem jak najlepiej dopasowana do branży, a także konkretnego przedsiębiorstwa.

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.