GA: Ile powinno kosztować pozycjonowanie? Daj się zauważyć w sieci! | Wojoweb Ile powinno kosztować pozycjonowanie? Daj się zauważyć w sieci! | Wojoweb

Ile powinno kosztować pozycjonowanie? Daj się zauważyć w sieci!

Założenie własnej strony internetowej i social mediów to dopiero początek pracy, przy wypromowaniu swojej działalności. Zadanie nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Oczywiście, podczas całego procesu warto, a nawet należy posiłkować się darmowymi wynikami wyszukiwania, ale nie przyniesie Ci to wysokiej pozycji. W te działania trzeba zainwestować. Pieniądze i czas.


Ręce pełne roboty

Wbrew pozorom SEO to ogrom pracy. Jeśli chcesz znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania, trzeba spełniać pewne kryteria i nie ustawać w swoich działaniach. Osiadanie na laurach sprawi, że szybko spadniesz z podium i potrzeba będzie dwukrotnie zwiększonego wysiłku, aby na nie wrócić. Google dość szybko zmienia „zasady gry”. Musisz więc dużo czytać, szkolić się i poświęcać swój czas lub skorzystać z usług firmy zewnętrznej, która zrobi to za Ciebie.


(Nie)wysokie koszty

Gdy zdecydujesz się na pomoc profesjonalistów, będziesz musiał pamiętać o dwóch pojęciach: „budżetu” oraz „ceny”. Ostateczny koszt usługi, mimo że w kilku firmach może być zbliżony, to w praktyce może przełożyć się na zupełnie inne wyniki. Porównajmy sytuację do zakupu samochodu. Jeśli na inwestycję chcesz przeznaczyć X złotych, to w tej cenie możesz mieć wysokiej klasy, bezpieczne auto z minimalnym wyposażeniem lub niższej klasy pojazd, naszpikowany dodatkami. W ostatecznym rozrachunku samochód napakowany gadżetami może sprawiać o wiele więcej problemów, niż ten lepszej jakości. Podobnie jest z kampaniami SEO.

Zawsze pytaj, co oferuje dana firma w ramach konkretnego budżetu. Może okazać się, że za tę samą cenę jedna kampania będzie bardziej rozbudowana (wykonawca więcej środków przeznaczy na linki czy artykuły), a tym samym koszt wynagrodzenia dla zleceniobiorcy będzie niższy – co przeniesie się na lepsze efekty dla Ciebie; natomiast usługi drugiej firmy będą kosztować więcej, więc na samą kampanię przeznaczonych zostanie mniej środków. W rezultacie, aby uzyskać pożądany efekt, będziesz musiał wydać więcej i poświęcić na ten cel więcej czasu.

Warto więc poszukać firmy lub freelancera, który w ramach określonego budżetu zaoferuje najwięcej konkretnych działań. Jeśli oferty będą różnić się finalnym kosztem, warto przeliczyć udział procentowy treści i linków w całym, miesięcznym budżecie. Wybierz tę propozycję, która będzie zawierać ich najwięcej.


Jakość ma znaczenie

Podejmując współpracę z konkretną agencją SEO albo z freelancerem, dopytuj o szczegóły. Jakoś wybieranych linków lub tekstów ma ogromne znaczenie dla pozycjonowania strony!

Treści muszą być publikowane umiejętnie, ale pamiętaj o tym, że ktoś musi je też stworzyć. Im wyższa jakość tekstów, tym lepsze wyniki osiągnie Twoja strona. Powinieneś więc liczyć się z tym, że będzie to wydatek. W tej chwili napisanie przeciętnej długości artykułu to koszt około 40 zł, za blogi płaci się więcej, bo są zazwyczaj dłuższe – tu widełki oscylują wokół 100-250 zł. Oczywiście, mowa o treściach, które będą napisane w języku polskim i nie będą zawierały specjalistycznej wiedzy w danym temacie, nie będą wymagały stworzenia bibliografii itd. Napisany tekst trzeba opublikować. Dobry link pochłonie kolejnych 200 zł.

Aby odnieść pożądany efekt, należy opublikować od kilku do kilkunastu linków w ciągu miesiąca. Wówczas pozycjonowanie będzie skuteczne i szybko zauważysz poprawę w liczbie wejść na stronę.

Oczywiście, na rynku znajdziesz firmy, które oferują taką usługę „za grosze”. Proponują stworzenie kampanii za 1000 zł, która zawierać będzie 20 artykułów i 30 linków. Możesz więc spodziewać się, że jakość treści ani linków nie będzie najwyższa. Bardzo często tacy zleceniobiorcy bazują na tzw. „giełdach tekstów”. W efekcie otrzymują oni treści, które są nisko pozycjonowane lub, w których Google wykrywa wręcz plagiat.


Na czym polega strategia SEO?

Każda dobra firma, z którą zawrzesz współpracę powinna dobrze przygotować się do powierzanego jej zadania. Pierwszym krokiem będzie przygotowanie strategii działania m.in. poprzez przeanalizowanie fraz kluczowych. Firma taka przeprowadzi również audyt SEO. Podczas niego sprawdzi stan optymalizacji Twojej strony, wykryje wszelkie błędy, które należy naprawić, bo mogą wpływać na pozycjonowanie Twojej witryny. Jeśli chodzi o koszt audytu, najczęściej ustalany jest on indywidualnie i zależy od liczby godzin, które ekspert musi na niego poświęcić.

Wszystkie treści, które znajdą się na Twojej stronie (opisy kategorii, blogi) oraz linki prowadzące do niej (artykuły zewnętrzne) należy zoptymalizować. Tylko w takim wypadku, przy wykorzystaniu na bieżąco aktualizowanej wiedzy, Twoja strona będzie pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Warto pamiętać, że na to działanie składa się praca kilku osób. Specjalista musi przygotować wytyczne dla copywritera, który zgodnie z nimi przygotuje treści. Przed publikacją, teksty często poddawane są jeszcze optymalizacji, co sprawia, że lepiej spełniają swoje zadanie.

Koszt pracy copywritera zaczyna się od 15 zł (to dolna granica) za 1000 znaków ze spacjami netto. Oznacza to, że jeden artykuł, o długości 3000 znaków to koszt 42 zł i 50 groszy. Koszt stworzenia opisu kategorii na 2000 znaków to cena 30 zł za tekst. Jeden blog, o długości 8000 znaków będzie kosztować 120 zł. Do tego należy doliczyć też cenę link buildingu. Jeśli chodzi o artykuły sponsorowane, koszt jednego linku waha się od 100 do nawet 1000 zł! Warto przy tym mieć na uwadze, że po te najtańsze sięga się obecnie najrzadziej, ponieważ nie przynoszą oczekiwanych efektów.

Ostatnim elementem, który składa się na pracę agencji SEO lub freelancera jest przeprowadzanie analiz i przygotowywanie raportów. W tym przypadku cena ustalana jest indywidualnie. Wiele bowiem zależy od tego, ile godzin należy poświęcić na przygotowanie tego typu podsumowań.


Ile ostatecznie kosztować będzie dobre pozycjonowanie?

Na to pytanie trudno jest udzielić jednoznacznej odpowiedzi, bo jak widzisz, wszystko zależy od wielu zmiennych. Niezwykle ważne jest doświadczenie agencji w prowadzeniu kampanii SEO, ale także to, jaki procent budżetu przeznaczać będzie na treści oraz linki. Jeśli chcesz postawić na sprawdzony zespół i wymierne efekty, skontaktuj się z nami. Przyjrzymy się bliżej Twojej stronie internetowej oraz działalności i przygotujemy dla Ciebie kosztorys skutecznej kampanii!

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Czym jest identyfikacja graficzna i czy jest potrzebna?
Jak automatyzacja wspiera rozwój Twojej firmy? To warto wiedzieć o erze sztucznej inteligencji i ChatuGPT
ChatGPT w marketingu. Czy to dobre narzędzie do generowania kreatywnych pomysłów marketingowych?
Bramka płatności Przelewy24 – jak to działa?
Ile kosztuje sklep internetowy?
Rebranding jako recepta na sprzedaż
Sklep internetowy WordPress WooCommerce krok po kroku. To musisz wiedzieć
Czym jest CMS WordPress?
Integracja ChatuGPT na stronie internetowej. Szybka i efektywna obsługa klienta na wyciągnięcie ręki
Płatność PayPal na WooCommerce

Podobne

Czy pozycjonowanie jest skuteczne?

Każda firma, która chce się rozwijać poszukuje nowych metod na pokazanie się odbiorcom. Czy jednak to pozycjonowanie, o którym mówi tak wiele agencji SEO faktycznie przynosi oczekiwane rezultaty?

icon Czytaj dalej

Jak znaleźć dobrą firmę od pozycjonowania? Poznaj nasze wskazówki

Bycie widocznym w sieci może być gwarancją sukcesu marki. Wybór odpowiedniej firmy jest strategiczną decyzją, której nie należy pozostawiać przypadkowi. Przekonaj się zatem, jak znaleźć tę najlepszą.

icon Czytaj dalej

Najlepiej wypozycjonowane firmy w Polsce

Jeśli chcesz rozwijać się w sieci, z pewnością zastanawiasz się, która metoda będzie najlepsza. Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki ranking dziesięciu, najlepiej wypozycjonowanych stron w Polsce!

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.