GA: Czy pozycjonowanie jest skuteczne? | Wojoweb Czy pozycjonowanie jest skuteczne? | Wojoweb

Czy pozycjonowanie jest skuteczne?

Każda firma, która chce się rozwijać poszukuje nowych metod na pokazanie się odbiorcom. Jeśli chcesz wyprzedzić swoją konkurencję, nie możesz pozostawać w tyle, jeśli chodzi o rozpoznawalność w internecie. Pozwala to na budowanie brandu, zwiększenie sprzedaży i ruchu na stronie. Czy jednak to pozycjonowanie, o którym mówi tak wiele agencji SEO faktycznie przynosi oczekiwane rezultaty?


Czym jest pozycjonowanie?

Aby móc odpowiedzieć na pytanie dotyczące skuteczności pozycjonowania, powinieneś dowiedzieć się najpierw na czym ono polega. Każdy, kto choć raz korzystał z wyszukiwarki internetowej wie mniej więcej, jak ona działa. W okienko należy napisać szukane hasło (frazę kluczową), a niezwłocznie pokażą nam się kolejne strony z wynikami wyszukiwania. I teraz, pozycjonowanie stron internetowych polega na tym, aby Twoja witryna znalazła się jak najwyżej w uzyskanych wynikach – najlepiej na pierwszej stronie.

Dzięki uplasowaniu strony wysoko, staje się ona lepiej widoczna dla potencjalnego odbiorcy, a nie oszukujmy się, internauci najchętniej klikają to, co jako pierwsze spełnia ich oczekiwania i w jakiś sposób ich zainteresuje (nagłówek, opis katalogowy, wizytówka). Mało kto przegląda wyniki wyszukiwania na drugiej i kolejnej stronie.


Klienci nie biorą się zazwyczaj znikąd

Sama obecność w sieci to za mało, aby nakręcać sprzedaż, podnosić wyniki i rozwijać swoją firmę. Nie wystarczy założyć strony internetowej czy sklepu online. Możesz wykupywać reklamy i prowadzić własne kanały na Facebooku czy Instagramie. To jednak też nie pozwoli Ci osiągnąć maksimum możliwości. I choć pozycjonowanie nie jest jedynym skutecznym działaniem, które warto podjąć, to należy mieć na uwadze, że użytkownik może zapamiętać tylko to, czym się zajmujesz i wpisze to jako frazę w wyszukiwarce. A tam, jeśli nie znajdziesz się na jednej z pierwszych pozycji, klienta może przejść konkurencja. Wysokie lokowanie w wyszukiwarce pozwala więc skutecznie podnieść ruch na stronie, a to z kolei przekłada się na zwiększenie dochodów.


Cierpliwi zostaną nagrodzeni

Należy mieć na uwadze, że pozycjonowanie nie przynosi efektów z dnia na dzień. To proces, który wymaga cierpliwości i podejmowania regularnych działań. W niektórych przypadkach rezultaty widoczne stają się nawet po kilku miesiącach od podjęcia pierwszych kroków w celu optymalizacji. Najpierw trzeba zrobić porządek „we własnym ogródku”. Wszystko rozpoczyna się przeprowadzeniem wewnętrznego audytu, który odpowie na pytania, jak wygląda kondycja strony i które elementy wymagają naprawy. Konfrontuje się to najczęściej z analizą rynku i nasyceniem branży. Działanie to pozwoli przyjąć odpowiednią strategię.

Specjaliści podejmą działania zarówno tzw. on-site jak i off-site, wdrażając je uwzględniając wytyczne White Hat SEO. Pozwoli to na osiągnięcie jak najlepszych rezultatów.

Będziesz musiał zastanowić się do kogo kierujesz swoją ofertę oraz jaką lokalizację ma objąć kampania. Określając grupę swoich odbiorców, o wiele łatwiej będzie dotrzeć do nich i przygotować treści, które skłonią ich do zapoznania się z przygotowaną przez Twoją firmę ofertą.

Dobra agencja SEO lub freenalcer, z którym współpracujesz skoncentruje się także na frazach kluczowych. Wszak to dzięki nim użytkownik trafia na konkretną stronę internetową. Należy odnaleźć słowa związane z Twoją branżą, które najczęściej trafiają do wyszukiwarki. Będą musiały znaleźć się m.in. w opisach kategorii, tytułach, nagłówkach, opisie firmy, w blogach i tagach. Bardzo ważny jest sposób, w jaki zostaną one umieszczone w tekście. Powinny być powiem spójne z jego treścią, bo boty Google wyłapią niską jakość.

Nie bez znaczenia jest adres url poszczególnych podstron. Powinien zawierać on nazwę kategorii lub produktu/usługi, do którego odnosi. Ważne, aby był prosty i czytelny dla odbiorcy. Na stronie internetowej nie powinno się unikać grafik i filmów. Choć powinny być one dobrej jakości, warto zadbać o ich wielkość. Im cięższe pliki, tym bardziej spowalniają ładowanie witryny.

Agencja SEO zadba również o to, aby Twoja strona była responsywna. Oznacza to, że będzie dopasowywać się do urządzenia, na którym jest wyświetlana. Dzięki temu będzie wyświetlać się prawidłowo zarówno na laptopie, jak i na smartfonie.


Bierz przykład od najlepszych

Jeśli masz się uczyć, warto obserwować tych, którzy odnieśli sukces. Sprawdźmy więc kilka firm, które pozycjonują się w sieci najlepiej. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów.

  • Niesłychanie duża konkurencja panuje dziś w branży beauty. Kosmetyki sprzedają się jak świeże bułeczki, szczególnie w sieci. W stacjonarnych drogeriach bywa drogo, dlatego sklepy internetowe stanowią dla nich sporą konkurencję. Wpisując w Google hasło: „Drogeria kosmetyki” – jako pierwsza nie pojawia się strona Douglasa czy Sephory, nie jest to też Notino, ani Rossmann. To drogeria internetowa Cocolita. Sklep posiada podział na wiele kategorii i podkategorii, strona prowadzona jest w sposób w pełni zoptymalizowany i przemyślany.

 

  • Jeśli chcesz umeblować dom, z pewnością liczysz się z każdym groszem. Dlatego wpisujemy frazę: „tanie meble”. Naszym oczom ukazuje się strona MebleZaGrosze.pl. Nazwa jest prosta i daje do zrozumienia, że produkty, które znajdziemy w sklepie nie będą wiele kosztować. Na stronie znajdziemy bogate galerie i opisy, co zachęca do zakupów.

 

  • Dziś, często w sieci kupujemy też pożywienie dla naszych czworonożnych pupili. Do Google trafiają więc słowa „karma dla psa”. Jako pierwszy wyskakuje serwis Zooplus. To marka, która dociera do odbiorców wieloma kanałami i zakorzeniła się na dobre w ich świadomości. Przemyślana strategia pozycjonowania i sięganie po wiele możliwości, przyniesie efekty.

 

  • Pozycjonowanie ma również wpływ na branżę usługową. Jeśli auto, które posiadasz zalicza się do zabytkowych lub chcesz kupić i wyremontować taki pojazd, z pewnością poszukasz pomocy. Wpisujemy więc „renowacja samochodów”. Jako pierwszy na liście pojawia się serwis Classic Parts. Choć nazwa nawiązuje do klasycznych części do aut, w opisie katalogu znajdujemy natychmiast informację na temat tego, że firma zajmuje się też ich renowacją.

 

  • Wielkimi krokami zbliża się lato. Jeśli szukacie wyjazdu na urlop, z pewnością w Google wpiszecie „wakacje 2022”. Pierwsza strona, która w tej chwili jest najlepiej pozycjonowana to portal Wakacje.pl. Tu ponownie już sama nazwa strony mówi nam, co oferuje firma. Znajduje się to też w tytule, opisie katalogu, a po wejściu w witrynę od razu wyświetlana jest korzystna, atrakcyjna oferta.

Jeśli chcesz, aby Twoja firma miała szansę na rozwój i pozyskiwanie nowych klientów, zwiększenie ruchu na stronie. Koniecznie zainteresuj się tematem pozycjonowania. Nie musisz jednak znać się na wszystkim. Chętnie pomożemy Ci w osiągnięciu Twoich celów, opracowując kampanię SEO, która poprawi Twoje wyniki.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Czym jest identyfikacja graficzna i czy jest potrzebna?
Jak automatyzacja wspiera rozwój Twojej firmy? To warto wiedzieć o erze sztucznej inteligencji i ChatuGPT
ChatGPT w marketingu. Czy to dobre narzędzie do generowania kreatywnych pomysłów marketingowych?
Bramka płatności Przelewy24 – jak to działa?
Ile kosztuje sklep internetowy?
Rebranding jako recepta na sprzedaż
Sklep internetowy WordPress WooCommerce krok po kroku. To musisz wiedzieć
Czym jest CMS WordPress?
Integracja ChatuGPT na stronie internetowej. Szybka i efektywna obsługa klienta na wyciągnięcie ręki
Płatność PayPal na WooCommerce

Podobne

Jak znaleźć dobrą firmę od pozycjonowania? Poznaj nasze wskazówki

Bycie widocznym w sieci może być gwarancją sukcesu marki. Wybór odpowiedniej firmy jest strategiczną decyzją, której nie należy pozostawiać przypadkowi. Przekonaj się zatem, jak znaleźć tę najlepszą.

icon Czytaj dalej

Najlepiej wypozycjonowane firmy w Polsce

Jeśli chcesz rozwijać się w sieci, z pewnością zastanawiasz się, która metoda będzie najlepsza. Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki ranking dziesięciu, najlepiej wypozycjonowanych stron w Polsce!

icon Czytaj dalej

Najlepiej wypozycjonowane strony w Krakowie

Zbliżają się wakacje. Sezon urlopowy to świetny motywator do podróżowania. Warto więc znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania.

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.