GA: 7 przykazań dobrej strony internetowej | Wojoweb 7 przykazań dobrej strony internetowej | Wojoweb

7 przykazań dobrej strony internetowej

Dziś nie wystarczy posiadać strony internetowej. Nie powinna ona kojarzyć się z bylejakością, być kserokopią innych. Aby dobrze prosperowała należy o nią dbać, poświęcać jej uwagę i inwestować. Podpowiemy Ci jakich 7 zasad powinno przyświecać stworzeniu wysokiej jakości witryny, która zarabia.


1. Dobra strona internetowa jest responsywna i szybko się ładuje

Przeciętny internauta przegląda strony internetowe Kraków, korzystając z różnych urządzeń. Nie ogranicza się wyłącznie do komputera, ale sięga też po smartfony, tablety, ipady czy nawet telewizory. Dobra strona powinna uwzględniać każdy z tych sprzętów i szerokość jego ekranu. Strona responsywna to taka, która dopasowuje się do wyświetlacza. Dzięki temu staje się bardziej przyjazna i przejrzysta. Żadne jej elementy nie są ucięte, a potencjalny klient może zapoznać się z całą przygotowaną ofertą.

Szybkość – dobra strona internetowa powinna zawierać grafiki i multimedia dobrej jakości. Jednocześnie jednak nikt nie chce czekać kolejnych minut, aż wszystkie jej elementy zostaną załadowane. Prędzej internauta uzna, że doszło do usterki i wyłączy kartę. Witryna powinna ładować się w mgnieniu oka. Po to niemal każdy inwestuje w szybki internet, aby oszczędzać czas.


2. Dobra strona internetowa to przejrzysty projekt

Projekt strony internetowej jest kluczem do sukcesu. Powinna być ona skonstruowana tak, aby być intuicyjną w obsłudze. Należy więc wybrać dobry szablon, pasujący do branży lub zaprogramować ją od podstaw. Warto zlecić to profesjonalistom. Dobra witryna posiada jasne i nieskomplikowane menu. Odwiedzający nie powinni tracić kolejnych minut na poszukiwaniu interesującej ich kategorii lub zagadnienia. Należy zadbać też o spójny styl i wysokiej jakości grafiki oraz zdjęcia, które znajdą się na stronie internetowej. To wszystko ma wpływ na czytelność, jak i sam układ tekstu oraz strony. Warto zadbać o zachowanie pustych przestrzeni, co nadaje całości pewnej lekkości. Świetnym przykładem takiej witryny, będzie strona Stabile Nieruchomości. Zwróć uwagę w jak interesujący sposób została tu dobrana kolorystyka, jak intuicyjne jest poruszanie się po stronie, przejrzyste menu, a do tego tekst świetnie uzupełniany jest przez grafikę.


3. Dobra strona internetowa to sprzedaż, a nie tylko sucha oferta

Aby Twoja firma zarabiała na przygotowanej przez Ciebie ofercie, warto jest dobrze ją przedstawić. Możemy tu za przykład wziąć firmę Blur Body. Znajdziemy tu znacznie więcej, niż suchy opis usługi. Salon przygotował szczegółową specyfikę każdego zabiegu, wskazując na korzyści, które przynosi oraz problemy, z którymi może pomóc. Tworząc ofertę, postarać się stworzyć też potrzebę w kliencie nabycia Twoich produktów lub usług. Nie jest to łatwe zadanie, wymaga ogromnej kreatywności i pomysłowości, ale z pewnością się opłaci!


4. Dobra strona internetowa ma przejrzysty formularz kontaktowy

Może się zdarzyć, że klient po zagłębieniu się w ofertę, będzie chciał skontaktować się z Twoją firmą, aby dopytać o szczegóły, termin realizacji. Może też chcieć po prostu sprawdzić informacje na Twój temat, aby oszacować ryzyko wiążące się z transakcją. Jeśli nie posiadasz danych kontaktowych firmy – możliwe, że nie zdobędziesz zaufania. Warto też na stronie umieścić dobry formularz kontaktowy. Powinien znaleźć się on w łatwo dostępnym miejscu, jak np. na stronie LAW & ESTATES GROUP. To witryna, która zachowuje się jak pomocy sprzedawca. Potencjalny klient od razu może oszczędzić czas i zostawić swoje dane kontaktowe, a także opisać to, czego szuka. Skontaktują się z nim doradcy.

Co ważne, formularz ten nie jest skomplikowany i zawiera podstawowe informacje, jak: imię, numer telefonu, adres e-mail oraz okno, w którym klient może opisać, czego potrzebuje.


5. Dobra strona internetowa nawiązuje dialog z klientem

Każdy klient lubi czuć się dopieszczony. Można zadbać o niego także w sposób wirtualny. Pozwól mu na wyrażanie własnej opinii i publikuj je na swojej stronie lub przy poszczególnych produktach albo usługach. Możesz też badać jego zadowolenie, wysyłając kwestionariusz, w którym oceni jakość Twojej firmy. Często z tego źródła można otrzymać cenne wskazówki. Ułatw mu za wszelką cenę kontakt z Tobą. Niech wszelkie formularze będą łatwo dostępne.

Świetnym sposobem na utrzymanie kontaktu z klientem jest czat z pracownikami. W ten sposób o zainteresowanie zabiega meblarska firma VOX. Internauta ma świadomość, że w każdej chwili może skontaktować się z obsługą, która natychmiast odpowie na palące pytania oraz pomoże w ewentualnym dokonaniu wyboru.


6. Dobra strona zatrzymuje potencjalnego klienta

Bardzo dobrym sposobem na zatrzymanie internauty jest kierowanie komunikatów, bezpośrednio do niego. Tu, na szczególną uwagę zasługuje CTA (call to action), które namawia oglądającego stronę do podjęcia konkretnego działania. Najczęściej ma ono związek z przeniesieniem internauty na docelową stronę produktu, zakupienie oglądanego przedmiotu lub usługi, ale także założenie konta, wykupienie abonamentu czy rozwinięcie tekstu. Może występować w formie rozwinięcia treści np. czytaj dalej… ale także jako specjalnie przygotowany button. Powinien wyróżniać się on na tle strony poprzez wielkość oraz kolory. Świetnym przykładem będzie CTA, które możesz zobaczyć na stronie Storytel. Natychmiast po włączeniu witryny na wysokości oczu pojawia się przycisk „Wypróbuj przez 7 dni za 0 zł”. Obszar wokół buttona wypełnia grafika oraz informacja o tym, jak wiele tytułów możemy znaleźć w katalogu. Ma to przyciągnąć uwagę i wzbudzić ekscytację w potencjalnym kliencie.


7. Dobra strona internetowa stosuje frazy kluczowe

Aby klient mógł dotrzeć do Ciebie w prosty sposób, warto sporo uwagi poświęcić treściom na stronie internetowej oraz frazom kluczowym. Są to słowa, które najczęściej trafiają do okna wyszukiwarki. Frazy te z biegiem czasu mogą się nieco zmieniać, dlatego dobrze jest trzymać rękę na pulsie. Podstawowym narzędziem, które będzie potrzebne przy tym etapie projektowania poszczególnych podstron jest planer słów kluczowych. Z jego pomocą odnajdziesz te frazy, które najczęściej wpisywane są w wyszukiwarkę przez potencjalnych klientów. Dobre wykorzystanie tej wiedzy, pozwoli Ci na zdobycie ich zainteresowania, a po kliknięciu w link, zostaną od razu przekierowani na stronę poszukiwanego produktu lub usługi.

Nie musisz znać się na wszystkim

Jak widzisz, samodzielne przygotowanie dobrej strony internetowej jest procesem skomplikowanym i czasochłonnym. Nie musisz jednak zajmować się tym sam. Skorzystaj z pomocy ekspertów. Służymy naszą wiedzą oraz doświadczeniem i chętnie stworzymy dla Ciebie dobrą i często odwiedzaną stronę internetową.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Komentarze w WordPress – kilka praktycznych informacji
Jaka jest różnica między wpisem a stroną w WordPressie?
Czym jest kokpit? Najważniejsze informacje
Jak korzystać z kategorii i tagów w WordPress?
Użytkownicy w WordPress. Najważniejsze informacje w jednym miejscu
Czym są wtyczki WordPress i jak je znaleźć?
Bieżąca aktualizacja wtyczek i środowiska WordPress
Najważniejsze informacje o widżetach w WordPress
Jak zoptymalizować WordPressa we własnym zakresie?
Najlepsze wtyczki WordPress. One na pewno Ci się przydadzą

Podobne

Jak wybrać wykonawcę strony internetowej?

Konkurencja na polskim rynku jest całkiem spora. Niestety, bardzo łatwo jest trafić na oszustów, którzy są nieterminowi, a przede wszystkim nie mają pojęcia o tworzeniu oryginalnych witryn. Jak się przed nimi wystrzegać?

icon Czytaj dalej

Czym powinna charakteryzować się strona firmy?

Każdy przedsiębiorca chce robić dobre pierwsze wrażenie. A do tego niezbędna jest profesjonalna strona internetowa, która zachęci potencjalnych klientów do nawiązania współpracy. Jaka zatem powinna być strona firmy?

icon Czytaj dalej

Rebranding – czym jest, kiedy i jak go przeprowadzić?

Gdy firma istnieje na rynku od wielu lat, nieustannie się rozwija i odnosi kolejne sukcesy, powinna też nadążać za duchem zmieniających się czasów. Wiele zmienia się w konkretnych branżach, modyfikacjom ulega asortyment, język, prezentacja graficzna konkretnej marki.

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.