GA: Jak projektować stronę firmy? | Wojoweb

Jak projektować stronę firmy?

Strona internetowa firmy to jej wizytówka. Powinna być zatem jak najlepiej dopasowana do branży, a także konkretnego przedsiębiorstwa. Przede wszystkim musi być również czytelna i zgodna z zasadami projektowania stron internetowych. To wszystko ma wpływ na to, czy użytkownik pozostanie na niej na dłużej


Sukces strony internetowej

O nim decyduje wiele różnorodnych czynników. Przede wszystkim jest to jej funkcjonalność. Oczywiście ważna jest oryginalność, a więc projekt graficzny, animacje czy zdjęcia. Jednak strona powinna być również intuicyjna.

Na co zwracać uwagę przy projektowaniu strony www firmy?

Strona internetowa musi spełniać oczekiwania użytkowników. Nie powinieneś ich zatem zmuszać do skupiania się na czynnościach, które muszą wykonać, aby poznać odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Intuicyjna struktura jest podstawą. Obecnie stawia się głównie na proste projekty, a więc układy oparte na siatce czy na wzorcu „F”, który w ostatnim czasie cieszy się sporą popularnością. Naukowcy odkryli bowiem, że oko człowieka skanuje monitor według wzoru, który odpowiada literze „F”. To właśnie według tego wzorca warto zatem umieszczać najważniejsze informacje na stronie.

Podczas projektowania strony internetowej bardzo ważne jest również menu. Nawigacja decyduje o tym, czy jej użytkowanie jest proste i intuicyjne. W górnym menu powinny się zatem znaleźć najważniejsze zakładki, z kolei w stopce umieść takie linki jak polityka prywatności.

Typografia również ma znaczenie! Czcionka musi być czytelna, a przede wszystkim spójna z marką. Ważne jest to, żeby nie umieszczać na stronie zbyt wielu rodzajów czcionek, aby nie wprowadzać na niej chaosu. Font nie powinien odwracać uwagi od tekstu.

Jakie informacje musi zawierać projekt, aby strona sprzedawała?

Dobry projekt strony internetowej musi być skrupulatnie przygotowany. Istotna jest także właściwie dobrana paleta kolorów. Powinny się one wzajemnie uzupełniać, ponieważ wprowadza to wrażenie harmonii, które jest ważne dla użytkowników. Warto również postawić na czytelność, a więc kolory tekstu oraz tła muszą ze sobą kontrastować.

Projekt powinien być również responsywny. Co to oznacza? W końcu użytkownicy będą korzystać z Twojej strony internetowej nie tylko za pośrednictwem komputerów, ale również innych urządzeń, takich jak smartfony czy tablety. Warto zadbać o to, żeby na każdym z nich informacje były czytelne.

Musisz wiedzieć o tym, że ludzki mózg znacznie szybciej zauważa oraz przetwarza obrazy, niż tradycyjny tekst. Warto to zatem wykorzystać podczas tworzenia strony i odpowiednio dobrać grafikę, która powinna właściwie kojarzyć się z marką, a przede wszystkimi z oferowanymi produktami czy usługami.

Strona będzie sprzedawać tylko wtedy, kiedy witryna będzie przyjazna dla użytkowników. Każdy z powyższych elementów ma ogromne znaczenie podczas jej projektowania, ponieważ łącznie świadczą o funkcjonalności, estetyce, a także komforcie, jaki stwarzają podczas odwiedzania konkretnej witryny.


Podobne

Rebranding jako recepta na sprzedaż

Twój wizerunek znacznie się pogorszył? Klientów ubywa, zamiast przybywać? A może zależy Ci na pozyskaniu nowej grupy klientów? Rebranding może okazać się dla Ciebie strzałem w dziesiątkę.

icon Czytaj dalej

7 przykazań dobrej strony internetowej

Dziś nie wystarczy posiadać strony internetowej. W tym artykule, podpowiemy Ci jakich 7 zasad powinno przyświecać stworzeniu wysokiej jakości witryny, która zarabia.

icon Czytaj dalej

Czym jest identyfikacja graficzna i czy jest potrzebna?

Codziennie na świecie powstają nowe firmy, konkurencja się zagęszcza. Każdy chce zaprezentować swoje produkty i usługi jak najlepiej.

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.