7 przykazań dobrej strony internetowej
Dziś nie wystarczy posiadać strony internetowej. W tym artykule, podpowiemy Ci jakich 7 zasad powinno przyświecać stworzeniu wysokiej jakości witryny, która zarabia.
GA:
Większość osób, tworzących stronę internetową chce, aby przełożyła się ona na zwiększenie dochodów. Nie od dziś wiadomo, że witryna nie musi być jedynie wizytówką lub portfolio (co także może przełożyć się na większe wpływy na konto), ale może zawierać konkretną ofertę, a nawet sklep internetowy. Z tego artykułu dowiesz się nie czy da się, ale jak zarabiać na własnej stronie www. oraz jak przyciągać potencjalnych klientów.
Projekt Twojej strony internetowej jest hiperistotny! Twoi bliscy mogą twierdzić, że dobrej jakości produkty i usługi same się obronią, a wypromuje je poczta pantoflowa. To jednak nie jest prawda. Porównajmy stronę internetową do dania w restauracji. Może być pyszne i pachnieć zachęcająco, jeśli jednak na talerzu otrzymujemy brunatną breję, to raczej podziękujemy za posiłek. Podobnie jest ze stronami internetowymi. Jeśli potencjalny klient trafi na Twoją witrynę i nie będzie w stanie się po niej poruszać, znaleźć potrzebnych informacji, a do tego jej wygląd nie będzie dla niego atrakcyjny, cofnie do wyników wyszukiwania i wejdzie na stronę konkurencji, a w najlepszym wypadku po prostu zamknie okno przeglądarki. Dlatego właśnie projekt jest tak istotny!
Gdy internauta trafia na stronę www, najpierw przyswaja jej estetykę. Jeśli nie jest ona przyjemna, raczej ją opuści. Jeśli wygląd będzie mu odpowiadać, zacznie skanować ją wzrokiem, w poszukiwaniu interesującego go zagadnienia lub zakładki. Niewiele osób chce na początku zapoznać się z historią Twojej firmy oraz z galerią zdjęć z biura, czy nawet przeprowadzonymi przez Ciebie realizacjami. Najpierw potencjalny klient sprawdza, czy możesz zaoferować mu to, czego potrzebuje. Dopiero później koncentruje się na detalach. Jeśli Twoja strona nie zatrzyma internauty, oznacza to, że została prawdopodobnie źle zaprojektowana. To z kolei przełoży się na straty finansowe dla Twojej firmy.
Jak już wiesz, projekt Twojej strony jest niezwykle ważny. Z jakich składowych powinna więc składać się ta dobrej jakości strona internetowa? Szybko przekonasz się, że design to nie tylko dobór kolorystyczny oraz ładne grafiki.
Na Twojej stronie pojawia się ruch, ale nie generuje on zysków? Być może problem tkwi w przygotowanej przez Ciebie ofercie. Tu ponownie warto przytoczyć prawo Hicka. Niech Twoja propozycja dla potencjalnych klientów będzie ograniczona. Nie twórz dodatkowych możliwości wyboru, bo mogą się oni zniechęcić. Jako przykładem, posłużmy się stroną internetową wziętego fotografa. Jeśli w jego ofercie znajdą się np. pakiety ślubny, komunijny, sesje indywidualne oraz biznesowe – klient otrzymuje jasny komunikat i zagłębia się w tę ofertę, która go interesuje. Gdyby jednak oferta została rozdrobniona na np. ślub w plenerze, ślub w sali, ślub w kościele, ślub w urzędzie, śluby małe, śluby średnie, śluby duże – z pewnością szybko poszukałby oferty innego fotografa, z którym współpraca jawi się jako mniej skomplikowana.
Opis poszczególnych produktów oraz usług powinien również być zwarty, ale w miarę wyczerpujący. Zawrzyj w nim to, co najważniejsze. Opisz charakterystyczne cechy produktu, sposób użycia, wskazania lub zakres świadczonej usługi oraz – jeśli to możliwe – cenę. Czasem zdarza się, że usługa wyceniana jest indywidualnie. Warto to wówczas zaznaczyć.
Jeśli posiadasz jakieś portfolio, również warto zaprezentować je jako przykład przy konkretnych usługach lub produktach np. ocieplanie budynku – warto poprzeć taką ofertę fotografiami wykorzystywanych w tym celu produktów oraz efektu działań firmy, czyli zdjęciami odnowionej elewacji.
Liczy się nie tylko to, co znajduje się w Twojej ofercie, ale również to, w jaki sposób ją sprzedasz potencjalnemu klientowi. Każdy tekst, każda informacja na Twojej stronie powinna pobudzać potrzebę posiadania produktu/wykupienia usługi. Powinieneś więc stwarzać okazje, podsuwać rozwiązania, które mają nie tylko ułatwiać życie. Mają być niezbędne! Oferowane obuwie nie tylko będzie wygodne, noszenie go sprawi, że wszyscy zwrócą uwagę na ich właściciela/kę. Będzie prezentować się profesjonalnie, z klasą, seksownie, a nawet – w przypadku obuwia sportowego będzie wpływać ono na podniesienie efektywności treningów albo lepszą pracę mięśni.
Dobrym zabiegiem w przygotowywaniu oferty jest także proponowanie pakietów. Strona może wyświetlać sugestie, w których będzie proponować kilka produktów w zestawie, którego cena będzie niższa, niż w przypadku zakupu danych rzeczy osobno. Może również informować, że inni klienci do produktu X dobierali też produkt Y lub Z.
Na to, czy potencjalny klient skorzysta z Twojej oferty składa się wiele czynników. Oczywiście jest to wygląd strony lub sklepu internetowego. Intuicyjne menu, przyjazne kolory, fonty, układ strony. Kolejnym istotnym aspektem jest prezentacja samego produktu lub usługi. Opis powinien być rzeczowy, wyczerpujący, a fotografie dobrej jakości. Niezwykle istotna jest także wiarygodność firmy. Zadbaj więc o to, aby w zakładce „kontakt” znalazły się szczegółowe informacje na temat Twojej działalności: adres, e-mail, telefon, REGON, a nie tylko formularz kontaktowy. Na ogólną wiarygodność składają się także opinie innych klientów. Warto się nimi chwalić, szczególnie jeśli są one przede wszystkim pozytywne.
Kolejnym czynnikiem, który może zniechęcić internautę do zakupów jest zbyt skomplikowana ścieżka zakupowa. Dotyczy to zarówno produktów, jak i usług. Postaraj się maksymalnie uprościć procedurę. Jeśli na którymkolwiek etapie dokonywania zakupu, klient stwierdzi, że proces za bardzo go angażuje lub go drażni, porzuci swój koszyk i opuści Twoją stronę. Zadbaj więc o to, aby zaoferować najróżniejsze i dogodne formy płatności. Informuj o szacowanym terminie wysyłki produktów. Proponuj rabaty oraz prezenty. To naprawdę świetnie działa i często podbija sprzedaż! Nie lubimy płacić za przesyłkę. Zaproponuj więc klientowi, że jeśli dokona zakupu za określoną kwotę, dostawa odbędzie się gratis. Nie stosuj ukrytych kosztów, zapisanych drobnym druczkiem, bo wpłynie to negatywnie nie tylko na stan Twojego konta, ale i na opinię w internecie.
Wprowadzaj rabaty i prezenty. Zaproponuj potencjalnemu klientowi zniżkę na pierwsze zakupy albo konkretny podarunek za przekroczenie jasno określonej kwoty. Jeśli oferujesz usługi, warto budować lojalność klienta i obiecać mu np. dziesiąty zabieg/posiłek/kawę gratis lub bon podarunkowy za uzyskanie konkretnej liczby punktów na jego koncie klienta.
To jednak nie wszystkie metody, które warto wykorzystać w całym procesie sprzedaży. Jak wspomnieliśmy jest on bardziej skomplikowany. Znaczący wpływ na ruch na stronie internetowej oraz sprzedaż mają dziś influencerzy. Wybranym osobom, które mogą pochwalić się popularnością oraz trafiają do Twojej grupy docelowej możesz zaoferować program partnerski. Ten występuje w różnych postaciach. Możesz postawić na zapłatę za recenzję produktu lub usługi, udostępnienie i polecenie linku czy wciągnąć influencera w proces sprzedaży i zaoferować mu procent od zysków, który naliczany jest
Warto też zadbać o dobrej jakości content na stronie. Oznacza to więc nie tylko treści i multimedia, które przyciągną uwagę klientów, ale też wypozycjonują ją w wynikach wyszukiwania. Sprytnie zaplanowany content w postaci np. blogów, krótkich filmów, podcastów budzi zainteresowanie, a do tego edukuje i nakłania do dokonania zakupu. Pozwala na zbudowanie lojalnej społeczności, która regularnie będzie zaglądać na Twoją stronę, aby sprawdzić jakie nowe treści na niej umieściłeś lub kupić Twoje produkty albo usługi.
W sieci działa całkiem sporo firm, które dobrze wykorzystują podane wyżej przykłady. Warto inspirować się działaniami m.in. branży beauty. Tu zwróć uwagę na to, co robi Sephora. Drogeria stacjonarna i internetowa. Regularnie wprowadza akcje promocyjne, które obowiązują np. tylko w sklepie wirtualnym. Dodatkowo prowadzi program lojalnościowy, oparty na gromadzeniu punktów i wymienianiu je na karty, upoważniające do rabatów. Przesyłka od konkretnej kwoty zamówienia jest darmowa. Zaprasza również swoich klientów na darmowe konsultacje, zabiegi, a do tego do każdego zamówienia dorzuca coś gratis. Sama strona jest przejrzysta i intuicyjna.
Ale świetnie radzi sobie nie tylko branża beauty. Niezwykle modne ostatnio są cateringi. Warto zwrócić uwagę na stronę FitApetit. Klienci kuszeni są rabatami okazjonalnymi oraz tymi, uzależnionymi od długości zamówienia. Zwróć uwagę na czystość i kolorystykę strony. Od razu kojarzy się ze zdrowym stylem życia. Treści zamieszczane w witrynie zachęcają potencjalnych klientów do przejścia na dietę już teraz i pokazują jednoznaczne zalety cateringu pudełkowego.
Firma Blur Body może pochwalić się responsywną, świetnie zaprojektowaną stroną. Już sama szata graficzna wprawia gościa w stan relaksu. Kolory są czyste, font wyraźny i czytelny. Salon przyciąga nowych klientów szczegółowym i barwnym opisem swoich usług, konkretnymi obietnicami, ale także opiniami klientów, którzy już skorzystali z oferty. Regularne prowadzenie bloga buduje wokół firmy społeczność, która staje się lojalna wobec tworzonej w ten sposób marki.
Będziesz w stanie zwiększyć swoją sprzedaż i lepiej zarabiać na stronie internetowej. Pamiętaj jednak również o tym, że chętnie pomożemy Twojej firmie odnieść sukces również na tym polu: projektując stronę, dostosowując ją czy przygotowując kuszące treści.
Dziś nie wystarczy posiadać strony internetowej. W tym artykule, podpowiemy Ci jakich 7 zasad powinno przyświecać stworzeniu wysokiej jakości witryny, która zarabia.
Strona internetowa firmy powinna być jak najbardziej dopracowana. To najlepszy sposób na to, aby wybić się na tle konkurencji i zyskać nowych klientów. Dziś przedstawiamy pięć przykładów witryn, które postawiły na innowacyjne rozwiązania.
Strona internetowa firmy to jej wizytówka. Powinna być zatem jak najlepiej dopasowana do branży, a także konkretnego przedsiębiorstwa.
Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.