Jeśli chodzi o samą formę logo, ona również ma ogromne znaczenie. Nie zawsze musi być to jakiś symbol czy rysunek. Mogą być to litery, kojarzące się z nazwą Twojej firmy. W logo może zaleźć się również jej pełna nazwa. Zazwyczaj tworzy się kilka logotypów, które wykorzystywane są zamiennie, w razie konieczności. Te uproszczone umieszczane są na drobniejszych gadżetach, niewielkich powierzchniach, wszędzie tam, gdzie musi pojawić się symbol. Te rozbudowane pojawiają się na bannerach, bliboardach, tablicach, samochodach, papierze itd.
Czasami siła tkwi w prostocie. Zdarza się jednak, że typ branży, w której prosperuje dana firma lub sam charakter przedsiębiorstwa potrzebować będzie czegoś bardziej nietuzinkowego, tajemniczego, symbolicznego. Dlatego warto zasięgnąć rady specjalistów, zajmujących się identyfikacją graficzną, którzy podpowiedzą Ci, które z rozwiązań będzie najlepsze.
Każdy projekt powinna poprzedzić wycena logo. Najczęściej tworzonych jest kilka propozycji, spośród których klient wybiera tę jedną, która najbardziej przypada mu do gustu. Logo cena zależy między innymi od tego, ile tych wariantów ma zostać stworzonych. Bardzo ważne jest jednak to, aby nie załapać zbyt wielu przysłowiowych srok za ogon. Im większy wybór, tym trudniej będzie wybrać coś naprawdę odpowiedniego. Szacuje się, że najlepszą opcją jest zamówienie 2-3 projektów z kilkoma możliwymi modyfikacjami.
Wypełnij brief