GA: Jak stworzyć logo własnej firmy i ile to kosztuje? | Wojoweb Jak stworzyć logo własnej firmy i ile to kosztuje? | Wojoweb

Jak stworzyć logo własnej firmy
i ile to kosztuje?

Poza nazwą firmy, kluczowym elementem budowania jej marki jest stworzenie logo. Pomaga ono w uzyskaniu wiarygodności i będzie nawiązywać do konkretnej branży. Profesjonalnie zaprojektowany znak pomoże Ci się wyróżnić na tle innych przedsiębiorstw i zakorzeni się w pamięci potencjalnych klientów. Będzie przyciągać uwagę i jednoznacznie kojarzyć się z Twoją marką.

Stworzenie własnego logo powinno być jednym z pierwszych kroków podczas budowania firmy. Identyfikacja wizualna z dzisiejszych czasach jest niezwykle istotna i pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Gdy konsumenci zalewani są gąszczem ofert mogą nie zapamiętać pełnej nazwy Twojego przedsiębiorstwa. W pamięci jednak utkwi im prosty znak graficzny, który będzie jednoznacznie kojarzyć się z Twoją pracą.

Wypełnij brief

Wykonanie logo – samodzielnie czy przez profesjonalistów?

Nawet jeśli jesteś osobą, obdarzoną talentem plastycznym, czasem warto podeprzeć się wiedzą i doświadczeniem profesjonalistów. Poza tym, że projekt graficzny logo powinien być estetyczny, powinien też spełniać kilka innych warunków, aby mógł dobrze pełnić swoją rolę. Jego kształt, kolory, układ – to wszystko powinno wiązać się z konkretną branżą. Jeśli użyjesz w logo czcionki bogato zdobionej, pisanej kursywą, a prowadzisz firmę budowlaną – możesz mieć pewność, że nie będzie to w oczach klientów spójny wizerunek. Tego typu styl kojarzy się bardziej z branżą beauty czy florystyczną.

Logo na zamówienie powinno być również spójne kolorystycznie z barwami przyjętymi podczas tworzenia strategii marki. Warto przyjąć wszędzie te same barwy, które będą przewijać się w wystroju wnętrz, odzieży, materiałach promocyjnych, a nawet firmowym papierze. Takie działanie to jasny komunikat dla klientów: stawiamy na spójność komunikacyjną.

Wypełnij brief

Logo firmy jak zrobić – aspekt graficzny

Jeśli chodzi o samą formę logo, ona również ma ogromne znaczenie. Nie zawsze musi być to jakiś symbol czy rysunek. Mogą być to litery, kojarzące się z nazwą Twojej firmy. W logo może zaleźć się również jej pełna nazwa. Zazwyczaj tworzy się kilka logotypów, które wykorzystywane są zamiennie, w razie konieczności. Te uproszczone umieszczane są na drobniejszych gadżetach, niewielkich powierzchniach, wszędzie tam, gdzie musi pojawić się symbol. Te rozbudowane pojawiają się na bannerach, bliboardach, tablicach, samochodach, papierze itd.

Czasami siła tkwi w prostocie. Zdarza się jednak, że typ branży, w której prosperuje dana firma lub sam charakter przedsiębiorstwa potrzebować będzie czegoś bardziej nietuzinkowego, tajemniczego, symbolicznego. Dlatego warto zasięgnąć rady specjalistów, zajmujących się identyfikacją graficzną, którzy podpowiedzą Ci, które z rozwiązań będzie najlepsze.

Każdy projekt powinna poprzedzić wycena logo. Najczęściej tworzonych jest kilka propozycji, spośród których klient wybiera tę jedną, która najbardziej przypada mu do gustu. Logo cena zależy między innymi od tego, ile tych wariantów ma zostać stworzonych. Bardzo ważne jest jednak to, aby nie załapać zbyt wielu przysłowiowych srok za ogon. Im większy wybór, tym trudniej będzie wybrać coś naprawdę odpowiedniego. Szacuje się, że najlepszą opcją jest zamówienie 2-3 projektów z kilkoma możliwymi modyfikacjami.

Wypełnij brief

Logotyp cena – a może warto postawić na darmowe opcje?

W internecie znajdziesz logo firmy darmowe wzory. Możesz je zaprojektować samodzielnie, wygenerować logo za pomocą algorytmów lub skorzystać już z gotowych opcji. Każdą z wersji można poddawać modyfikacjom, dostosowując ją do własnych potrzeb oraz wizji. Niestety, nie wypadają one zbyt atrakcyjnie wizualnie. Bardzo często są to toporne wzory, które dodatkowo często się powtarzają. Nagle może okazać się, że Twoje logo jest zaskakująco podobne do tego konkurencji.

Projekty logo cena może obejmować też jedynie wygenerowane logo, które chcesz zapisać. Tworzysz je za darmo za pomocą generatora, dopasowujesz wprowadzając poprawki i modyfikacje. Gdy uznasz, że spełnia Twoje oczekiwania, płacisz za nie i dopiero wtedy możesz ściągnąć je na swój komputer. To rozwiązanie również niesie za sobą ryzyko pospolitości. Może być to jednak ciekawa opcja dla firmy, które dopiero stawia swoje pierwsze kroki i nie ma pieniędzy na pomoc fachowców od identyfikacji wizualnej.

Wypełnij brief

Logo grafik – czy warto zaufać profesjonaliście ?

Projektowanie logo cena nie zawsze musi być wysoka. Może wahać się na ogół od 500 do nawet 3500 złotych. Jak widzisz, rozpiętość jest naprawdę szeroka. Skąd się wzięła? To bardzo proste. Projekt logotypu cena obejmuje to czy praca wykonywana jest dla małej, średniej czy dużej firmy. Znaczenie ma również liczba wykonywanych wariantów. Im droższy pakiet, tym więcej możliwości zyskuje klient. Jednocześnie sam grafik musi wykazać się kreatywnością, próbując wpasować swoje propozycje w jego oczekiwania. W obrębie każdego logo można dokonywać też określonej liczby modyfikacji i poprawek, które sprawią, że będzie perfekcyjne.

Trzeba wziąć jednak pod uwagę fakt, że loga na zamówienie stworzone zostaną przez człowieka. Oznacza to, że wysłucha on wcześniej Twoich uwag, przeprowadzi odpowiedni wywiad, aby zebrać informacje na temat Twojej firmy. Dopasuje swoje projekty do Twoich oczekiwań, dobierając nie tylko kolorystykę, ale też wielkość logo, czcionkę, styl. Co ważne, miło gdy projekt logo od razu wpisze się w Twój gust. Może się jednak zdarzyć, że konkretna propozycja przyciągnie Twoją uwagę, ale zdecydujesz o wprowadzeniu pewnych modyfikacji. Graficy najczęściej pozwalają na wprowadzanie od jednej do nawet ośmiu. Wszystko po to, abyś mógł zdecydować się na najlepszy projekt. To wybrane logo może być później jeszcze poprawiane i dopieszczane do momentu, aż klient będzie zadowolony.

Wypełnij brief

Projekt logo cena – co się na nią składa?

Projektowanie logo cennik składa się z kilku aspektów. Nie płacisz bowiem za samo logo, ale także za kreatywność, poświęcony czas na stworzenie projektu/ów, wiedzę i doświadczenie oraz późniejsze działania. Co tak naprawdę zawiera najczęściej cena za logo?

Projekt logo cennik to przede wszystkim:

  • Liczba konkretnych projektów (wariantów) przygotowanych dla danej firmy/instytucji,
  • Liczba modyfikacji, które można przeprowadzić w obrębie wybranego projektu/wybranych projektów,
  • Liczba wprowadzanych poprawek do jednego, wybranego projektu,
  • Formaty, w których otrzymasz logo,
  • Dostosowanie logo do różnych potrzeb i rozdzielczości,
  • Konkretny czas realizacji,
  • Księga znaku.

Wypełnij brief

Zdaj się na nas – wycena logotypu, projekty

Jeśli interesuje cię zaprojektowanie logo, cena ustalona zostanie po wstępnej rozmowie. Dopasujemy naszą ofertę do Twoich potrzeb. Projekt logo cennik przygotowany przez naszą firmę jest klarowany dla klienta. Jeszcze przed rozpoczęciem prac będziesz wiedzieć ile wariantów logo przygotujemy, ile modyfikacji i poprawek będziesz mógł wprowadzić oraz w jakich formatach otrzymasz gotowe projekty.

Przygotujemy też księgę znaku, co zawiera koszt logotypu. Dzięki temu zyskasz pewność, że Twoje logo zawsze będzie wyglądać tak, jak powinno, a jego kolory będą zawsze identyczne, a nie zbliżone – gdybyś musiał je nagle odtworzyć. Możemy również zająć się opracowaniem pełnej identyfikacji wizualnej dla Twojego przedsiębiorstwa.

Wypełnij brief

Podobne

Dlaczego umowa o wykonanie projektu logo jest ważna?

Umowa o wykonanie logo jest bardzo ważnym elementem, którego nie można pomijać w trakcie nawiązywania współpracy z agencją reklamową. W końcu dotyczą go prawa autorskie, a więc klient będzie czuł się pewniej, kiedy zostaną mu one przekazane. A co powinno się w niej znaleźć?

icon Czytaj dalej

Co to jest Key Visual?

Współpraca z agencją kreatywną albo grafikiem freelancerem jest bardzo opłacalna dla wielu firm. Przede wszystkim jest to najlepszy sposób na to, żeby otrzymać profesjonalnie przygotowane grafiki, który doskonale prezentują się na stronie internetowej, a przy tym wzbudzają spore zainteresowanie użytkowników. Jeżeli w planach masz korzystanie z tego typu usług, koniecznie dowiedz się, czym jest Key Visual.

icon Czytaj dalej

Rebranding – czym jest, kiedy i jak go przeprowadzić?

Gdy firma istnieje na rynku od wielu lat, nieustannie się rozwija i odnosi kolejne sukcesy, powinna też nadążać za duchem zmieniających się czasów. Wiele zmienia się w konkretnych branżach, modyfikacjom ulega asortyment, język, prezentacja graficzna konkretnej marki.

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.