GA: Jak wybrać wykonawcę strony internetowej? | Wojoweb

Jak wybrać wykonawcę strony internetowej?

Konkurencja na polskim rynku jest całkiem spora. Wykonawcy stron internetowych kuszą szybkimi efektami czy profesjonalnymi projektami. Niestety, bardzo łatwo jest trafić na oszustów, którzy są nieterminowi, a przede wszystkim nie mają pojęcia o tworzeniu oryginalnych witryn. Jak się przed nimi wystrzegać?

Na polskim rynku mamy do czynienia z trzema kategoriami wykonawców stron internetowych. To freelancerzy, agencje medialne, a także spore firmy deweloperskie. Czym się charakteryzują i na którą grupę warto postawić?


Freelancerzy

Freelancerzy to indywidualne jednostki, a więc osoby, które pracują na swój własny rachunek, najczęściej w zaciszu własnego domu. Czy warto im zaufać? Nie zawsze. Oczywiście mogą to być bardzo doświadczeni specjaliści, którzy mają na swoim koncie wiele różnorodnych realizacji. Łatwo również trafić na amatorów, dla których jest to dodatkowe zajęcie. Takie osoby często też nie prowadzą działalności gospodarczej i rozliczają się z klientami na podstawie umowy o dzieło czy zlecenia. Zazwyczaj pracują dla niewielkich firm lub osób prywatnych.

Jeżeli chcesz zaufać freelancerowi, sprawdź opinie o nim w sieci. W internecie nic nie ginie, a często tego typu osoby również prowadzą własne strony internetowe Kraków. Przewertuj ich portfolio, a także skup się na rozmowie. Zadawaj rzeczowe pytania i poproś o skrupulatną wycenę zlecenia. Najlepiej, aby oferta wykonania strony internetowej była jak najbardziej szczegółowa, ponieważ dzięki temu unikniesz nieuczciwych zagrywek, a freelancer nie dorzuci żadnych dodatkowych kosztów. Oczywiście warto mieć wszystkie ustalenia na piśmie. Dobrym pomysłem jest zatem skonstruowanie umowy.


Agencje medialne

Na polskim rynku jest bardzo wiele agencji medialnych, które zajmują się przygotowywaniem stron internetowych. Umożliwiają rozliczanie się na podstawie faktury VAT, co dla przedsiębiorców jest bardzo wygodne. Niestety, oferowane przez nich ceny są zazwyczaj wyższe, niż te freelancerów. Jednak w tym przypadku klient może liczyć na kompleksowe wsparcie. To oznacza, że najczęściej agencje medialne nie tylko proponują możliwość stworzenia witryny, ale tak naprawdę kompleksowe usługi, a więc mogą przygotować strategię marketingową i pozycjonować stronę, co w przyszłości może przynieść większy ruch, a także zainteresowanie klientów.

Stronę należy nie tylko stworzyć, ale również zoptymalizować w taki sposób, aby była jak najbardziej przyjazna dla odbiorcy oraz wyszukiwarki Google. Wtedy będzie przynosić zamierzone zyski. Agencje przygotowują zatem indywidualny projekt graficzny, blogi, a nawet aplikacje mobilne. Są to cenne, dodatkowe funkcjonalności.

Wybierając wśród agencji medialnych, warto wziąć pod uwagę przede wszystkim opinie różnorodnych klientów. Tych w sieci nie powinno brakować. Doświadczenie specjalistów, pracujących w firmie, a także terminowość oraz oryginalność poszczególnych projektów – to wszystko ma duże znaczenie. Przed rozpoczęciem współpracy z agencją warto również ocenić komunikację z jej przedstawicielem. Powinien on mówić prostym i czytelnym dla Ciebie językiem. Jeżeli używa skomplikowanych i niezrozumiałych dla Ciebie sformułowań – zapytaj o ich znaczenie. Jako klient nie musisz ich znać. Najważniejsze jest bowiem to, abyście zrozumieli się już przy pierwszych ustaleniach. Dzięki temu agencja uniknie podstawowych błędów podczas tworzenia Twojej strony. Jeżeli nie udało Ci się znaleźć wspólnego języka z firmą, lepiej poszukać innej!


Firmy deweloperskie

Jeżeli chcesz stworzyć duży, skomplikowany serwis, a przy tym postawić również na bardzo rozbudowaną aplikację mobilną – możesz wybrać firmę deweloperską. To spory koszt, jednak przedsiębiorstwa, którym zależy na kompleksowości oraz profesjonalizmie, najczęściej wybierają właśnie zespół doświadczonych deweloperów, których wsparcie jest wprost nieocenione. To właśnie oni specjalizują się w bardzo dużych i skomplikowanych wyzwaniach.

Podczas wyboru firmy lub freelancera, weź pod uwagę sposób i szybkość komunikacji, a podczas rozmów ustalaj wszystkie, nawet najdrobniejsze detale. W trakcie tworzenia strony internetowej to wszystko ma ogromne znaczenie i będzie rzutować na Twoim zadowoleniu.

Podobne

7 przykazań dobrej strony internetowej

Dziś nie wystarczy posiadać strony internetowej. W tym artykule, podpowiemy Ci jakich 7 zasad powinno przyświecać stworzeniu wysokiej jakości witryny, która zarabia.

icon Czytaj dalej

Czym jest identyfikacja graficzna i czy jest potrzebna?

Codziennie na świecie powstają nowe firmy, konkurencja się zagęszcza. Każdy chce zaprezentować swoje produkty i usługi jak najlepiej.

icon Czytaj dalej

Jak projektować stronę firmy?

Strona internetowa firmy to jej wizytówka. Powinna być zatem jak najlepiej dopasowana do branży, a także konkretnego przedsiębiorstwa.

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.