GA: Case study: Stworzenie strony internetowej dla ZDWK | Wojoweb Case study: Stworzenie strony internetowej dla ZDWK | Wojoweb

Case Study

Stworzenie strony internetowej dla Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie

Strona Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie była już przestarzała, przez co użytkownicy niechętnie ją odwiedzali. Nie potrafili się na niej odnaleźć, a szczególnym problemem była mnogość zakładek. Pomimo urzędniczego charakteru zależało nam na stworzeniu witryny,
która będzie przyjazna dla użytkowników.

To ważne, ponieważ ma wpływ na liczbę odwiedzin, a przede wszystkim na postrzeganie jednostki, co w obecnych czasach ma ogromne znaczenie również dla Zarządów Dróg Wojewódzkich.

To dlatego ZDW w Krakowie postawiło na współpracę z profesjonalistami, a tym samym na zmianę swojego wizerunku w sieci. Jest to najlepszy sposób na to, aby przekonać użytkowników do częstszego odwiedzania strony, a przede wszystkim do dłuższego pozostania na niej.

Co udało się nam zrobić?

Podczas prac nad stroną ZDW w Krakowie zadbaliśmy o każdy, nawet najdrobniejszy detal.
Przede wszystkim skupiliśmy się na grafice. W tym przypadku ma ona spore znaczenie. Na stronę główną wybraliśmy zdjęcie zrobione z lotu ptaka. Znajduje się na nim most, co od razu sugeruje, czym zajmuje się jednostka.

Zależało nam również na tym, żeby na stronie głównej znalazły się najważniejsze informacje bez natłoku treści, która może gubić użytkownika. To dlatego postawiliśmy na kafelki z miniaturkami zdjęć, a także krótką informacją na temat konkretnego wydarzenia. Po kliknięciu w kafelek można przenieść się na podstronę mu dedykowaną, co jest bardzo intuicyjnym rozwiązaniem dla każdego użytkownika.

Poniżej, pod „wydarzeniami” znajdują się realizowane programy. To ważny element, którego nie mogło zabraknąć na stronie głównej, ponieważ od razu informuje użytkownika, czym w danym momencie zajmuje się ZDW. Oczywiście wiemy również o tym, że łatwość nawiązania kontaktu z tego typu jednostką publiczną również ma ogromne znaczenie, a więc na samym dole strony znajduje się duży napis „Masz pytania? Zadzwoń lub napisz”, a następnie podany jest numer telefonu do sekretariatu, a także adres mejlowy.

Na samej górze znajduje się przejrzyste menu, które znacznie ułatwia użytkownikom nawigację na stronie internetowej. Postawiliśmy na takie zakładki, jak „ZDW”, „Drogi”, „Trasy rowerowe”, „Dla klienta”, „Współpraca z JST”, „Zamówienia publiczne” oraz „Kontakt”. Mają one ogromne znaczenie dla jednostki publicznej, ale przede wszystkim ułatwiają odnalezienie się na stronie zwykłym obywatelom, którzy poszukują informacji na temat realizowanych projektów i inwestycji.

Dodatkowym atutem są również galerie na stronie internetowej, które przyciągają uwagę użytkowników i sprawiają, że mogą oni przyjrzeć się poszczególnym etapom realizowanych przez jednostkę prac. Fotografie można łatwo powiększyć, a więc przeglądanie ich zarówno na komputerze czy urządzeniu mobilnym jest łatwe i przyjemne.

Co zyskał Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie?

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie zyskał przede wszystkim nowocześniejszą stronę, która nie zniechęca użytkowników do jej eksplorowania. Jest przyjazna i sprawia, że chętnie się na nią wraca. Dużym atutem jest wyszukiwarka informacji, która znajduje się na samej górze witryny i umożliwia sprawniejsze znalezienie interesujących konkretnego użytkownika danych, co ma spore znaczenie w przypadku tego typu instytucji publicznych.

To jednak nie wszystko, ponieważ na górze umieściliśmy także ikony przenoszące użytkownika do facebookowego profilu instytucji. Znajduje się tam także numer telefonu, co usprawnia komunikację pomiędzy obywatelem, a jednostką.

Strona jest przejrzysta, grafika nienachalna, dzięki zastosowaniu odcieni koloru niebieskiego oraz bieli, a przy tym bardzo czytelna. Co ważne, tego typu kolory sprawiają również, że zamieszczane zdjęcia są wyraźnie wyeksponowane i świetnie się prezentują. To nowoczesna witryna, która może być nieustannie aktualizowana i dobrze prezentuje się również na urządzeniach mobilnych.

Podobne

Case study: Stworzenie strony internetowej dla The Code Brothers

Firmy IT niewątpliwie dziś podbijają polski rynek. W końcu to przyszłość!
Jednak trzeba przyznać, że wprost rosną jak grzyby po deszczu i jest ich coraz więcej. To dlatego te najlepsze powinny się wyróżnić, co nie zawsze jest tak łatwe.

icon Czytaj dalej

Case Study: Przygotowanie strony internetowej dla Bogoria Residence

Kamienica o prestiżowej lokalizacji w sercu historycznego Krakowa zasługuje na wyjątkową stronę internetową, aby jak najwięcej osób mogło się o niej dowiedzieć.

icon Czytaj dalej

Case study: Stworzenie strony internetowej dla sklepu meblowego Ligrro

Firma Ligrro zyskała przede wszystkim profesjonalny wygląd, co jest ważne w przypadku sklepów internetowych, ponieważ jest to najlepsza zachęta dla użytkowników do zrealizowania zakupów. Poszczególne produkty są zaprezentowane przejrzyście, a duża liczba zdjęć sprawia, że potencjalni klienci dokładnie mogą przyjrzeć się poszczególnym meblom.

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.