GA: Jaki sklep internetowy wybrać? | Wojoweb Jaki sklep internetowy wybrać? | Wojoweb

Jaki sklep internetowy wybrać?

Rozwiń swój biznes, stawiając na skrojony na miarę sklep internetowy. Oczywiście stworzenie go to wieloetapowy proces, który wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy. Przede wszystkim warto zastanowić się nad systemem, na który należy postawić. W naszym artykule przedstawiamy te najpopularniejsze, skupiając się na ich wadach oraz zaletach. To pomoże Ci podjąć słuszną decyzję.


Jaki sklep internetowy wybrać?

Założenie sklepu internetowego może okazać się jedną z najlepszych decyzji w Twoim życiu. Dziś sprzedaż w sieci jest znacznie popularniejsza od tej tradycyjnej. To dlatego tak wielu przedsiębiorców decyduje się na ten krok. Oczywiście jest to długi proces, który wymaga podjęcia konkretnych działań. Wybierz zatem odpowiednią platformę e-Commerce, dzięki której Twoja strona będzie przejrzysta i intuicyjna w codziennym użytkowaniu.

System sklepu internetowego musi być dopasowany do Twoich indywidualnych potrzeb i oczekiwań. Co ważne, platformy można podzielić na dwa rodzaje – abonamentowe oraz Open Source. Decydując się na wybór konkretnej, musisz wziąć pod uwagę kilka kwestii. Przede wszystkim istotne jest to, jaki asortyment chcesz oferować, liczbę sprzedawanych produktów, ruch, jakiego spodziewasz się na stronie czy budżet, który chcesz przeznaczyć na stworzenie i uruchomienie witryny.

Każde rozwiązanie posiada swoje wady i zalety. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze rodzaje sklepów internetowych, a także pokrótce je opisujemy.


Platforma Open-Source

Najlepsza platforma sklepu internetowego musi spełniać oczekiwania konkretnego przedsiębiorcy. Jedną z najpopularniejszych jest Open-Source, a więc np. WooCommerce, PrestaShop, Magento czy Shopware. Tego typu sklep jest instalowany na własnym serwerze, a dużym atutem tego rozwiązania jest fakt, że jest ono cały czas wspierane i umożliwia przyszły rozwój. Zazwyczaj oprogramowanie sklepu jest darmowe, a płatne są dodatkowe wtyczki, które ułatwiają jego obsługę. Często nie są to jednak wysokie koszty. Często jest to zatem najtańszy sklep internetowy.

Jakie są zalety tego rozwiązania? Przede wszystkim to przedsiębiorca jest właścicielem sklepu i może go dowolnie rozwijać, a także zmieniać jego wygląd. Skrypt jest darmowy i nie ma opłat licencyjnych. Do tego dochodzi również kwestia elastycznego designu, a także sporo darmowych motywów. Spora liczba wtyczek, które ułatwiają obsługę, a także pozycjonowanie sklepu w sieci również sprawia, że całość staje się znacznie bardziej atrakcyjna dla potencjalnych zainteresowanych. Dodatkowym atutem jest również duże wsparcie techniczne, a popularność tego typu platform sprawia, że w sieci łatwo znaleźć specjalistów, którzy się nimi zajmują.

Oczywiście nawet taki popularny sklep internetowy ma swoje wady. Konfiguracja i wdrożenie kosztuje. Jeżeli nie masz doświadczenia oraz specjalistycznej wiedzy, lepiej nie brać się za ten proces samodzielnie. Aktualizacje nie są automatyczne i trzeba nimi administrować. Do kosztów dochodzi hosting, a sklep należy samodzielnie dostosować do obowiązków prawnych, tworząc również odpowiednie regulaminy.


Platformy abonamentowe – SaaS

Platformy sklepów internetowych w wersji abonamentowej cieszą się nieco mniejszą popularnością, to np. Shoper, Shopify czy Shoplo. Nie trzeba ich instalować na własnym serwerze, jednak konieczne jest zapłacenie miesięcznego abonamentu. Jest to dość wygodne narzędzie, ponieważ zawiera komplet potrzebnych rozwiązań i narzędzi, a więc nie trzeba instalować żadnych dodatków. Tak naprawdę oprogramowanie jest w pełni gotowe do prowadzenia strony. Bez wtyczek i rozszerzeń, za to z comiesięcznym abonamentem na stałym poziomie. Na pewno będzie to dobre rozwiązanie dla osób, które stawiają dopiero pierwsze kroki w sprzedaży internetowej.

Jeżeli chodzi o zalety tej opcji, to na pewno będzie to prosta obsługa, a także intuicyjność. Dodatkowo wdrożenie i konfiguracja są bardzo proste i nie zajmują wiele czasu. Hosting zapewnia dostawca platformy, a wydatki na samym początku są po prostu niższe. Silnik sklepowy jest na bieżąco aktualizowany w cenie abonamentu, a właściciel zajmuje się też dostosowaniem całości do wymogów prawnych.

Z istotnych wad na pewno warto wyróżnić fakt, że po prostu w takiej sytuacji nie jesteś właścicielem sklepu, a gdy nie będziesz płacić abonamentu – stracisz go. Wszelkie zmiany graficzne, dzięki którym będziesz mógł się wyróżnić na tle konkurencji, są naprawdę bardzo kosztowne. W ramach podstawowego pakietu będziesz mógł wdrożyć określoną liczbę produktów i często jesteś uzależniony od funkcjonalności platformy sklepu.


Sklep WooCommerce i WordPress

Decydując się na określony system sklepu internetowego, warto wziąć pod uwagę kilka sprawdzonych i popularnych rozwiązań. W naszym artykule przedstawiamy kilka najpopularniejszych, dzięki czemu wybór może okazać się dla Ciebie łatwiejszy.

WooCommerce i WordPress to jeden z najpopularniejszych systemów. To wyjątkowo intuicyjna platforma, która daje spore pole do popisu, jeżeli chodzi o personalizację strony. Platforma cały czas się rozwija i jest udoskonalana, co daje ogromne możliwości dostosowania całości do swoich indywidualnych oczekiwań.

Jakie wady i zalety ma to rozwiązanie? Platforma jest przeznaczona dla małych oraz średnich sklepów, a WooCommerce jest darmowy. Panel administracyjny jest bardzo prosty w obsłudze, a system ulega nieustannym udoskonaleniom. To również bezpieczna propozycja, która pozwala unikać ataków hakerskich. Funkcjonalności można w dowolnym momencie aktualizować, a duży wybór motywów – tych bezpłatnych oraz płatnych sprawia, że możesz łatwo wyróżnić się na tle konkurencji. WooCommerce można integrować z firmami wysyłkowymi, a także systemami szybkich płatności. Bardzo dobra integracja SEO oraz możliwość prowadzenia bloga to dodatkowe atuty.


Sklep PrestaShop

Wielu przedsiębiorców wybiera najtańszy sklep internetowy. Nie zawsze jest to jednak dobra decyzja, ponieważ najważniejsze jest to, aby dostosować konkretne rozwiązanie do swoich indywidualnych potrzeb. PrestaShop również działa na zasadzie licencji Open Source i jest dość powszechny w Polsce. W tym przypadku potrzebujesz tylko własnego hostingu oraz domeny. Sklep powinien zostać również odpowiednio skonfigurowany. Elementy wyglądu, opcje dostawy i płatności można dowolnie zmieniać według własnych preferencji. Oczywiście najlepiej jest skorzystać z indywidualnego projektu graficznego, a zmiany mogą wdrożyć wykwalifikowani eksperci, którzy posiadają odpowiednie doświadczenie.

Sam silnik sklepu jest darmowy. Oferuje podstawowe funkcjonalności, a te bardziej zaawansowane możesz z powodzeniem rozbudować, dzięki płatnym wtyczkom. Wiele szablonów graficznych jest bezpłatnych, jednak lepiej postawić na bardziej rozbudowane, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Panel administracyjny jest łatwy w obsłudze, a ewentualne luki bezpieczeństwa są często naprawiane. Platforma jest również regularnie aktualizowana.


Sklep Magento

Platforma Magento to wybór wielu dużych firm, ponieważ umożliwia szybkie i łatwe zarządzanie sporą liczbą produktów. Użytkownicy mogą z powodzeniem skorzystać z darmowej wersji, a także tej dodatkowo płatnej. Sklep można rozbudowywać przy użyciu płatnych wtyczek. Do dyspozycji użytkowników jest wiele udogodnień, które przypadają do gustu wymagającym klientom.

Jest to darmowy skrypt w wersji Community Edition, a możliwości rozbudowy są praktycznie nieograniczone. Do dyspozycji użytkowników jest także wygodna wersja mobilna, a wśród wad na pewno trzeba wyróżnić dość skomplikowany panel administracyjny. Administratorzy mogą mieć także trudności z instalacją oraz modyfikacją, a więc zdecydowanie lepiej jest oddać to w ręce profesjonalistów.


Sklep Shoper

W ostatnim czasie platformy sklepów internetowych cieszą się sporym powodzeniem. Dotyczy to także Shopera, który jest naszym rodzimym produktem. To rozwiązanie działające na zasadzie SaaS. W praktyce oznacza to, że możesz pobrać i zainstalować oprogramowanie sklepu na własnym serwerze, a całość jest realizowana na platformie hostingowej właścicieli. To właśnie oni zajmują się utrzymaniem sklepu i pobierają za to comiesięczną opłatę. Oczywiście wysokość abonamentu różni się w zależności od wielkości sklepu, dodatkowych opcji czy limitu transferu.

To rozwiązanie ma sporo zalet, ale i również wad. Przede wszystkim to nie Ty będziesz właścicielem sklepu, a jedynie jego dzierżawcą. Dużym atutem jest jednak wsparcie i pomoc w języku polskim, a także wygodna integracja z m.in. Allegro, Ceneo, firmami kurierskimi czy systemami do księgowości – co jest jednak dodatkowo płatne. Indywidualne projekty graficzne są dość kosztowne, jednak warto w nie zainwestować, ponieważ to pozwala na wyróżnienie się z tłumu. Do zarządzania sklep użytkownicy otrzymują również darmową aplikację mobilną.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

10 Najlepszych sklepów internetowych – ranking
Budowa lojalności klienta – jak budować lojalność w sklepach internetowych i sprawiać, aby klienci wracali po więcej?
7 przykazań dobrej strony internetowej
Jaki hosting wybrać?
Hosting Thecamels – wszystko, co warto o nim wiedzieć
Czym jest subskrypcja i dlaczego warto zaoferować ją klientom oraz odbiorcom?
Budowa strony dla branży kosmetycznej. Jak zachwycić klientów w sieci?
Jak wybrać wykonawcę sklepu internetowego?
Jak znaleźć dobrą firmę od pozycjonowania? Poznaj nasze wskazówki
Pozycjonowanie – uczciwi wykonawcy a oszuści. Jak nie dać się oszukać?

Podobne

Czy warto wejść w e-commerce i jak to zrobić?

Od kilku lat, głośno mówi się o e-commerce. Rozwój tej gałęzi gospodarki napędziła przede wszystkim pandemia, gdy wielu przedsiębiorców zmuszonych było to przeniesienia swoich działań do internetu

icon Czytaj dalej

Co to jest Magento? Rozwiązanie idealne dla dużych sklepów internetowych

Sukces sklepu internetowego często zależy m.in. od wyboru odpowiedniej platformy e-commerce. Jedną z nich jest Magento, które cieszy się dużą popularnością w szczególności wśród dużych sklepów internetowych jakie ma wady i zalety? Przekonaj się.

icon Czytaj dalej

Czym jest WooCommerce? Dlaczego warto skorzystać z tego rozwiązania?

Jeśli wiesz, czym jest CMS i miałeś już styczność z WordPressem, z pewnością obiło Ci się o uszy hasło: WooCommerce. To popularna wtyczka, stworzona na potrzeby sklepów internetowych. Umożliwia zintegrowanie WordPressa ze działalnością e-commerce. Fuzja zdecydowanie się opłaca, bo popularna platforma CMS jest bezpłatna i daje użytkownikom naprawdę wiele możliwości.

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.