GA: Budowa lojalności klienta – jak budować lojalność w sklepach internetowych i sprawiać, aby klienci wracali po więcej? | Wojoweb

Budowa lojalności klienta – jak budować lojalność w sklepach internetowych i sprawiać, aby klienci wracali po więcej?

Pozyskanie klienta nie jest łatwe, jednak najtrudniejsze jest jego utrzymanie. Sukces przedsiębiorstwa często zależy od tego, czy klienci chętnie wracają po więcej, a także polecają usługi innym. W końcu każdemu przedsiębiorcy zależy na tym, żeby jego biznes był stabilny i pewny. Przekonaj się zatem, w jaki sposób budować lojalność klientów w sklepach internetowych.


Lojalny klient, czyli jaki?

Dla Twoich klientów zawsze powinieneś być numerem jeden. Lojalna osoba to taka, która zawsze do Ciebie wraca po więcej, kiedy potrzebuje konkretnego towaru albo usługi. Twoja firma jest pierwszą myślą takiego klienta, co pomaga Ci zbudować pewną sieć, a także zdobyć zyski, które są tak cenne na niepewnym rynku w wielu różnorodnych branżach.

Jest to absolutny klucz do budowania zaufania do marki wśród klientów. Jeżeli stworzysz solidne fundamenty, zyskasz pewność, że poszczególne osoby chętnie do Ciebie wrócą po więcej, a w perspektywie długofalowej będziesz się po prostu rozwijać, co zwiększy Twoje zyski w przyszłości.


Dlaczego warto budować lojalność klientów?

Budując lojalność wśród swoich klientów, możesz bardzo wiele zyskać. Przede wszystkim możesz, dzięki temu szybciej i skuteczniej zrealizować własne cele biznesowe, a tym samym również zyski. Co ważne, dla wielu marek tego typu regularna współpraca to „być albo nie być”. Warto zatem zawalczyć o tę kwestię, aby cieszyć się w przyszłości możliwością rozwoju. Korzyści jest jednak znacznie więcej, a wśród nich można wyróżnić:

pozyskiwanie nowych klientów – chodzi tutaj przede wszystkim o system poleceń. Jeżeli klienci będą zadowoleni z Twoich usług i sprzedawanych przez Ciebie produktów, zachęcą do odwiedzenia Twojej strony internetowej również bliskie sobie osoby,

wzmocnienie wizerunku firmy – stali klienci związują się z marką i chętnie o niej mówią i robią to nie tylko w gronie najbliższych sobie osób, ale również wystawiając opinie w sieci, co może zachęcić do skorzystania z Twoich usług również inne osoby,

budowanie społeczności wokół marki – zadowoleni klienci chcą się pozytywnie wyrażać o danej marce, a także integrować się z innymi klientami. Stali klienci to zatem grono obserwatorów na social mediach, gdzie możesz umieszczać różnorodne posty z promocjami czy kodami rabatowymi.

Ponadto firmy, do których wraca duże grono klientów są również postrzegane jako te godne zaufania, co zachęca kolejne osoby do odwiedzenia ich strony internetowej.


Jak budować lojalność?

Budowa lojalności wśród klientów to długofalowy proces, który wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy i umiejętności. Przede wszystkim istotna jest oczywiście sama obsługa klienta. Warto właściwie rozbudować ten dział. Pracownicy zawsze powinni być uprzejmi i pomocni. Muszą odpowiadać na pytania klientów, jak najszybciej jest to możliwe. Warto, żeby klienci mogli komunikować się z firmą na wiele różnorodnych sposobów, a więc nie tylko telefonicznie, ale też mailowo czy za pośrednictwem Facebooka. Dobrym zwyczajem jest także informowanie o każdym etapie realizacji zamówienia. Wystarczy w tym celu wysyłać automatyczne maile, dzięki czemu klient czuje się pewniej.

Zrób dobre pierwsze wrażenie. To banalne? Być może, ale naprawdę skuteczne! Ważne, aby Twoja strona internetowa była czytelna i estetyczna. Dzięki temu przeglądanie jej będzie dla klientów prawdziwą przyjemnością, a przy tym sprawi, że ci chętnie do Ciebie wrócą. Oczywiście to wiąże się z koniecznością skorzystania z usług profesjonalnej firmy, która zajmie się przygotowaniem strony, a także jej wypromowaniem. Dzięki temu Twoja strona nie będzie przeładowana informacjami, które spowalniają proces jej działania.

Newslettery zawsze się sprawdzają! Przy pomocy e-mail marketingu możesz z powodzeniem poinformować swoich stałych klientów o aktualnej ofercie, promocjach, a także programach lojalnościowych. Jest to doskonały sposób na to, żeby trafić z propozycjami do najbardziej wymagających osób, które mają określone preferencje. Postaw zatem na utworzenie własnej bazy adresów, dzięki czemu będziesz w stałym kontakcie ze swoimi klientami.

Rabaty przyciągają klientów. W ten sposób możesz zdobyć nowych klientów, oferując im rabat na pierwsze zakupy. Nawet 10% może okazać się bardzo kuszące i sprawić, że konkretne osoby do Ciebie wrócą. Zwłaszcza, jeżeli zaproponujesz im program lojalnościowy. Może to być rabat na każde kolejne zakupy, który zwiększa się wraz z kwotą, wydaną na poszczególne produkty. Z tej propozycji korzysta wiele różnorodnych marek, a więc to naprawdę się sprawdza!

 

Podobne

10 Najlepszych sklepów internetowych – ranking

Wśród świetnie prosperujących, znajdują się również te, którym daleko do ideału. Warto jednak uczyć się od najlepszych. Które spośród sklepów internetowych zasługują na uznanie?

icon Czytaj dalej

Czy Google Ads są skuteczne? Na co zwrócić uwagę i co zrobić, żeby kampanie tekstowe i Google Zakupy były skuteczne?

Świadomi przedsiębiorcy stawiają na rozwój w sieci. Dziś skupimy się na Google Ads. Czy takie kampanie są skuteczne?

icon Czytaj dalej

Jak stworzyć tani sklep internetowy?

Chcesz przenieść sprzedaż do sieci, jednak nie za bardzo wiesz, jak się za to zabrać? Absolutną podstawą będzie stworzenie własnej platformy sprzedażowej.

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.