Serwis
Ta część jest nierozerwalnie złączona z realizacją zamówienia: od momentu opłacenia transakcji po odbiór przesyłki. Najlepszy sklep internetowy powinien oferować wiele opcji płatności. Absolutną podstawą jest BLIK i PayPal. Powinna być też możliwość przekierowania na stronę swojego banku poprzez np. PayU, Przelewy 24 czy Dotpay. Klient powinien móc także opłacić zamówienie przy użyciu swojej karty kredytowej.
Idealny sklep już na stronie głównej informuje klienta o różnych opcjach dostawy. Po kliknięciu w odpowiedni link lub zakładkę, użytkownik powinien otrzymać informacje na temat firm kurierskich, z którymi współpracuje sklep oraz kosztu dostawy, a także jej terminu. Klient powinien móc skorzystać z dostawy: kurierskiej, odbioru w paczkomacie lub w innych punktach odbioru (sklepie, stacji benzynowej, kiosku).
Eksperci zwracali również uwagę na to, czy sklep internetowy oferuje darmową wysyłkę. Najwyżej oceniane były te, które za darmo wysyłały zamówienie do klienta od wartości powyżej 200zł. Ocena rosła, jeśli przedsiębiorstwo wydłużyło czas na zwrot towaru do 30 dni.
Szybka wycena