Jak projektować stronę firmy?
Strona internetowa firmy to jej wizytówka. Powinna być zatem jak najlepiej dopasowana do branży, a także konkretnego przedsiębiorstwa.
GA:
Strona internetowa to wizytówka firmy. Warto zatem zrobić wszystko, aby była czytelna, ale również przyjemna w odbierze. Powinna zachęcać potencjalnych klientów do umówienia się na wizytę. Jak zatem zbudować stronę dla branży kosmetycznej? Podpowiadamy w naszym artykule.
Efekt wizualny w branży kosmetycznej ma naprawdę bardzo duże znaczenie. Wiele kobiet decyduje się na wizytę w salonie kosmetycznym również po to, żeby się zrelaksować. To dlatego strona firmy powinna wyróżniać się świetnym designem, który zachęca do dalszej współpracy. To jednak nie wszystko. Poniżej przedstawiamy wszystko to, czego nie może zabraknąć na tego typu witrynie.
Strona internetowa Twojego salonu kosmetycznego powinna być przejrzysta, ale również bardzo estetyczna. Z mody już od dłuższego czasu nie wychodzą delikatne, pastelowe kolory, na które zdecydowanie warto postawić w tym przypadku. Działają uspokajająco, a ciemna czcionka na nich jest czytelna i nie sprawia żadnych trudności komunikacyjnych. Istotne w tym przypadku jest również menu. Nawigacja po poszczególnych zakładach również powinna być bardzo intuicyjna. Warto zatem wyszczególnić i pokrótce opisać zabiegi, które są wykonywane w konkretnym gabinecie. Jest to bardzo istotne szczególnie wtedy, kiedy wykorzystuje się do nich specjalne, nowoczesne urządzenia. Ich rola ma spore znaczenie, a klientki chętnie wybierają usługodawców, którzy stawiają na samorozwój.
Opis zabiegów to jednak nie wszystko. W branży kosmetycznej kluczowe są piękne, profesjonalnie wykonane zdjęcia. Warto pokazywać efekty przed oraz po zabiegach. To najlepiej zachęca klientki do umówienia się na wizytę w salonie. Dobra wiadomość jest taka, że tego typu fotografie można zrobić samodzielnie z użyciem smartfona. Obecnie telefony są wyposażone w tak dobre aparaty, że nie ma potrzeby zamawiania do tego profesjonalnego fotografa. Oczywiście warto jednak zadbać o takie szczegóły, jak właściwe kadrowanie oraz odpowiednie światło. Nowe zdjęcia warto wrzucać regularnie na stronę internetową, co zachęci również stałe klientki do skorzystania z kolejnych usług. Efekty przed i po są bardzo dobrze przedstawione na stronie internetowej Instytutu Urody Sakura.
Wiele salonów kosmetycznych pomija tę kwestię. A przecież to absolutna podstawa! Cennik jest bardzo ważny i powinien być jawny. Klientka, która odwiedza daną stronę internetową i ma łatwy dostęp do cen za poszczególne zabiegi, zyskuje większe zaufanie do danej firmy. Co ważne, może podjąć decyzję już w domu i zdecydować, na które z zabiegów może sobie pozwolić. Świetnie przygotowany cennik można znaleźć na stronie internetowej Blur Body [https://blurbody.com/cennik/], gdzie oprócz standardowych cen, znajdują się również te promocyjne, co może zachęcić klienta do skorzystania z oferty.
Oczywiście bardzo ważne jest to, żeby cennik był regularnie aktualizowany. Dzięki temu unikniesz nieprzyjemnych sytuacji, podczas których mogłoby się okazać, że konkretny zabieg jest jednak droższy z powodu zmian cen specyfików potrzebnych do jego wykonania. W ten sposób łatwo można stracić wiarygodność, a więc rób wszystko, żeby uniknąć takiej sytuacji.
Cennik musi być również czytelny. Najlepiej, aby był dostępny w osobnej podzakładce. Na niektórych stronach można go pobrać w dokumencie PDF. Nie jest to dobry wybór, ponieważ jest kłopotliwy w odbiorze dla klienta, zwłaszcza, kiedy wykorzystuje do przeglądania strony internetowej urządzenie mobilne, takie jak smartfon.
Klientki chcą wiedzieć za co płacą i jakich efektów mogą się spodziewać. Warto zatem nie tylko pokazywać zdjęcia przed i po kuracji. Dobrym pomysłem jest przedstawienie poszczególnych etapów zabiegów na zdjęciach. To bardzo ważne i polecane w szczególności, jeżeli chodzi o nieco bardziej skomplikowane zabiegi, które wymagają użycia specjalistycznych nici czy naruszają naskórek.
Na stronie internetowej warto również wspomnieć o tym, czy do konkretnego zabiegu należy się jakoś specjalnie przygotować. Jest to najlepszy sposób na to, aby uniknąć dodatkowych pytań i telefonów od klientek. Co ważne, jest to również profesjonalne, ponieważ pokazuje, że salon dba o dobre samopoczucie klientek.
Branża kosmetyczna istnieje dziś przede wszystkim w social mediach. To na Instagramie oraz Facebooku publikuje się większość zdjęć z zabiegów, a także efektów, jakie dają. Jest to również wspaniałe narzędzie, które pozwala zachęcić klientki do wzięcia udziału w promocjach czy skorzystania z nowych usług pojawiających się w ofercie.
Ze swojej strony internetowej możesz odesłać klientki na social media, w szczególności Instagrama. Pamiętaj jednak o tym, że na profilu firmy nie powinny pojawiać się jedynie zdjęcia stockowe. To spory błąd, który jest popełniany przez wiele osób z branży kosmetycznej. Najbardziej przekonujące do skorzystania z ofert konkretnej firmy są fotografie przedstawiające rzeczywiste rezultaty prac specjalistów. Warto zatem wykorzystać to narzędzie, tworząc profil pełen ciekawych i ważnych informacji, zachowując przy tym wysoką estetykę, która ma kluczowe znaczenie w branży kosmetycznej.
Strona internetowa firmy to jej wizytówka. Powinna być zatem jak najlepiej dopasowana do branży, a także konkretnego przedsiębiorstwa.
Konkurencja na polskim rynku jest całkiem spora. Niestety, bardzo łatwo jest trafić na oszustów, którzy są nieterminowi, a przede wszystkim nie mają pojęcia o tworzeniu oryginalnych witryn. Jak się przed nimi wystrzegać?
Gdy myślimy o wykonaniu strony internetowej, od razu na myśl przychodzą nam duże koszty oraz bardzo długi czas realizacji takiego pomysłu.
Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.