10 Najlepszych sklepów internetowych – ranking
Wśród świetnie prosperujących, znajdują się również te, którym daleko do ideału. Warto jednak uczyć się od najlepszych. Które spośród sklepów internetowych zasługują na uznanie?
GA:
Chcesz przenieść sprzedaż do sieci, jednak nie za bardzo wiesz, jak się za to zabrać? Absolutną podstawą będzie stworzenie własnej platformy sprzedażowej. Na szczęście nie musi to być bardzo kosztowna inwestycja. Wiemy, że początki są trudne, dlatego przedstawiamy Ci gotową receptę na Twoje potrzeby.
Budowanie sklepu internetowego nie jest skomplikowane. Nie jest do tego konieczne posiadanie rozległej wiedzy programistycznej, ponieważ można skorzystać z gotowych narzędzi. Trzeba jednak wiedzieć o tym, że witryna ma nie tylko działać, ale powinna być również atrakcyjna dla użytkowników. To z kolei oznacza, że bardzo ważny jest również jej projekt graficzny i funkcjonalność. A czy możliwe jest stworzenie taniego sklepu internetowego? Oczywiście, że tak.
W Polsce nie brakuje platform, na których można stworzyć tani sklep internetowy. Są one proste w użyciu, jednak warto skrupulatnie zapoznać się z ich funkcjonalnościami, aby wykorzystać je jak najlepiej.
Jedną z najpopularniejszych platform do budowy sklepu e-commerce jest Shopify. Narzędzie jest dość wygodne w użyciu i umożliwia tworzenie elementów takich jak „przeciągnij i upuść”. Użytkownik może z powodzeniem wybrać interesujący go motyw, grafikę oraz kolory, co spersonalizuje witrynę. Co najważniejsze, Shopify pozwala na sprzedaż, a także wygodne zarządzanie płatnościami.
Dużą popularnością w Polsce cieszy się także WooCommerce. Jest to rozwiązanie, które działa jak wtyczka dla stron stworzonych na WordPressie. Może działać w dowolnej liczbie krajów, nie ma również żadnych ograniczeń, jeżeli chodzi o liczbę użytkowników oraz sprzedawanych produktów. Jest to bardzo proste narzędzie, umożliwiające dowolne zarządzanie grafiką oraz udostępniające wiele gotowych szablonów.
Warta uwagi jest również platforma BigCommerce. Umożliwia skuteczną personalizację strony, a więc jest to świetny wybór dla nieco bardziej wymagających osób. Co ważne, współpracuje z WordPressem, a także mobilnymi sklepami internetowymi. Warto bowiem pamiętać o tym, że obecnie większość użytkowników dokonuje zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Należy także podkreślić, że strony internetowe postawione na tej platformie szybko się ładują, a więc są przyjazne pod kątem SEO.
Absolutnym liderem sklepów internetowym w Polsce jest PrestaShop. Jeżeli posiadasz hosting i domenę, możesz za darmo uruchomić swój własny sklep e-commerce. Platforma jest cały czas aktualizowana, a więc użytkownicy chętnie przy niej zostają. Dużym atutem tego rozwiązania jest to, że sklep postawiony na tej platformie można z dużym powodzeniem pozycjonować, dzięki możliwości edycji kodu. Ponadto można na niej postawić sklep internetowy dowolnej wielkości. Użytkownik ma również do dyspozycji sporo modułów, które umożliwiają rozszerzanie funkcjonalności.
Co dziesiąty sklep internetowy na świecie korzysta z platformy Magento. Jest ono udostępniana na licencji Open Software License. System można z powodzeniem dostosować do indywidualnych potrzeb każdej firmy. Panel zarządzania jest intuicyjny i wygodny, a ponadto pozwala na obsługę wielu różnorodnych sklepów jednocześnie, co jest szczególnie istotne dla dużych przedsiębiorstw.
Korzystanie z gotowych szablonów stron internetowych nie kojarzy się dobrze. Wielu użytkownikom może się wydawać, że przez to stracą oryginalność i nie wybiją się na tle konkurencji. Nic bardziej mylnego. Jest to bowiem dobry sposób na to, aby stworzyć estetyczną i intuicyjną witrynę, która może odnieść prawdziwy sukces. Przede wszystkim jest to ogromna oszczędność czasu i pieniędzy. Zlecenie przygotowania w pełni oryginalnego szablonu jest czasochłonne i bardzo kosztowne. Ponadto wiąże się z ryzykiem, że nie będzie on funkcjonować tak, jak powinien.
Gotowe szablony zostały dogłębnie sprawdzone i istnieje bardzo niewielkie ryzyko, że z jakiegoś powodu będą generować błędy. Obecnie tego typu propozycje są również naprawdę bardzo rozwinięte, a więc gwarantując możliwość sprzedaży wielu różnorodnych produktów, a także wyróżniają się prostą, intuicyjną obsługą.
Tani sklep internetowy to przede wszystkim najlepsze rozwiązanie dla małych i średnich firm, które jeszcze nie mają dużych budżetów na stworzenie własnej platformy, a zależy im na tym, żeby wejść na rynek z przytupem lub po prostu zmienić formę sprzedaży bezpośredniej na internetową. Obecnie własna strona internetowa jest absolutną podstawą. Nie jest to dodatek, na który mogą sobie pozwolić nieliczni. To na tej podstawie wielu użytkowników identyfikuje konkretną firmę, a więc warto zadbać o to, aby witryna była funkcjonalna i dobrze przygotowana.
Wolno się ładująca i nieestetyczna może zniechęcić do zakupów. Zwłaszcza, kiedy nie jest intuicyjna, a zrobienie zakupów wiąże się z konieczności przejścia długiej ścieżki. Najlepiej jest ją jak najbardziej skrócić, aby zaoszczędzić czas użytkowników, którzy dzięki temu będą chętniej wracali na zakupy do konkretnej firmy.
Tani sklep internetowy to również doskonałe rozwiązanie dla firm, które chcą przetestować konkretne rozwiązanie. Być może istnieją już w danej branży od dłuższego czasu, a teraz chcą się rozwijać i postawić na zupełnie inną? Kiedy boją się zainwestować dużych pieniędzy w indywidualny projekt, mogą skorzystać z gotowego szablonu i postawić swój sklep e-commerce na taniej platformie, żeby sprawdzić zainteresowanie klientów.
Wiele osób obawia się, że obecnie założenie własnego biznesu online jest bardzo kosztowne. Okazuje się jednak, że wcale nie musi tak być. W wielu przypadkach jest to znacznie prostsze i tańsze niż otworzenie osiedlowego warzywniaka. Profesjonalny sklep internetowy, który jest intuicyjny i w pełni funkcjonalny może kosztować zaledwie 2000 zł. Na koszty składa się jednak wiele różnorodnych czynników, które postaramy się przedstawić.
Jednym z nich jest przede wszystkim platforma e-commerce. Oprogramowania typu open-sorce, takie jak WooCommerce, PrestaShop czy Magento są darmowe. Warto jednak pamiętać o tym, że za niektóre funkcjonalności użytkownik będzie musiał zapłacić, jednak może je dodać w późniejszym okresie, kiedy sklep już się rozkręci. W tym przypadku użytkownik płaci głównie za postawienie sklepu i jego wdrożenie. Zawsze warto to oddać w ręce profesjonalistów, ponieważ w ten sposób można uniknąć podstawowych błędów, a także zyskać opiekę specjalistów w razie wystąpienia awarii.
Na rynku są również płatne platformy, działające na modelu SaaS. Zazwyczaj takiej platformy proponują model abonamentowy, a więc użytkownik musi za nie płacić raz na rok, czasami raz na miesiąc. W tym przypadku właściciel witryny może najczęściej liczyć na wiele różnorodnych funkcjonalności, takich jak płatności czy integracja z serwisem Allegro.
Koszt sklepu internetowego to również domena. Musi być krótka i chwytliwa, a więc najlepiej jest postawić na rozszerzenie .pl, którego cena zaczyna się już od 50 zł rocznie. Drugi istotny koszt to hosting, w którym przechowuje się wszystkie pliki sklepu internetowego. Tam też jest zainstalowana platforma. Małe firmy mogą postawić na hosting współdzielony SSD, którego cena zaczyna się już od 100 zł rocznie, z kolei większe przedsiębiorstwa powinny postawić, np. na hosting VPS albo Cloud, którego ceny zaczynają się od 500 zł za rok.
Podczas przygotowywania kosztorysu nie możesz również pominąć kwestii brandingu, polityki prywatności, newsletterów, bonów rabatowych czy promocji… Jeżeli nie chcesz zajmować się tym samodzielnie, możesz to oddać w ręce agencji, a koszt takiego przedsięwzięcia zaczyna się już od 1000 zł.
Tak, jak wspomnieliśmy powyżej, możesz skorzystać z gotowych szablonów, które są dostępne na poszczególnych platformach. Niektóre elementy warto jednak przeprojektować i dostosować do własnych potrzeb. Koszt takich działań jest jednak bardzo indywidualną kwestią.
Podsumowując koszt prostego sklepu internetowego to około 2000 – 3000 zł netto. Biorąc pod uwagę późniejsze zyski, nie jest on wysoki. Jest to najczęściej jednorazowa inwestycja, która szybko się zwraca. Jeżeli chodzi o czas, to zazwyczaj wprowadzenie wszystkich funkcjonalności, a także niezbędnych produktów, przygotowanie projektu graficznego, a także brandingu trwa kilka tygodni. Jest to jednak bardzo indywidualna kwestia i zależy przede wszystkim od potrzeb oraz oczekiwań właścicieli konkretnych firm.
Komentarze w WordPress – kilka praktycznych informacji
Jaka jest różnica między wpisem a stroną w WordPressie?
Czym jest kokpit? Najważniejsze informacje
Jak korzystać z kategorii i tagów w WordPress?
Użytkownicy w WordPress. Najważniejsze informacje w jednym miejscu
Czym są wtyczki WordPress i jak je znaleźć?
Bieżąca aktualizacja wtyczek i środowiska WordPress
Najważniejsze informacje o widżetach w WordPress
Jak zoptymalizować WordPressa we własnym zakresie?
Najlepsze wtyczki WordPress. One na pewno Ci się przydadzą
Wśród świetnie prosperujących, znajdują się również te, którym daleko do ideału. Warto jednak uczyć się od najlepszych. Które spośród sklepów internetowych zasługują na uznanie?
W dzisiejszych czasach coraz więcej firm stawia na e-commerce. Jak się jednak za to zabrać? W naszym artykule znajdziesz kilka cennych wskazówek.
WordPress-WooCommerce sklep to najlepszy wybór dla wielu firm, którym zależy na zwiększeniu sprzedaży w sieci. Tak naprawdę sprawdzi się w przypadku każdej branży, ponieważ system jest bardzo prosty i intuicyjny w obsłudze. Co warto wiedzieć o tego typu sklepach internetowych?
Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.