GA: Jak przygotować się do stworzenia strony internetowej? | Wojoweb Jak przygotować się do stworzenia strony internetowej? | Wojoweb

Jak przygotować się do stworzenia strony internetowej?

Dobrze przygotowana strona internetowa to element marketingu, którego nie można pominąć.

To tak naprawdę wizytówka każdej firmy, a więc w dzisiejszych czasach stworzenie witryny jest absolutną koniecznością. A jak przygotować się do jej zrobienia? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule.

To potrzebujesz do stworzenia strony internetowej

Odpowiedni plan to klucz do sukcesu. Jeżeli zależy Ci na tym, żeby Twoja strona internetowa zaczęła sprzedawać, przygotuj harmonogram działania! Już na samym początku określ cele i wymagania, jakie masz. To ważne, ponieważ dasz jasny przekaz agencji, która ma przygotować dla Ciebie witrynę, a dzięki temu znacznie łatwiej fachowcom będzie zrealizować Twoje oczekiwania. Zastanów się nad tym, jakie wymagania techniczne, funkcjonalne oraz estetyczne powinna spełniać strona. Najłatwiej będzie, kiedy rozpiszesz to od punktów, wtedy o niczym nie zapomnisz. Już wiesz, że dobra koncepcja to absolutna podstawa, a więc zadbaj o określenie profilu własnej działalności, rodzaju klientów, a także nie zapomnij również o tym, co chcesz osiągnąć poprzez prowadzenie strony internetowej.

Kluczowym elementem jest również przygotowania briefu dla agencji albo freelancerów. Czym jest? To dokument, w którym zawrzesz najważniejsze informacje dotyczące celów, grupy docelowej, grafiki, a także budżetu. Nie pomijaj żadnej z tych kwestii, ponieważ każda z nich jest bardzo ważna. Aby całość była przemyślana od A do Z, nie zapominaj również o analizie rynku oraz konkurencji.

Wbrew pozorom jest to jeden z najważniejszych aspektów. W końcu każdemu przedsiębiorcy zależy na tym, żeby wybić się na tle konkurencji, a więc uważnie przyjrzyj się rynkowi. Przeanalizuj strony internetowe innych firm, a następnie zastanów się nad tym, co powinno znaleźć się na Twojej i co możesz zrobić, żeby wyróżnić się na ich tle.

Wypełnij brief

Budżet również ma znaczenie

W przypadku tworzenia strony internetowej, tak naprawdę rozwiązania są nieograniczone. Wszystko jednak zależy od tego, jakim budżetem dysponujesz. Warto, żebyś dokładnie określił go na samym początku. Mogą to być oczywiście widełki, w których chcesz się zmieścić. Dlaczego to tak istotne? Ponieważ dzięki temu nie będziesz porywać się z motyką na słońce. Oczywiście stworzenie dobrej strony internetowej musi swoje kosztować. Z pomocą ekspertów można jednak nieco ograniczyć koszty, a więc warto to wykorzystać. Jeżeli masz ograniczony budżet, możesz dodać pewne funkcjonalności dopiero w przyszłości.
Wypełnij brief

Wybierz odpowiedniego wykonawcę

Wydaje Ci się, że im taniej, tym lepiej? Nic bardziej mylnego! Przez takie myślenie może się okazać, że skończysz z witryną, która nie spełni Twoich oczekiwań, a przede wszystkim nie zapewni Ci napływu nowych klientów. Strona internetowa powinna być bardzo dobrze dopracowana, ponieważ może zachęcić potencjalnych klientów do tego, żeby zechcieli z Tobą współpracować. Wykorzystaj to zatem i wybierz wykonawcę, który posiada odpowiednie doświadczenie, a także dobre opinii.

Przyjrzyj się portfolio i sprawdź, czy estetyka, która porusza konkretnych profesjonalistów spełnia Twoje oczekiwania. Kieruj się zatem nie tylko ceną i nie wybieraj najtańszej oferty na rynku. Istotne jest to, żebyś wziął pod uwagę doświadczenie, możliwości, a także kontakt z usługodawcą. Czy już od początku wymiana wiadomości przebiega szybko i bezproblemowo? To wszystko ma ogromne znaczenie również w dalszych pracach.
Wypełnij brief

Uważnie przetestuj stronę

Każdy projekt ma swoje etapy i harmonogram. Warto ustalić to już na początku współpracy z konkretną agencją. Jest to najlepszy sposób, aby zadbać o terminowość i projektu i w ostateczności po prostu się nie rozczarować. Określ usługodawcy, na czym dokładnie Ci zależy oraz jaki termin jest tzw. deadlinem.

Kiedy witryna będzie już gotowa, przed oddaniem jej do użytku, zadbaj również o to, aby dokładnie ją przetestować. Zwróć uwagę nie tylko na aspekt estetyczny, ale przede wszystkim na funkcjonalności, jakie się na niej znajdują. Witryna ma podobać się nie tylko Tobie, ale przede wszystkim klientom, a więc zdecydowanie warto postawić się w roli użytkownika i wczuć się w jego oczekiwania oraz potrzeby. Odpowiedz sobie na pytanie – czy strona jest intuicyjna i przyciąga uwagę? Jeżeli tak, możesz zlecić jej odbiór osobie, która nie jest zaangażowana w projekt. To da Ci pewność, że całość jest gotowa!

Wypełnij brief

Uważnie przetestuj stronę

Każdy projekt ma swoje etapy i harmonogram. Warto ustalić to już na początku współpracy z konkretną agencją. Jest to najlepszy sposób, aby zadbać o terminowość i projektu i w ostateczności po prostu się nie rozczarować. Określ usługodawcy, na czym dokładnie Ci zależy oraz jaki termin jest tzw. deadlinem.

Kiedy witryna będzie już gotowa, przed oddaniem jej do użytku, zadbaj również o to, aby dokładnie ją przetestować. Zwróć uwagę nie tylko na aspekt estetyczny, ale przede wszystkim na funkcjonalności, jakie się na niej znajdują. Witryna ma podobać się nie tylko Tobie, ale przede wszystkim klientom, a więc zdecydowanie warto postawić się w roli użytkownika i wczuć się w jego oczekiwania oraz potrzeby. Odpowiedz sobie na pytanie – czy strona jest intuicyjna i przyciąga uwagę? Jeżeli tak, możesz zlecić jej odbiór osobie, która nie jest zaangażowana w projekt. To da Ci pewność, że całość jest gotowa!

Wypełnij brief

Podobne

Czym powinna charakteryzować się strona firmy?

Każdy przedsiębiorca chce robić dobre pierwsze wrażenie. A do tego niezbędna jest profesjonalna strona internetowa, która zachęci potencjalnych klientów do nawiązania współpracy. Jaka zatem powinna być strona firmy?

icon Czytaj dalej

7 przykazań dobrej strony internetowej

Dziś nie wystarczy posiadać strony internetowej. W tym artykule, podpowiemy Ci jakich 7 zasad powinno przyświecać stworzeniu wysokiej jakości witryny, która zarabia.

icon Czytaj dalej

Jak projektować stronę firmy?

Strona internetowa firmy to jej wizytówka. Powinna być zatem jak najlepiej dopasowana do branży, a także konkretnego przedsiębiorstwa.

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.