GA: Czy Google Ads są skuteczne? Na co zwrócić uwagę i co zrobić, żeby kampanie tekstowe i Google Zakupy były skuteczne? | Wojoweb

Czy Google Ads są skuteczne? Na co zwrócić uwagę i co zrobić, żeby kampanie tekstowe i Google Zakupy były skuteczne?

Świadomi przedsiębiorcy stawiają na rozwój w sieci. To bardzo dobry krok, który może im przynieść większe zyski. Lepiej to jednak oddać w ręce profesjonalistów, którzy znają się na swoim fachu i wiedzą, w jaką strunę uderzyć, aby przyniosło to jak największe korzyści. Dziś skupimy się na Google Ads. Czy takie kampanie są skuteczne?


Skuteczność Google Ads – od czego zależy?

Google Ads to niewątpliwie jeden z najskuteczniejszych sposobów na to, żeby zwiększyć sprzedać konkretnej usługi albo produktu. Jest to bowiem sprawdzona metoda, aby dotrzeć do potencjalnych klientów i ich utrzymać. Warto jednak na co dzień pamiętać o tym, że skuteczność takich działań zależy od wielu różnorodnych czynników. Przede wszystkim chodzi tutaj o branżę, w której działa konkretne przedsiębiorstwa. Oczywiście pod uwagę należy wziąć również inne czynniki, takie jak samo pozycjonowanie. Jeżeli zatem rozważasz rozpoczęcie takiej kampanii, a przede wszystkim powierzenie tej kwestii profesjonalistom, warto, żebyś skupił się na tym, czy Twojej firmie będzie się to po prostu opłacało.


Google Ads dla firm usługowych

Skuteczność Google Ads zależy zatem od branży, w której obraca się konkretne przedsiębiorstwo. Na pewno sprawdzi się w przypadku firm usługowych. Mowa tutaj raczej o takich branżach, w których trudno jest sobie poradzić z konkretnymi problemami samodzielnie. Dotyczy to, na przykład dentystów, stomatologów czy ogółem gabinetów lekarskich oraz kancelarii prawniczych. W takim przypadku klienci poszukują konkretnych rozwiązań dla danego problemu, z czym może pomoc tylko wykwalifikowany specjalista. Użytkownik internetu wpisze zatem w wyszukiwarkę Google takie hasła jak: leczenie kanałowe zębów, aparat na zęby czy porady prawne.

Im szybciej Twoja firma pojawi się w wynikach wyszukiwania, tym lepiej. Dzięki temu zaproponujesz swoje usługi i istnieje spora szansa na to, że klient zwróci się po pomoc właśnie do Ciebie. Oczywiście pomocne w tym będą reklamy tekstowe Google Ads.

Co ważne musisz zdawać sobie sprawę z tego, że pod reklamami zawsze znajdują się wyniki organiczne, nad którymi również warto pracować. Najważniejsze jest to, aby Twoja informacja była dobrze dostosowana do potrzeb konkretnych użytkowników, a więc kampania powinna być przeprowadzona przez ekspertów, którzy mogą pochwalić się bogatym doświadczeniem w branży.


Google Ads dla sklepów internetowych

Nie da się ukryć, że Google Ads to wprost rewelacyjne narzędzie dla wszystkich sklepów internetowych. To doskonała szansa na to, aby znacząco zwiększyć liczbę swoich klientów i zaproponować im rozwiązania gotowe na tacy. Kiedy internatura poszukuje konkretnego produktu, zazwyczaj korzysta z pierwszych wyszukiwań. Im wyżej wyświetla się zatem Twoja strona internetowa, tym lepiej. Obecnie dużą popularnością cieszą się Google Zakupy, które są elementem kampanii Google Ads. W takim przypadku wyświetla się nie tylko nazwa konkretnego produktu, ale również jego cena oraz zdjęcie, co jeszcze bardziej zachęca klienta do zrobienia zakupów w konkretnym miejscu. Przecież to jasne, że klient kliknie produkt z najniższą ceną!

Dobrym pomysłem jest połączenie Google Ads z dodatkowymi rabatami. W jakim celu klient miałby szukać niżej innej oferty, jeżeli zostanie zachęcony przez sklep internetowy rabatem w wysokości 10 czy 20%?


Na co zwrócić uwagę, aby kampanie Google Ads były skuteczne?

Proces tworzenia kampanii Google Ads jest naprawdę bardzo skomplikowany i uzależniony od wielu różnorodnych czynników. Przede wszystkim powinien być trafny, a więc kluczowe jest to, żeby agencja dokładnie przeanalizowała wszystkie kwestie, takie jak cele danej firmy czy grupa odbiorców. Zwłaszcza że przedsiębiorca ma do wyboru kilka różnorodnych kampanii, a więc istotne jest to, żeby dobrać konkretną właściwie do potrzeb danej osoby.

Kolejny krok to wpisanie najważniejszych informacji o firmie, umieszczenie właściwej grafiki oraz wybranie typu reklamy. Niekiedy konieczne jest również wprowadzenie miejsca, w którym ma się ona pojawiać. Oczywiście to także ma wpływ na skuteczność reklamy, a więc nie warto pomijać tej kwestii.

Aby sprawa stała się dla Ciebie jeszcze prostsza, podamy kilka przykładów. Firma zajmująca się sprzedażą i montażem okien będzie chciała zwiększyć liczbę zapytań o wycenę, a tym samym pozyskać nowych klientów. Takie firmy jak Dar-Plast czy Bakar, postawią na taką reklamę, w połączeniu z miastem, w którym funkcjonują. Dzięki temu uda się im zwiększyć liczbę klientów, którzy rzeczywiście będą zainteresowani współpracą z nimi w konkretnym regionie.

Z Google Ads mogą skorzystać również producenci suplementów diety, tacy jak OstroVit czy Medicofarma. Kiedy konkretna firma wypuści na rynek nowy produkt, a nie będzie go sprzedawać tylko na swojej stronie internetowej, ale przede wszystkim w aptekach, wtedy zechce poinformować internautów o jego istnieniu. W jaki sposób może to zrobić? Bardzo prosty. Skorzysta z kampanii, umieszczając banery reklamowe związane ze zdrowym trybem życia w różnorodnych miejscach.


Co jest fundamentem reklamy Google Ads?

Przede wszystkim bardzo istotny jest dobór właściwych słów kluczowych. Może się to wydawać banalne, jednak takie nie jest, ponieważ to często od tego zależy skuteczność reklamy. Na jakiej podstawie powinny być dobrane frazy kluczowe?

1. Treść strony ma znaczenie. Przede wszystkim muszą one być dobrane zgodnie z tym, co oferuje dane przedsiębiorstwo. Jeżeli będzie to sklep z butami, taki jak eobuwie, na pewno firma powinna postawić na frazy związane z określonymi modelami obuwia czy markami.

2. Nie zapomnij o określeniu grupy odbiorców. To również istotna kwestia. Agencja marketingowa pomoże Ci zweryfikować grupę, do której reklamy mają być kierowane. Chodzi przede wszystkim o oczekiwania i potrzeby poszczególnych osób. Czy są to klienci indywidualni, a może firmy?

3. Zasięg kampanii także jest ważny. Jeżeli Google Ads dotyczy lokalnej firmy, warto dodać w tym przypadku nazwę miasta czy województwa.

4. Co z budżetem? Jeżeli jest ograniczony, lepiej jest postawić na nieco mniejszą liczbę fraz kluczowych. Jeśli jest on duży, nic nie stoi na przeszkodzie, aby nieco poszaleć i postawić na większą liczbę fraz.

5. A co z liczbą zapytań? Podczas wykonywania analizy, specjaliści skupiają się na takich kwestiach, jak miesięczna liczba wyszukiwań konkretnej frazy. Im jest ich więcej, tym większa szansa na to, że firmie uda się dotrzeć do dużej liczby potencjalnych klientów!


Jakie powinny być reklamy Google Ads?

Przede wszystkim dopasowane do poszczególnych użytkowników, ponieważ dzięki temu zwiększa się szansa na dotarcie do sporego grona potencjalnych klientów. Oczywiście pod uwagę należy wziąć również samą treść reklam. Jakie powinny być teksty reklamowe?

Przede wszystkim krótkie i zwięzłe! Muszą zwracać uwagę internauty, a przy tym być skondensowane. Oczywiście niemile widziane jest ucinanie zdań czy używanie dużej liczby skrótów. Dobrym zwyczajem jest także napisanie reklamy w dwóch, a nawet trzech wersjach, co w przyszłości może zaowocować i pozwoli na dalszą pracę nad reklamą.

Oczywiście reklama powinna być chwytliwa. To absolutna podstawa. Musi przyciągać wzrok, a także wzbudzać zainteresowanie. Sam widzisz, że Google Ads może przynieść naprawdę duże korzyści. Najważniejsze jest jednak to, żeby oddać kampanię w ręce ekspertów, którzy znają się na swoim fachu i odpowiednio ją poprowadzą.

Podobne

Najbardziej udane kampanie social media – 6 przykładów

Wiele firm stawia na social media i słusznie, ponieważ jest to dobry sposób na dotarcie do dużego grona odbiorców. Poznaj jedne z najbardziej udanych kampanii w social mediach!

icon Czytaj dalej

Pozycjonowanie – uczciwi wykonawcy a oszuści. Jak nie dać się oszukać?

Trudno nie zauważyć potencjału, jaki kryje się w usłudze pozycjonowania. Po czym odróżnić uczciwych wykonawców od oszustów? Przekonaj się co zrobić, aby nie dać się oszukać.

icon Czytaj dalej

Jak znaleźć dobrą firmę od pozycjonowania? Poznaj nasze wskazówki

Bycie widocznym w sieci może być gwarancją sukcesu marki. Wybór odpowiedniej firmy jest strategiczną decyzją, której nie należy pozostawiać przypadkowi. Przekonaj się zatem, jak znaleźć tę najlepszą.

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.