GA: Regulamin sklepu internetowego – czy to konieczność? Jak go stworzyć? | Wojoweb Regulamin sklepu internetowego – czy to konieczność? Jak go stworzyć? | Wojoweb

Regulamin sklepu internetowego – czy to konieczność? Jak go stworzyć?

To kwestia, której nie warto pomijać, aby nie spotkać się w przyszłości z problemami prawnymi. Regulamin sklepu internetowego jest absolutną koniecznością. Jak zatem go stworzyć i co powinno się w nim znaleźć?


Uniwersalny regulamin sklepu internetowego

Gotowy regulamin sklepu internetowego jest kuszący dla wielu przedsiębiorców. Niekiedy jednak uniwersalność nie jest dobrym wyborem. Warto bowiem pamiętać, że jest ten dokument to zbiór zasad oraz norm, które wpływają na to, w jaki sposób poszczególne transakcje są realizowane w sklepie. Dodatkowo to tutaj znajdują się zasady, określający sposób komunikacji pomiędzy klientem, a sprzedawcą. Jest to zatem jeden z najważniejszych elementów tego typu witryny. Zwłaszcza, że znajdują się tam także informacje o przesyłkach oraz płatnościach.

Poprawny regulamin sklepu internetowego jest jednym z najważniejszych elementów, bez którego sprzedawanie towarów czy usług jest niemal niemożliwe. W tym dokumencie znajdują się prawa oraz obowiązki zarówno sprzedawcy, jak i klienta. Oczywiście całość musi być zgodna z polskim prawem, a więc regulamin powinien być przemyślany i skonstruowany w taki sposób, aby był jasny i zrozumiały. Klienci nie mogą mieć bowiem względem niego żadnych wątpliwości.


Jak napisać regulamin sklepu internetowego?

Pisanie regulaminów sklepów internetowych nie jest łatwe, wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy, związanej z prawem. Przede wszystkim absolutną podstawą jest znajomość konkretnych ustaw, na podstawie których tworzy się ten dokument. Jak najdokładniejsze doprecyzowanie regulaminu pozwoli na uniknięcie sytuacji sprzecznych na linii klient – sprzedawca, a więc skrupulatność jest w tym przypadku jak najbardziej wskazana.

W regulaminie z pewnością należy umieścić dane, umożliwiające identyfikację przedsiębiorcy, dodatkowo istotne są również informacje o zakresie prowadzonej działalności, a kluczowy może okazać się głównie obszar terytorialny. Może to być bowiem nie tylko Polska, ale również obszar całej Unii Europejskiej. Podstawą są również warunki świadczenia usług albo sprzedaży towarów. Warto tutaj wymienić m.in. przeglądarki internetowej, które umożliwiają odwiedzenie strony internetowej sklepu.


Co jeszcze powinno się znaleźć w regulaminie sklepu internetowego?

Wzór regulaminu e-sklepu jest uniwersalny i zawiera dość ogólne informacje, które nie zawsze sprawdzą się w przypadku każdej działalności. Warto bowiem pamiętać o tym, że nie ma jednoznacznych przepisów, które wskazywałyby na to, co powinno znaleźć się w tym dokumencie. Pod uwagę na pewno warto wziąć m.in. ustawę o prawach konsumenta czy o ochronie konkurencji oraz konsumentów.

Regulaminy sklepów internetowych z pewnością muszą zawierać m.in.:

– opisy warunków świadczenia usług drogą elektroniczną,

– charakterystykę oferty, a więc produktów oraz usług, które znajdują się w sklepie,

– warunki zawarcia umowy sprzedaży,

– wytyczne RODO,

– informacje dotyczące możliwości wypowiedzenia umowy, zrobienia zwrotu czy złożenia reklamacji,

– dane o sposobach i terminach płatności czy dodatkowych kosztach.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Jak stworzyć logo własnej firmy i ile to kosztuje?
Social media marketing – jak działa i czy warto w niego inwestować?
Jak przygotować się do stworzenia strony internetowej?
Pięć najładniejszych stron internetowych w Krakowie
Ile kosztuje strona WordPress?
WordPress CMS – to warto wiedzieć
Strony WordPress – czym się wyróżniają?
Czym jest WordPress?
Projekty graficzne cennik
Dlaczego umowa o wykonanie projektu logo jest ważna?

Podobne

Darmowy sklep internetowy – czy to możliwe?

Obecnie większość firm przenosi sprzedaż do sieci. To dość oczywiste rozwiązanie, ponieważ coraz więcej użytkowników, w szczególności tych z młodego pokolenia, decyduje się na robienie zakupów w internecie.

icon Czytaj dalej

Czy warto zdecydować się na platformy SaaS?

Platformy SaaS to tzw. platformy abonamentowe, które w Polsce są dość powszechnie wykorzystywane. Jeżeli zastanawiasz się nad tym, czy to rozwiązanie będzie odpowiednie dla Ciebie, przeczytaj nasz artykuł, w którym znajdziesz odpowiedź na to pytanie.

icon Czytaj dalej

Sklep Shoper – czy warto w niego zainwestować?

Prowadzisz sprzedaż? Jeżeli nie jesteś widoczny w sieci – sporo tracisz. Stawiając na dobrze przygotowaną stronę internetową, zwiększysz swoje zyski. Czy warto w takiej sytuacji postawić na sklep Shoper? Czym on właściwie jest? Podpowiadamy!

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.