GA: Google Ads - dla kogo to dobry kanał reklamy? | Wojoweb Google Ads - dla kogo to dobry kanał reklamy? | Wojoweb

Google Ads – dla kogo to dobry kanał reklamy?

Chcąc wypromować swoje działania w internecie, szukamy różnych rozwiązań. Jednym z najpopularniejszych jest Google Ads. Jak się okazuje niektórym branżom kanał ten może się bardziej opłacić, niż innym. W tym artykule odpowiemy na pytanie – kto powinien sięgnąć po rozwiązanie, proponowane przez światowego giganta i na czym ono polega.


Czym jest Google Ads?

Gdy na rynku pojawiło się Google, wszystkie inne wyszukiwarki internetowe poszły w odstawkę. Nic dziwnego, że światowy gigant zaczął się intensywnie rozwijać, opanowując kolejne strefy internetu. Dziś na serwerach Google opierane są skrzynki mailowe, wiążę się z nim smartfony, smart tv, platformy społecznościowe. Google stworzyło też własny system reklamowy, nazwany po prostu: Google Ads. Oferuje on więc gigantyczne pole do zwiększenia widoczności swojej strony internetowej. Masz wpływ na formę, miejsce publikacji, liczbę emisji oraz jej zasięg. System podzielony jest na cztery kategorie reklam. Wyróżniamy:

  • Reklamy tekstowe,
  • Reklamy graficzne,
  • Reklamy w aplikacjach,
  • Reklamy wideo.

Google Ads – lista zalet

System Google Ads polecany jest przede wszystkim tym firmom, które chcą działać lokalnie. Pozwala on bowiem na precyzyjne dotarcie do określonego grona odbiorców, przy jednoczesnym dość niskim nakładzie finansowym. Na co masz wpływ, decydując się na skorzystanie z tego kanału?

  • Możliwość edycji reklamy – to bardzo ważne, szczególnie w dzisiejszym świecie, w którym wiele informacji rozprzestrzenia się wręcz viralowo. Dzięki temu możesz wprowadzać modyfikacje w publikowanych reklamach, nawiązując do obecnych wydarzeń, uwzględniając potrzeby potencjalnych klientów, modyfikując strategię.
  • Płacisz, gdy ktoś kliknie, wyświetli film lub reklamę – to bardzo uczciwy układ. Google naliczy koszt za każde kliknięcie w reklamę.
  • Nie wydasz więcej, niż masz – w systemie określasz maksymalny budżet, jaki chcesz przeznaczyć na Google Ads. Nie zaskoczy Cię więc nagły, wysoki koszt reklamy.
  • Określenie lokalizacji – jeśli Twoja firma znajduje się, załóżmy – w Małopolsce i działa jedynie lokalnie, to nie zależy Ci na tym, aby Twoją reklamę zobaczyli internauci z Warszawy czy Gdyni. Google Ads umożliwia ustawienie precyzyjnej lokalizacji, w której ma wyświetlać się Twoja kampania. Możesz postawić na konkretne miasto, województwo lub kilka z nich.
  • Frazy kluczowe – ze względu na określenie lokalizacji, słowa kluczowe, które wybierzesz nie muszą do niej nawiązywać. Do Twojej oferty kierować może wiele fraz, oscylujących wokół działalności, którą prowadzisz. Innymi słowy, jeśli posiadasz firmę, produkującą meble w Krakowie, Twoje reklamy wyświetlą się osobom z określonej lokalizacji, które w wyszukiwarce wpiszą słowa takie jak np. „meble”, „meble na zamówienie”, „ładne meble” itd.
  • Happy hours – masz pełną kontrolę nad tym kiedy wyświetlają się Twoje reklamy. Możesz więc określić konkretne dni, a nawet godziny, w których np. panuje największy ruch w sieci Twoich potencjalnych odbiorców.
  • Kieruj siły tam, gdzie najwięcej odbiorców – Google Ads umożliwiają wybranie urządzeń, na których będą częściej wyświetlane, a na których rzadziej lub wcale. Możesz więc skierować budżet na smartfony, komputery czy tablety lub ograniczyć ruch na niektórych z nich.
  • Śledź klientów – narzędzia Google Ads i Analitics pozwalają na uzyskanie informacji na temat tego, jak na Twoją stronę trafili klienci i co na niej robili (szukali konkretnego produktu/usługi, zapoznawali się z konkretnymi zakładkami/kategoriami). To pozwala na przygotowanie remarketingu i obniżenia kosztów kampanii.
  • Remarketing – to rozwiązanie pozwala dostosować wyświetlaną reklamę do odbiorcy. Jeśli więc potencjalny klient odwiedził już Twoją stronę www., zobaczy on bardziej spersonalizowane treści, nawiązujące do jego wizyty, co może zachęcić go do ponownych odwiedzin i skorzystania z oferty.
  • Wpływ na pozycjonowanie – dzięki narzędziom, możesz sprawdzić, które frazy kluczowe najbardziej przyciągają internautów. To może przydać się w późniejszym pozycjonowaniu Twojej strony internetowej.
  • Trzymasz rękę na pulsie – korzystając z Google Ads masz nieustanny wgląd do wyników kampanii, co pozwala na podjęcie ewentualnych kroków w najkrótszym możliwym czasie dla poprawienia wyników. Natychmiast zauważysz też, jak podejmowane przez Twoją firmę działania wpływają na dokonywanie zakupów na stronie (np. wzrost cen).
  • Masz wyłącznik – w dowolnym momencie możesz wyłączyć Google Ads i później ponownie je uruchomić, bez żadnego problemu.

Na szczycie

Można powiedzieć, że kampania Google Ads ma w pewien sposób wpływ na pozycjonowanie Twojej strony w wyszukiwarce. Link do niej wyświetli się bowiem jako pierwszy (lub jeden z pierwszych) w wynikach wyszukiwania. Nawet jeśli masz do czynienia z dużą konkurencją, masz szansę się przebić w gąszczu ofert. Wiele bowiem zależy od tego, w jaki sposób zoptymalizujesz swoje treści reklamowe. Jeśli zaufasz osobom, które zrobią to w sposób umiejętny i profesjonalny, może okazać się, że przy niższych nakładach, osiągniesz więcej, stosując np. celowane frazy kluczowe.

W ogólnym rozrachunku poza budżetem, ogromną rolę dla Google odgrywa jakość reklam. Im bardziej będą przemyślane i odpowiadające standardom systemu (a te nieustannie się rozwijają), tym lepiej dla wzrostu ruchu na Twojej stronie.


Dla kogo to dobre rozwiązanie?

Skoro wiesz już, jak mogą pomóc Ci kampanie Google Ads, nasuwa się pytanie, czy jest to kanał dla Twojej działalności. Nie w każdym przypadku korzystanie wyłącznie z Google Ads okaże się wystarczające. Czasami warto połączyć je z innymi kampaniami, zaproponowanymi przez agencję SEO albo freelancera.

Google Ads będzie świetnym kanałem przede wszystkim dla tych firm, które mają niewielki obszar działania. Pozwalają one bowiem precyzyjnie trafić do określonych odbiorców. Te zintensyfikowane kroki z pewnością przełożą się na zwiększenie ruchu na stronie, a co za tym idzie – także na zarobku. Tego typu kampanie powinny rozważyć firmy, zajmujące się m.in.

  • Meblarstwo,
  • Stolarka okienna oraz drzwiowa,
  • Nieruchomości,
  • Budownictwo,
  • Kawiarnie,
  • Restauracje,
  • Sklepy Zoologiczne,
  • Usługi fryzjerskie,
  • Usługi kosmetyczne,
  • Usługi remontowe,
  • Usługi naprawcze (złota rączka),
  • Obiekty sportowe,
  • SPA,
  • Warsztaty samochodowe,
  • Wulkanizatorzy,
  • Niewielkie komisy samochodowe
  • Lokalni rzemieślnicy,
  • Lokalni rękodzielnicy,
  • Winiarze,
  • Piekarnie,

Przykłady firm, dla których to dobra inwestycja można mnożyć niemal bez końca. Ważne jest to, aby były to przede wszystkim działalności o zasięgu lokalnym. Dzięki temu można wycelować działania, w konkretnego odbiorcę, co może przełożyć się na realny zysk.

Kolejną branżą, której Google Ads z pewnością służą jest e-handel. Mowa tu m.in. o sklepach internetowych. Poza klasycznymi reklamami mogą one bowiem skorzystać też z Google Zakupy, co pozwala promować jeden, konkretny produkt. Będzie on wyświetlany na górze strony oraz w zakładce „Zakupy”. Dlaczego to interesujące rozwiązanie? Wielu potencjalnych klientów, woli „iść na skróty” i w ten sposób podejrzeć to, jak wygląda interesujący ich produkt oraz ile kosztuje. Dopiero po zapoznaniu się z tymi informacjami, klikają w reklamę, przenoszącą ich do Twojego sklepu internetowego.


Ile kosztuje Google Ads?

Sama rejestracja w systemie jest darmowa. Płacisz dopiero w chwili, w której podejmujesz kampanię reklamową. To niezwykle elastyczna opcja, którą możesz dostosować do swoich oczekiwań. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jaki budżet przyniesie Ci najlepsze efekty, skontaktuj się z nami, a my przygotujemy dla Ciebie strategię działania oraz przeprowadzimy kampanię reklamową, przygotowując zoptymalizowane treści!

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Czym jest identyfikacja graficzna i czy jest potrzebna?
Jak automatyzacja wspiera rozwój Twojej firmy? To warto wiedzieć o erze sztucznej inteligencji i ChatuGPT
ChatGPT w marketingu. Czy to dobre narzędzie do generowania kreatywnych pomysłów marketingowych?
Bramka płatności Przelewy24 – jak to działa?
Ile kosztuje sklep internetowy?
Rebranding jako recepta na sprzedaż
Sklep internetowy WordPress WooCommerce krok po kroku. To musisz wiedzieć
Czym jest CMS WordPress?
Integracja ChatuGPT na stronie internetowej. Szybka i efektywna obsługa klienta na wyciągnięcie ręki
Płatność PayPal na WooCommerce

Podobne

Czy Google Ads są skuteczne? Na co zwrócić uwagę i co zrobić, żeby kampanie tekstowe i Google Zakupy były skuteczne?

Świadomi przedsiębiorcy stawiają na rozwój w sieci. Dziś skupimy się na Google Ads. Czy takie kampanie są skuteczne?

icon Czytaj dalej

Ile powinno kosztować pozycjonowanie? Daj się zauważyć w sieci!

Założenie własnej strony internetowej i social mediów to dopiero początek pracy, przy wypromowaniu swojej działalności. Pozycjonowanie to działania, w które trzeba zainwestować. Pieniądze i czas.

icon Czytaj dalej

Google Zakupy. Jak wykorzystać Google Zakupy dla sklepów? Sprawdź

Potencjał w sprzedaży internetowej jest naprawdę bardzo duży. To dlatego warto przyjrzeć się opcji Google Zakupy. Jak działa i jak wykorzystać tę funkcję? Podpowiadamy.

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.