Czy Google Ads są skuteczne? Na co zwrócić uwagę i co zrobić, żeby kampanie tekstowe i Google Zakupy były skuteczne?
Świadomi przedsiębiorcy stawiają na rozwój w sieci. Dziś skupimy się na Google Ads. Czy takie kampanie są skuteczne?
GA:
Chcąc wypromować swoje działania w internecie, szukamy różnych rozwiązań. Jednym z najpopularniejszych jest Google Ads. Jak się okazuje niektórym branżom kanał ten może się bardziej opłacić, niż innym. W tym artykule odpowiemy na pytanie – kto powinien sięgnąć po rozwiązanie, proponowane przez światowego giganta i na czym ono polega.
Gdy na rynku pojawiło się Google, wszystkie inne wyszukiwarki internetowe poszły w odstawkę. Nic dziwnego, że światowy gigant zaczął się intensywnie rozwijać, opanowując kolejne strefy internetu. Dziś na serwerach Google opierane są skrzynki mailowe, wiążę się z nim smartfony, smart tv, platformy społecznościowe. Google stworzyło też własny system reklamowy, nazwany po prostu: Google Ads. Oferuje on więc gigantyczne pole do zwiększenia widoczności swojej strony internetowej. Masz wpływ na formę, miejsce publikacji, liczbę emisji oraz jej zasięg. System podzielony jest na cztery kategorie reklam. Wyróżniamy:
System Google Ads polecany jest przede wszystkim tym firmom, które chcą działać lokalnie. Pozwala on bowiem na precyzyjne dotarcie do określonego grona odbiorców, przy jednoczesnym dość niskim nakładzie finansowym. Na co masz wpływ, decydując się na skorzystanie z tego kanału?
Można powiedzieć, że kampania Google Ads ma w pewien sposób wpływ na pozycjonowanie Twojej strony w wyszukiwarce. Link do niej wyświetli się bowiem jako pierwszy (lub jeden z pierwszych) w wynikach wyszukiwania. Nawet jeśli masz do czynienia z dużą konkurencją, masz szansę się przebić w gąszczu ofert. Wiele bowiem zależy od tego, w jaki sposób zoptymalizujesz swoje treści reklamowe. Jeśli zaufasz osobom, które zrobią to w sposób umiejętny i profesjonalny, może okazać się, że przy niższych nakładach, osiągniesz więcej, stosując np. celowane frazy kluczowe.
W ogólnym rozrachunku poza budżetem, ogromną rolę dla Google odgrywa jakość reklam. Im bardziej będą przemyślane i odpowiadające standardom systemu (a te nieustannie się rozwijają), tym lepiej dla wzrostu ruchu na Twojej stronie.
Skoro wiesz już, jak mogą pomóc Ci kampanie Google Ads, nasuwa się pytanie, czy jest to kanał dla Twojej działalności. Nie w każdym przypadku korzystanie wyłącznie z Google Ads okaże się wystarczające. Czasami warto połączyć je z innymi kampaniami, zaproponowanymi przez agencję SEO albo freelancera.
Google Ads będzie świetnym kanałem przede wszystkim dla tych firm, które mają niewielki obszar działania. Pozwalają one bowiem precyzyjnie trafić do określonych odbiorców. Te zintensyfikowane kroki z pewnością przełożą się na zwiększenie ruchu na stronie, a co za tym idzie – także na zarobku. Tego typu kampanie powinny rozważyć firmy, zajmujące się m.in.
Przykłady firm, dla których to dobra inwestycja można mnożyć niemal bez końca. Ważne jest to, aby były to przede wszystkim działalności o zasięgu lokalnym. Dzięki temu można wycelować działania, w konkretnego odbiorcę, co może przełożyć się na realny zysk.
Kolejną branżą, której Google Ads z pewnością służą jest e-handel. Mowa tu m.in. o sklepach internetowych. Poza klasycznymi reklamami mogą one bowiem skorzystać też z Google Zakupy, co pozwala promować jeden, konkretny produkt. Będzie on wyświetlany na górze strony oraz w zakładce „Zakupy”. Dlaczego to interesujące rozwiązanie? Wielu potencjalnych klientów, woli „iść na skróty” i w ten sposób podejrzeć to, jak wygląda interesujący ich produkt oraz ile kosztuje. Dopiero po zapoznaniu się z tymi informacjami, klikają w reklamę, przenoszącą ich do Twojego sklepu internetowego.
Sama rejestracja w systemie jest darmowa. Płacisz dopiero w chwili, w której podejmujesz kampanię reklamową. To niezwykle elastyczna opcja, którą możesz dostosować do swoich oczekiwań. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jaki budżet przyniesie Ci najlepsze efekty, skontaktuj się z nami, a my przygotujemy dla Ciebie strategię działania oraz przeprowadzimy kampanię reklamową, przygotowując zoptymalizowane treści!
Świadomi przedsiębiorcy stawiają na rozwój w sieci. Dziś skupimy się na Google Ads. Czy takie kampanie są skuteczne?
Założenie własnej strony internetowej i social mediów to dopiero początek pracy, przy wypromowaniu swojej działalności. Pozycjonowanie to działania, w które trzeba zainwestować. Pieniądze i czas.
Potencjał w sprzedaży internetowej jest naprawdę bardzo duży. To dlatego warto przyjrzeć się opcji Google Zakupy. Jak działa i jak wykorzystać tę funkcję? Podpowiadamy.
Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.