GA: Pięć najładniejszych stron internetowych w Krakowie | Wojoweb

Pięć najładniejszych stron internetowych w Krakowie

Rozwój technologii i nowe możliwości internetu sprawiają, że projektowanie stron wchodzi na wyższy poziom. Obecnie użytkownikom już nie wystarczają proste schematy. Ich uwagę można przyciągnąć ciekawymi projektami, które sprawią, że eksploracja strony internetowej będzie ciekawsza, dzięki czemu internauci zostaną na niej dłużej. Dziś przygotowaliśmy ranking pięciu najładniejszych stron internetowych z Krakowa.

Nasz subiektywny ranking składa się z pięciu, naszym zdaniem, najciekawszych stron internetowych z Krakowa. Są to bardzo zróżnicowane serwisy, dotykające wielu branż. Podczas tworzenia rankingu pod uwagę braliśmy takie kwestie jak funkcjonalność, design, a także szybkość ładowania. To wszystko ma wpływ na to, jak konkretny użytkownik odbiera stronę i czy chce na niej zostać na dłużej. Mamy nadzieję, że przygotowane przez nas zestawienie będzie inspiracją, a także motywacją do stworzenia własnych, wyjątkowych stron www.


1. Wszystko dla turysty

Czyli: Kraków Travel
Strona internetowa Kraków Travel to swoiste kompendium wiedzy dla każdego turysty. Jest to przewodnik, w którym można znaleźć najważniejsze informacje na temat miasta. Z punktu widzenia funkcjonalności jest to strzał w dziesiątkę. Strudzony turysta, który nie wie od czego zacząć zwiedzanie, ma dostęp do informacji na temat różnorodnych atrakcji, a także zabytków.



Na stronie głównej głównym elementem, rzucającym się w oczy jest slider. Karuzelę można przewijać przy pomocy strzałek po bokach. Pierwsze zdjęcie dotyczy historii, drugie skarbów kultury, trzecie zielonych miejsc wypoczynku. Po kliknięciu w grafikę, użytkownik jest przenoszony na stronę z przewodnikiem turystycznym, w którym może znaleźć różnorodne atrakcje Krakowa, takie jak muzea, baseny, lodowiska, gokarty, ogrody i parki, zabytki, świątynie, miejsca pamięci czy kina oraz teatry. Po lewej stronie jest wygodne menu, które pozwala łatwo przefiltrować potrzeby użytkownika, co jest sporą oszczędnością czasu.

Wracając do strony głównej. Przewijając ją w dół, ciekawym blokiem są tzw. informacje praktyczne. Po kliknięciu w emblematy „noclegi” oraz „coś na ząb” użytkownik jest przekierowywany na stronę Tripadvisor, gdzie czeka na niego zestawienie hoteli czy restauracji. W ten sposób może on też uzyskać informacje na temat transportu czy poznać ciekawostki związane z Krakowem.

Poniżej jest również zestawienie zbliżających się, aktualnych wydarzeń. To koncerty, kiermasze czy festiwale. Strona jest zatem bardzo rozwinięta pod kątem praktycznym i trafia z ofertą do praktycznie każdego turysty.



Funkcjonalnością, która nas urzekła jest planer turysty. Narzędzie pozwala wybrać datę, sposób spędzania wolnego czasu (relaks czy zwiedzanie), sposób zwiedzania (rowerem czy pieszo), a także miejsce, z którego turysta rozpoczyna zwiedzanie. Logistycznie jest to świetny sposób na to, żeby osoba, która nie zna Krakowa mogła zobaczyć jak najwięcej w jak najkrótszym czasie.


2. Animacje i piękne kolory

Czyli: Muzeum Krakowa
Po wejściu na stronę Muzeum Krakowa można dostać kręćka. Pierwsze co rzuca się w oczy to obracająca się w kółko animacja i hasło „Kręci nas miasto”. To absolutny strzał w dziesiątkę. Kręcące się zdjęcia atrakcji Krakowa, symbolizujących Kopiec Kościuszki czy Nową Hutę przyciągają uwagę i zachęcająca do dalszej eksploracji strony.



Po lewej stronie mamy wygodne menu oraz wyszukiwarkę. Strona jest dostępna również w języku angielskim, co jest bardzo ważne, ponieważ w dawnej stolicy nie brakuje zagranicznych turystów. Po rozwinięciu menu użytkownik uzyskuje dostęp do wszystkich zakładek. Przez chwilę zostajemy jeszcze na stronie głównej i scrollujemy dalej. Najpierw mamy dostęp do kalendarium, a więc najbliższych wydarzeń w Krakowie. Są one przedstawione w bardzo minimalistycznej formie. W nasycone kolorystycznie ramki można kliknąć, żeby przenieść się na podstronę, na której można znaleźć najważniejsze informacje na temat konkretnej imprezy.

Niżej znajduje się slider ze schematycznymi rysunkami niektórych atrakcji Krakowa, takich jak Barbakan, Celestat czy Rynek Podziemny. Grafiki się przesuwają, a po najechaniu na nie myszką zatrzymują się. Z kolei poniżej znajduje się rozpiska poszczególnych oddziałów muzeum. Po najechaniu na napis, pod nim rozsuwa się zdjęcie, a po kliknięciu, użytkownik jest przenoszony na podstronę z opisem oddziału, informacją o zakupie oraz rezerwacji biletów, a także godzinach otwarcia. Opisane są również wystawy dostępne do oglądania w danym miejscu, a także adres placówki.



Strona oferuje również informacje na temat zajęć edukacyjnych, a nawet znalazł się blok dla przewodników, w którym mogą oni znaleźć informacje na temat spotkań czy testów wiedzy. Całość jest utrzymana w jednym tonie, dzięki czemu grafiki są spójne i nie męczą odbiorcy, pomimo intensywnej kolorystyki. Naszym zdaniem jest ona ogromnym atutem witryny i przyciąga uwagę.


3. Przejrzysta informacja

Czyli: Ośrodek kultury Nowa Huta
Nie ma nic gorszego, niż chaos na stronach internetowych, które mają być przede wszystkim źródłem informacji. Odpowiednie uporządkowanie zakładek i łatwy dostęp do nich jest bardzo ważny. Niekiedy mniej, znaczy więcej, co dosadnie pokazuje strona Ośrodka Kultury Kraków – Nowa Huta



Zanim przewiniemy stronę w dół, możemy wybrać spośród trzech zakładek: „kalendarium”, „zajęcia” oraz „projekty cykliczne”. Po kliknięciu przenosimy się na dedykowane podstrony, na których znajdziemy najważniejsze informacje. W przypadku zajęć są one podzielone na konkretne dni tygodnia. Rozwijane menu jest bardzo czytelne i ułatwia podjęcie decyzji. Po kliknięciu dane zajęcia ponownie jesteśmy przenoszeni na kolejną podstronę, na której widnieje opis przedsięwzięcia.

Wracamy na stronę główną, gdzie poniżej znajdują się zakładki: „dla dzieci i młodzieży”, „rodziców z dziećmi” oraz „dorosłych i seniorów”. To poszczególnym grupom ułatwia poruszanie się po stronie i pozwala na przeglądanie informacji dedykowanych tylko im.



Na dole jest również blok poświęcony klubom na terenie nowohuckich dzielnic. Znajduje się tam również przejrzysta mapa z punktami, która jeszcze bardziej ułatwia nawigację. Z kolei po prawej stronie jest główne menu, w którym znajdują się sekcje takie jak: kluby, oferta, dla kogo?, o nas, a także kontakt. To sprawia, że wszystkie zakładki znajdują się w jednym miejscu, a więc użytkownik nie musi błądzić po stronie w ich poszukiwaniu. Są one rozpisane białą czcionką na granatowym tle, dzięki czemu są bardzo czytelne. Czcionka jest minimalistyczna, a więc na stronie nie tworzy się chaos.


4. Coś na ząb

Czyli: Farina
W Krakowie jest ogrom różnorodnych restauracji. Wybór jest bardzo duży, dlatego tak ważne jest to, aby lokale potrafiły wybić się na tle konkurencji. Jednym ze sprawdzonych sposobów jest profesjonalna strona internetowa, która przyciąga uwagę i zachęca do odwiedzenia restauracji. Naszą uwagę zwróciła witryna Restauracji Farina.



Na stronie głównej znajduje się slider, na którym prezentowane są najważniejsze informacje. W oczy rzuca się możliwość składania zamówień wielkanocnych, a także menu sezonowe. To sugeruje, że administrator regularnie aktualizuje witrynę, co jest bardzo ważne, ponieważ sprawia, że użytkownicy ją chętniej odwiedzają, żeby zapoznać się z nowościami.

Uwagę zwracają zdjęcia, które zostały utrzymane w minimalistycznej, czarno-białej tonacji. Dodają całości elegancji, a przy tym nie są ponure, ponieważ są przeplecione wyrazistymi, nieco mniejszymi fotografiami. Jak na restaurację przystało, przede wszystkim przedstawiają jedzenie. Pomimo tak dużej liczby zdjęć, wszystkie zakładki ładują się szybko. To bardzo ważne, ponieważ nie zniechęca użytkownika do pozostania na stronie, a ponadto jest SEO friendly.

Poszczególne bloki na stronie głównej są dedykowane m.in. organizacji imprez, bonom upominkowym czy menu. Po jego rozwinięciu przenosimy się na podstrony dedykowane, np. karcie win czy deserom. Tak skrupulatna rozpiska jest ważna w przypadku restauracji, ponieważ daje użytkownikom jasno do zrozumienia, czego mogą się spodziewać po udaniu się do konkretnego lokalu.



Jednak godna uwagi jest przede wszystkim zakładka „zarezerwuj stolik”. To doskonałe rozwiązanie, które usprawnia komunikację pomiędzy restauracją, a gośćmi. Wystarczy uzupełnić czytelny formularz, podając m.in. datę, godzinę oraz liczbę gości, swoje dane osobowe, a także numer telefonu i w ten sposób można szybko zarezerwować stolik w restauracji. Jest to szczególnie ciekawe rozwiązanie dla osób, które wybierają się do lokalu większą liczbą osób.


5. Piękne wnętrza

Czyli: Qinvestment
Projektanci wnętrz mają trudny orzech do zgryzienia. W ich zawodzie estetyka jest bardzo ważna, a szczególną uwagę powinni zwracać również na swoją stronę internetową. Przyglądając się witrynie Quality Investment na pierwszy plan wysuwają się przede wszystkim fotografie eleganckich wnętrz. To dobry krok, ponieważ w tym przypadku klienta trzeba przekonać przede wszystkim aspektem wizualnym.



Po krótkim scrollowaniu strony głównej można znaleźć informacje o ekipie, która tworzy firmę. To jest doskonały ruch, ponieważ wzbudza w klientach zaufanie, zwłaszcza, że pracownicy udostępnili również swoje zdjęcia. Są one wykonane w sposób profesjonalny, na czarnym tle, dzięki czemu całość jest spójna i widać, że żaden element nie został pozostawiony przypadkowi.

Poniżej znajduje się odnośnik do podzakładki „kontakt”, na której użytkownik może znaleźć informacje o adresie biura, a także adresie mailowym i numerze telefonu. Jest również wygodny formularz kontaktowy dla klientów.



Naszą uwagę zwróciła w szczególności zakładka „wyceń wykonanie”. To opcja dla osób, które już posiadają gotowy projekt. Firma zachęca do przesłania zdjęć w celu uzyskania informacji na temat wyceny jego realizacji. Z kolei w zakładce „nasze realizacje” klienci mogą przejrzeć projekty, które zostały przygotowane przez architektów z biura. W przypadku takiej działalności jest to absolutny must have.

Firma prowadzi również swój własny blog, na którym zamieszczają wpisy poradnikowe. To dobry ruch, ponieważ zachęca do regularnego odwiedzania strony internetowej, a przede wszystkim zwiększa jej widoczność w sieci. Wpisy są oczywiście ściśle powiązane z konkretną branżą.

Podobne

Jak zbudować tanią stronę internetową?

Gdy myślimy o wykonaniu strony internetowej, od razu na myśl przychodzą nam duże koszty oraz bardzo długi czas realizacji takiego pomysłu.

icon Czytaj dalej

Innowacyjny projekt strony internetowej. Zobacz pięć przykładów witryn

Strona internetowa firmy powinna być jak najbardziej dopracowana. To najlepszy sposób na to, aby wybić się na tle konkurencji i zyskać nowych klientów. Dziś przedstawiamy pięć przykładów witryn, które postawiły na innowacyjne rozwiązania.

icon Czytaj dalej

Strony internetowe Kraków

Stworzenie dobrej jakości strony internetowej nie jest łatwe. Kraków to specyficzny rynek, z dużą konkurencją w wielu branżach. Wyróżnić się można głównie dzięki stworzeniu przemyślanej strony internetowej.

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.