GA: Księga znaku – najważniejsze informacje w jednym miejscu | Wojoweb Księga znaku – najważniejsze informacje w jednym miejscu | Wojoweb

Księga znaku – najważniejsze informacje
w jednym miejscu

W końcu udało Ci się założyć własną firmę, realizujesz swoje największe zawodowe marzenie, a więc zależy Ci na tym, żeby poznała Cię jak największa liczba osób.

Postaw zatem na skrojone na miarę działania marketingowe, dzięki którym staniesz się bardziej widoczny w sieci. Niezbędna do tego będzie księga znaku.

Czym jest księga znaku?

Odpowiednio przygotowany i zaplanowany marketing sprawi, że Twoja firma wzniesie się na wyżyny. Warto zatem zrobić wszystko, żeby dostosować go zarówno do potrzeb Twojego przedsiębiorstwa, jak i oczekiwań potencjalnych klientów. Absolutną podstawą w tym przypadku jest księga znaku, czyli inaczej brand book. To dzięki niemu komunikacja wizualna firmy po prostu będzie spójna. Czym zatem jest księga logotypu? To odpowiednio przygotowane zasady oraz wytyczne, skrupulatnie opisane, które warunkują to, w jaki sposób należy wykorzystywać znak graficzny. Logo jest zawarte w niej w wersji zarówno elektronicznej, jak i drukowanej.

Wypełnij brief

Jakie elementy muszą się znaleźć w księdze znaku?

Księgi znaku zazwyczaj zawierają te same elementy, choć oczywiście mogą się od siebie różnić, ponieważ zawsze są przygotowywane i odpowiednio dostosowane do indywidualnych potrzeb danego przedsiębiorstwa.

Przede wszystkim w tym dokumencie nie może zabraknąć filozofii znaku. To geneza powstania logo, wraz z uwzględnieniem źródeł inspiracji. To ważne w przypadku zastosowania praw autorskich, a także późniejszej rejestracji w Urzędzie Patentowym. Kluczowa jest również podstawowa wersja znaku. Zazwyczaj znajduje się w tym miejscu zestawienie elementów graficznych logo oraz nazwy firmy, bądź logotypu. Logo musi być zaprezentowane na jasnym oraz ciemnym tle, a także nie tylko w orientacji poziomej, ale również pionowej. To istotne, ponieważ znak jest często umieszczany na różnego rodzaju materiałach reklamowych.

Kolejnym istotnym elementem jest alternatywna wersja znaku. Jest to logotyp, sygnet czy logo z firmowym hasłem. Oczywiście często stawia się również na wersję monochromatyczną oraz achromatyczną. Dział pt. „Konstrukcja znaku” określa szczegółową budowę znaku.

Nie bez znaczenia jest również kolorystyka znaku. W końcu logo jest wykorzystywane nie tylko online, ale również często się je drukuje. Należy to zatem szczegółowo określić w przestrzeniach barwnych CMYK i RGB, Pantonie, a także folii ORACAL. Warto również ustalić określenie kolorystyczne w systemie RAL.

Wypełnij brief

Jakie elementy muszą się znaleźć w księdze znaku?

Księga znaków to niezbędny element zarówno dla dużych, jak i małych firm. Warto na niego postawić, ponieważ pozwoli Ci to zyskać pewność, że wraz z upływem czasu Twoje logo pozostanie takie samo, a wizerunek będzie spójny. To istotne, ponieważ z tych elementów często korzystają osoby trzecie, a więc drukarnie czy grafiki. Kiedy będą je umieszczać w określonych miejscach, będą wiedzieć, jak to zrobić, aby całość dobrze się prezentowała. Jest to zatem idealna ochrona przed wszelkiego rodzaju wpadkami projektowymi, które mogą być związane, np. z kolorem czy czcionką w logo. Dobrze przygotowana identyfikacja wizualna firmy znacznie ułatwia oraz przyspiesza poszczególne prace.

Ile kosztuje księga znaku?

Zbudowanie spójnego wizerunku swojej firmy jest warte każdej ceny. Dzięki temu staniesz się bardziej rozpoznawalny w sieci, a potencjalni klienci po prostu łatwiej i szybciej do Ciebie trafią. Nie warto zatem pomijać tej kwestii. Chaos zawsze negatywnie wpływa na odbiór Twojej marki. Ile zatem kosztuje skrojona na miarę księga? Wszystko zależy od Twoich indywidualnych oczekiwań, o czym warto pamiętać. Opracowanie tego dokumentu jest czasochłonne i wymaga dokładnego zbadania rynku. Zazwyczaj jest to koszt ponad tysiąca złotych. Warto jednak skontaktować się z nami w celu uzyskania profesjonalnej wyceny.

Ile kosztuje księga znaku?

Zbudowanie spójnego wizerunku swojej firmy jest warte każdej ceny. Dzięki temu staniesz się bardziej rozpoznawalny w sieci, a potencjalni klienci po prostu łatwiej i szybciej do Ciebie trafią. Nie warto zatem pomijać tej kwestii. Chaos zawsze negatywnie wpływa na odbiór Twojej marki. Ile zatem kosztuje skrojona na miarę księga? Wszystko zależy od Twoich indywidualnych oczekiwań, o czym warto pamiętać. Opracowanie tego dokumentu jest czasochłonne i wymaga dokładnego zbadania rynku. Zazwyczaj jest to koszt ponad tysiąca złotych. Warto jednak skontaktować się z nami w celu uzyskania profesjonalnej wyceny.

Wypełnij brief

Podobne

Co to jest Key Visual?

Współpraca z agencją kreatywną albo grafikiem freelancerem jest bardzo opłacalna dla wielu firm. Przede wszystkim jest to najlepszy sposób na to, żeby otrzymać profesjonalnie przygotowane grafiki, który doskonale prezentują się na stronie internetowej, a przy tym wzbudzają spore zainteresowanie użytkowników. Jeżeli w planach masz korzystanie z tego typu usług, koniecznie dowiedz się, czym jest Key Visual.

icon Czytaj dalej

Jak stworzyć logo własnej firmy i ile to kosztuje?

Poza nazwą firmy, kluczowym elementem budowania jej marki jest stworzenie logo. Pomaga ono w uzyskaniu wiarygodności i będzie nawiązywać do konkretnej branży. Profesjonalnie zaprojektowany znak pomoże Ci się wyróżnić na tle innych przedsiębiorstw i zakorzeni się w pamięci potencjalnych klientów. Będzie przyciągać uwagę i jednoznacznie kojarzyć się z Twoją marką.

icon Czytaj dalej

Rebranding – czym jest, kiedy i jak go przeprowadzić?

Gdy firma istnieje na rynku od wielu lat, nieustannie się rozwija i odnosi kolejne sukcesy, powinna też nadążać za duchem zmieniających się czasów. Wiele zmienia się w konkretnych branżach, modyfikacjom ulega asortyment, język, prezentacja graficzna konkretnej marki.

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.