Jakie elementy muszą się znaleźć w księdze znaku?
Księgi znaku zazwyczaj zawierają te same elementy, choć oczywiście mogą się od siebie różnić, ponieważ zawsze są przygotowywane i odpowiednio dostosowane do indywidualnych potrzeb danego przedsiębiorstwa.
Przede wszystkim w tym dokumencie nie może zabraknąć filozofii znaku. To geneza powstania logo, wraz z uwzględnieniem źródeł inspiracji. To ważne w przypadku zastosowania praw autorskich, a także późniejszej rejestracji w Urzędzie Patentowym. Kluczowa jest również podstawowa wersja znaku. Zazwyczaj znajduje się w tym miejscu zestawienie elementów graficznych logo oraz nazwy firmy, bądź logotypu. Logo musi być zaprezentowane na jasnym oraz ciemnym tle, a także nie tylko w orientacji poziomej, ale również pionowej. To istotne, ponieważ znak jest często umieszczany na różnego rodzaju materiałach reklamowych.
Kolejnym istotnym elementem jest alternatywna wersja znaku. Jest to logotyp, sygnet czy logo z firmowym hasłem. Oczywiście często stawia się również na wersję monochromatyczną oraz achromatyczną. Dział pt. „Konstrukcja znaku” określa szczegółową budowę znaku.
Nie bez znaczenia jest również kolorystyka znaku. W końcu logo jest wykorzystywane nie tylko online, ale również często się je drukuje. Należy to zatem szczegółowo określić w przestrzeniach barwnych CMYK i RGB, Pantonie, a także folii ORACAL. Warto również ustalić określenie kolorystyczne w systemie RAL.
Wypełnij brief