GA: Alexa Rank – co to, jak jest obliczany i jak sprawdzić? | Wojoweb Alexa Rank – co to, jak jest obliczany i jak sprawdzić? | Wojoweb

Alexa Rank – co to, jak jest obliczany i jak sprawdzić?

Pozycjonowanie strony www to bardzo skomplikowany proces, który wymaga doświadczenia i posiadania odpowiednich umiejętności. Warto przy tym korzystać z narzędzi, które nas w tym wspierają i pomogą zagłębić się w statystyki, które są kluczowe w przypadku wyszukiwarki Google. Jednym z nich jest Alexa Rank, którymi dziś się przyjrzymy.

Co to jest Alexa Rank?

Wiele osób chce sprawdzić popularność swojej witryny i porównać ją z konkurencją – i słusznie, bo to dobry sposób na to, aby poznać swoje mocne i słabe strony. Alexa Rank to wygodne narzędzie, które pozwoli Ci zwiększyć ruch, a tym samym również zyski z kampanii reklamowych. Alexa Ranking działa globalnie i zestawia milion różnorodnych witryn, skupiając się na ich popularności w sieci. Co ważne, wynik jest obliczany na podstawie statystyk z ostatnich trzech miesięcy, obejmujących szacunkową liczbę użytkowników, a także samych odsłon dla konkretnej witryny. Jak łatwo się domyślić, im wyższy jest ten wynik, tym strona internetowa jest popularniejsza.

Ranking Alexa porównuje określoną witrynę do innych, dzięki czemu z łatwością można zbadać wskaźnik KPI, a tym samym przekonać się, jakie są mocne i słabe strony firmy w porównaniu do konkurencji.

Wypełnij brief

Jak obliczany jest ranking Alexa?

W rankingu Alexa bierze się pod uwagę kilka czynników. Według oficjalnych informacji bierze się tutaj pod uwagę średnią dzienną liczbę unikalnych użytkowników, którzy odwiedzają witrynę danego dnia. Ponadto pod uwagę bierze się także liczbę odsłon danej witryny w okresie ostatnich trzech miesięcy. W praktyce oznacza to, że liczba unikalnych użytkowników wyznacza ruch na stronie, z kolei średnia liczba odsłon świadczy o zainteresowaniu poszczególnych osób treściami, które się na niej znajdują.

Alexa Traffic Ranking jest oparty na danych, które pochodzą z dedykowanego globalnego panelu. Oczywiście wszystkie są zbierane od internautów, korzystających z takich przeglądarek jak Internet Explorer, Google Chrome czy Firefox.

Warto wiedzieć o tym, że Alexa Traffic Rank nie bierze pod uwagę danych, mówiących o tym, że konkretny użytkownik odwiedził witrynę więcej, niż jeden raz w ciągu dnia. Wtedy nadal jest to liczone jako jedna wizyta, to właśnie jest unikalny użytkownik. Co ciekawe, w rankingu od wielu lat niezmiennie pierwsze miejsce zajmuje oczywiście Google. Jak łatwo się domyślić drugie Youtube, z kolei trzecie to Facebook.

Wypełnij brief

Czy Alexa Rank można ufać?

Wiele osób zastanawia się nad tym, czy Alexa Traffic Rankings można ufać. Na pewno jest to dobry sposób na to, żeby porównać jedną witrynę z drugą, ale trzeba mieć świadomość, że zebrane statystyki nie należą do najdokładniejszych. Musisz wiedzieć o tym, że tego typu dane są zliczane tylko i wyłącznie na podstawie wejść użytkowników, które posiadają przeglądarkę z zainstalowanym dodatkowym rozszerzeniem. Mowa tutaj zatem o typowych statystykach, a nie dokładnych liczbach odsłon. Dane są zatem przybliżone, o czym zawsze warto pamiętać.

Warto zatem mieć na uwadze, że Google Analitycs może okazać się dokładniejszym narzędziem od Alexa Traffic. Ma on zdecydowanie szerszy zakres. Mimo wszystko warto od czasu do czasu sprawdzić to narzędzie, żeby wykorzystać go w celach porównawczych i przekonać się, dzięki temu o popularności określonej witryny.

Co ważne, Alexa Rating doskonale sprawdza się w przypadku mieszkańców Stanów Zjednoczonych czy Kanady. Tam znaczna część użytkowników sieci ma zainstalowany pasek narzędzi w swojej przeglądarce, dzięki czemu w tamtym rejonie ten ranking jest solidnym wyznacznikiem i może istotnie pomóc w zwiększeniu dochodów danej witryny.

Wypełnij brief

Jak sprawdzić Alexa Rank własnej strony?

Możesz sprawdzić ranking Alexa dla swojej strony internetowej w kilku prostych krokach. Nie ma w tym niczego skomplikowanego. Powinieneś wejść do oficjalnego narzędzia Alexa, a następnie wprowadzić w wyszukiwarkę adres swojej witryny.

To narzędzie może okazać się bardzo pomocne, ponieważ sprawdzisz w ten sposób, nie tylko pozycję w rankingu, ale też najpopularniejsze, a tym samym najistotniejsze dla Ciebie słowa kluczowe, backlinki, a także zbliżone treścią strony internetowe, które oczywiście będą Twoja konkurencją. Sam widzisz, że nie jest to narzędzie idealne, ale jego przejrzystość i łatwo obsługi zdecydowanie zachęca do eksploracji i monitorowania pozycji strony, aby poprawić swoje zasięgi i przegonić konkurencję.

Wypełnij brief

Podobne

Jak dodać wpis na WordPress?

To dynamiczne treści tworzą Twoją stroną internetową. Wpisy WordPress są zatem bardzo istotne. Mogą pojawiać się w wielu miejscach, jednak najczęściej stanowią niezastąpiony element bloga. Jak się je dodaje? Podpowiadamy.

icon Czytaj dalej

Biblioteka multimediów w WordPress – najważniejsze informacje w pigułce

Prowadząc swoją własną stronę internetową na WordPressie, warto poznać wszystkie najważniejsze opcje i narzędzia, jakie oferuje CMS. Jednym z głównych jest biblioteka multimediów. Do czego służy i jak z niej właściwie korzystać?

icon Czytaj dalej

Komentarze w WordPress – kilka praktycznych informacji

Prowadząc swoją własną stronę internetową na WordPressie, warto poznać wszystkie najważniejsze opcje i narzędzia, jakie oferuje CMS. Jednym z głównych jest biblioteka multimediów. Do czego służy i jak z niej właściwie korzystać?

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.