GA: Najlepiej wypozycjonowane firmy w Polsce | Wojoweb

Najlepiej wypozycjonowane firmy w Polsce

Jeśli chcesz rozwijać się w sieci, z pewnością zastanawiasz się, która metoda będzie najlepsza. Wiele osób mówi o pozycjonowaniu, ale czy przynosi to efekty? Jakie firmy najlepiej sobie radzą, wybierając taką metodę i wreszcie – czy to rozwiązanie dla każdej branży? Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki ranking dziesięciu, najlepiej wypozycjonowanych stron w Polsce!


Zasięg krajowy

Jeśli prowadzisz działalność, która otwiera się na klientów z całego kraju, Europy czy nawet świata – pozycjonowanie z pewnością będzie strzałem w dziesiątkę. Dobrze zaplanowane i przeprowadzone działania z pewnością zwiększą Twoją widoczność, ruch na stronie, a w ślad za tym pójdzie i sprzedaż. Na pozycję w wynikach wyszukiwania składa się wiele elementów, których wdrażanie warto powierzyć zaufanej agencji SEO. Zajmie się ona optymalizacją Twojej strony tak, aby była przyjazna nie tylko użytkownikom, ale i wyszukiwarce Google.

Nasz ranking podzieliliśmy na dziesięć różnych branż. W każdej z nich przedstawimy Ci stronę, która zbiera najwyższe laury ze względu na swoją optymalizację. Czy masz szansę za zdetronizowanie lidera? Oczywiście! Będzie to jednak wymagać nakładu czasu, cierpliwości, wiedzy i odpowiedniego budżetu.


1. Odzież

W wyszukiwarce ląduje fraza „odzież”. Okazuje się bowiem, że coraz chętniej i coraz częściej robimy zakupy w sieci, szczególnie te, dotyczące ubrań. Serwisy prześcigają się w promocjach i interesujących ofertach, szerokim asortymencie. Do tego dochodzi szybka wysyłka, darmowa wysyłka i łatwa polityka zwrotów/wymian.

Na pierwszym miejscu wyszukiwania znajduje się firma Deezee. Jeszcze jakiś czas temu marka znana była głównie ze sprzedaży obuwia, ale od wejścia na rynek stacjonarny (buty można znaleźć m.in. na półkach sklepów CCC) bardzo się rozwinęła. Portal przeszedł gruntowną przemianę i dziś oferuje także odzież i dodatki. Firma istnieje od 2005 roku. Z pewnością więc na wyniki wyszukiwania ma wpływ staż strony. Warto jednak zauważyć, że sklep został zaprojektowany w sposób przemyślany i przyjazny dla klienta. Może on wyszukiwać odzież, sięgając po różne kategorie, zapoznać się z opisami ubrań, tabelą rozmiarów, opiniami innych klientów. Co ważne, od razu otrzymuje informacje na temat wysyłki, a w razie potrzeby może skorzystać z czatu i wyjaśnić w rozmowie z pracownikiem wszelkie wątpliwości.


2. Obuwie

Branża obuwnicza również wiele zyskała na pojawieniu się w sieci. Dziś możemy kupować buty korzystając z internetowych wersji sklepów stacjonarnych, ale też z tych platform, które sprzedają różne rzeczy i działają wielotorowo – przez aplikację. Takie też właśnie jest Zalando. Strona buduje swoje zasięgi ogromną przystępnością dla klienta. Można znaleźć tam bowiem zarówno tańsze obuwie, jak i to pochodzące od topowych projektantów. Podział na wiele kategorii pozwala szybko znaleźć te buty, których szukamy lub zawęzić pole poszukiwań. Układ wyświetlanych produktów jest przejrzysty, a co więcej, użytkownik może dostosować go do swoich preferencji. Opis kategorii jest rzeczowy i profesjonalnie przygotowany.


3. Samochody

Branża motoryzacyjna także przeniosła się z giełd i salonów do internetu. Po wpisaniu w wyszukiwarkę słowa „samochody”, okazuje się, że najlepiej pozycjonowaną stroną jest OtoMoto. Konkurent duży, mający spory staż w sieci, ale może zostać zdetronizowany. Portal przyciąga osoby, poszukujące samochodów używanych. Strona nieustannie się rozwija i już teraz oferuje także sprzedaż ratalną aut z drugiej ręki. Całość została dobrze zaprojektowana po to, aby ułatwić użytkownikowi dotarcie do swojego panelu klienta, wybór interesującej go oferty lub kontakt z obsługą.


4. Kosmetyki

Jeśli chodzi o branżę beauty, ta w ostatnich latach rozrosła się bardzo mocno. Choć obecna w sieci jest od dawna, o tyle rola e-drogerii się nieco zmieniła. Jakiś czas temu klienci decydowali się na tego typu zakupy głównie ze względu na produkty, które są niedostępne lub trudnodostępne w Polsce. Nagle okazało się, że kosmetyki sprzedawane w sieci, mogą być tańsze, niż w sklepach stacjonarnych. Na tej kanwie swój sukces zbudował sklep Cocolita. Swoją pozycję zawdzięcza dobrej platformie, na której zbudowano sklep, poprawie w przejrzystości strony, wielu kategoriom i bogactwu produktów. Nie bez znaczenia jest też staż w internecie. Google postrzega witrynę jako zaufaną.


5. Meble

Wpisując frazę „meble”, wbrew przypuszczeniom nie wyświetla nam się strona pewnej skandynawskiej marki. Prym w tej dziedzinie wiedzie prężnie rozwijająca się firma Agata Meble. Marka umożliwia zakupy stacjonarne oraz online, a cała sprzedaż jest ze sobą świetnie zespolona. Klient może przeglądać interesujące go kategorie, a gdy wybierze meble, które chce kupić, może zdecydować czy chce, aby dostarczono je bezpośrednio do domu, czy może woli odebrać je w sklepie.


6. Glazura

W internecie szukamy często elementów wykończenia domu i mieszkania. Jednym z nich jest glazura. Chcemy zapoznać się z bogactwem wzorów i rozmiarów, które dostępne są w sieci. Numerem jeden w wyszukiwanej frazie jest sklep Leroy Merlin. Dużą widoczność witryna zawdzięcza szerokiemu wyborowi, jasnemu podziałowi na kategorie oraz szczegółowym opisom. To wszystko napędza sprzedaż, ponieważ klient może spokojnie zapoznać się ze wszelkimi parametrami.


7. Okulary

Po przeprowadzeniu badania u okulisty niektórzy nie korzystają z oferty salonów optycznych stacjonarnych. Zamiast tego, sięgają po to, co oferuje sieć. Dużą sprzedaż ze względu na wysoką pozycję z pewnością odnotowuje sklep Eyerim. Znajdziemy tu oprawki renomowanych marek, które możemy dostosować do swoich preferencji. Załączając receptę, zakład wykona dla nas szkła, a gotowy produkt przyśle pod wskazany adres. Firma bardzo uprościła całą drogę zakupową, oferując odbiorcom m.in. wirtualne lustro, w którym może przymierzyć wybrane oprawki.


8. Budowa domu

Dziś dla branży budowlanej niemal nie ma ograniczeń. W sieci można kupić gotowy projekt, który zostanie zrealizowany przez lokalną ekipę budowlaną. Dużą widoczność ma strona Archon. To przejrzysta witryna, oferująca praktyczne porady dotyczące budowania własnego domu. Proponuje też gotowe projekty domów oraz projekty dla deweloperów. Wysokie pozycje firmie z pewnością zapewnia także obecność bloga oraz forum, na którym użytkownicy mogą dzielić się doświadczeniami i pomagać sobie wzajemnie.


9. Kwiaciarnia

Coraz więcej osób korzysta z usług branży florystycznej za pomocą internetu. Wysyłamy sobie kwiaty oraz inne prezenty, które oferują portale. Najwyżej notowana w tym zakresie jest Poczta Kwiatowa. Proces składania zamówienia oraz personalizacji jest niezwykle prosty i intuicyjny. Firma stoi frontem do klienta, dając mu pełną kontrolę nad zamówieniem, miejscem i godziną dostarczenia. Wiele kategorii, możliwość dobrania bukietu lub prezentu do okazji także ma wpływ na dużą sprzedaż i rosnącą liczbę odwiedzin.


10. Medycyna estetyczna

To branża, dla której wiele osób jest w stanie przemierzyć cały kraj. Chodzi tu nie tylko o wygląd, ale i zdrowie – nic więc w tym dziwnego. Wysokie pozycje odnotowuje tu klinika doktora Szczyta. Przejrzysta strona, z praktycznym podziałem na kategorie. Dodatkowo pacjent zachęcany jest do omówienia indywidualnej konsultacji. Strona informuje też o możliwości płatności ratalnych, posiada blog, zakładkę z publikacjami medialnymi oraz wiele informacji dla pacjentów na temat konkretnych zabiegów. To wszystko ma wpływ na wysoką pozycję witryny w wyszukiwarce.

Podobne

Najlepiej wypozycjonowane strony w Krakowie

Zbliżają się wakacje. Sezon urlopowy to świetny motywator do podróżowania. Warto więc znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania.

icon Czytaj dalej

Czy pozycjonowanie jest skuteczne?

Każda firma, która chce się rozwijać poszukuje nowych metod na pokazanie się odbiorcom. Czy jednak to pozycjonowanie, o którym mówi tak wiele agencji SEO faktycznie przynosi oczekiwane rezultaty?

icon Czytaj dalej

Ile powinno kosztować pozycjonowanie? Daj się zauważyć w sieci!

Założenie własnej strony internetowej i social mediów to dopiero początek pracy, przy wypromowaniu swojej działalności. Pozycjonowanie to działania, w które trzeba zainwestować. Pieniądze i czas.

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.