GA: Social media marketing – jak działa i czy warto w niego inwestować? | Wojoweb Social media marketing – jak działa i czy warto w niego inwestować? | Wojoweb

Social media marketing – jak działa i czy warto w niego inwestować?

Bez dobrze poprowadzonego social media marketingu trudno mówić o sukcesie sklepu internetowego. Jest to doskonały sposób na zaktywizowanie potencjalnych klientów, zbudowanie społeczności oraz zachęcenie do odwiedzenia danej strony internetowej. Warto zatem wykorzystać te narzędzia w swojej firmie, dzięki czemu łatwiej sprzedaż swoje produkty albo usługi.


Social media marketing w pigułce

Wiele firm nie wykorzystuje potencjału social media marketingu. A szkoda, ponieważ jest to jeden ze sposobów do osiągnięcia sukcesu. Skrupulatne realizowanie strategii wizerunkowej w tego typu kanałach usprawnia komunikację z klientami, a przede wszystkim zachęca tych potencjalnych do zrealizowania zakupów właśnie w tej konkretnej firmie. Komunikaty na Facebooku czy Instagramie powinny być jednak dostosowane zarówno graficznie, jak i treściowo do rodzaju użytkowników, a także branży, w której dane przedsiębiorstwo się obraca. Jest to dobry sposób na to, aby zwiększyć zaangażowanie odbiorców.

Skrupulatna optymalizacja form przekazu, a także konsekwencja w działaniu, kreatywność oraz wiedza pomogą w przyciągnięciu uwagi potencjalnych klientów czy zbudowaniu historii marki oraz poszczególnych produktów. Treść musi być jednak przemyślana i zaplanowana. Social media marketing wymaga bowiem odpowiedniej strategii. Musisz również wiedzieć o tym, że jest to długotrwały proces, a kilka postów nie zapewni Ci nagłego wzrostu sprzedaży.

Skupiając się na social media marketingu, warto pamiętać również o wielu kanałach, a więc nie tylko tekstach i grafikach, ale również zdjęciach, nagraniach wideo, a przede wszystkim relacjach na żywo, które obecnie stają się coraz popularniejsze i przynoszą świetne rezultaty. Dobrze skonstruowana strategia marketingowa zawiera informacje na temat tego, czy publikacje będą odsyłać do strony internetowej, sklepu czy bloga. A może mają jedynie zachęcić użytkowników do interakcji? Możliwości jest wiele.


Główne kanały social media marketingu

Dziś trudno sobie wyobrazić jakiekolwiek działania marketingowe bez mediów społecznościowych. Jest to doskonałe narzędzie do promocji, komunikacji, ale również budowania relacji z klientami. Obecnie stawia się na wiele różnorodnych platform, takich jak Facebook, Google+, LinkedIn, Instagram czy Pinterest. Publikowane artykuły oraz grafiki muszą być interesujące dla konkretnej grupy odbiorców. Dzielenie się treściami jest dla firm pasywnym promowaniem, a także gromadzeniem osób, zainteresowanych daną dziedziną.

Biorąc na tapet popularny Facebook, podczas działań marketingowych, bardzo ważne jest wzięcie pod uwagę płatnych reklam. W takiej sytuacji dobrym krokiem będzie postawienie na post, który już wzbudził spore zainteresowanie, a więc wywołał wiele reakcji czy komentarzy.

SSM Marketing to również Instagram Ads, dzięki któremu można stworzyć reklamy firmy, poprawić wizerunek, zwiększyć rozpoznawalność marki czy zbudować większe grono odbiorców. Najważniejsza jest w tym przypadku dobra analiza grupy odbiorców, która umożliwi dopasowanie rodzaju treści do ich potrzeb oraz oczekiwań.


Poznaj sposoby działania

Social media w marketingu mają ogromną moc i pozwalają widocznie zwiększyć sprzedaż konkretnych produktów czy usług. Jeżeli zatem zależy Ci na tym, aby Twoja firma odniosła sukces w sieci, lepiej nie lekceważ tego narzędzia. Jest to szczególnie istotne w branży e-commerce, gdzie pod uwagę należy wziąć różne formy komunikacji marketingowej, w zależności od konkretnych kanałów, z których chce korzystać przedsiębiorca.

Kampania marketingowa musi być przemyślana. Najważniejsze jest zatem to, aby nie tylko zachęcić użytkowników do dawania reakcji czy pisania komentarzy, ale również udostępniania postów, co gwarantuje zwiększenie zasięgów. W ten sposób możesz zbudować wiarygodność i zwiększyć zaufanie wśród potencjalnych klientów.

Social media marketing ma ogromny wpływ na e-commerce i dziś trudno wyobrazić sobie sklep internetowy bez własnego profilu na Facebooku czy Instagramie. To w ten sposób klienci często kontaktują się z danym przedsiębiorstwem, aby uzyskać informacje na temat danego produktu czy sposobów wysyłki. Aktywna obsługa tego typu kanałów jest zatem kluczowa, aby poprawić swój wizerunek w sieci. Dobrze przemyślana strategia musi być skrupulatnie realizowana, co ułatwi budowanie bazy klientów.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Google Ads – dla kogo to dobry kanał reklamy?
Regulamin sklepu internetowego – czy to konieczność? Jak go stworzyć?
Czy warto wejść w e-commerce i jak to zrobić?
Jaki sklep internetowy wybrać?
Czym jest WooCommerce? Dlaczego warto skorzystać z tego rozwiązania?
Portale internetowe Kraków
Czym jest platforma B2B?
Budowa strony internetowej dla branży projektowania wnętrz i dla architektów
Czy Google Ads są skuteczne? Na co zwrócić uwagę i co zrobić, żeby kampanie tekstowe i Google Zakupy były skuteczne?
Google Zakupy. Jak wykorzystać Google Zakupy dla sklepów? Sprawdź

Podobne

Budowa lojalności klienta – jak budować lojalność w sklepach internetowych i sprawiać, aby klienci wracali po więcej?

Pozyskanie klienta nie jest łatwe, jednak najtrudniejsze jest jego utrzymanie. Przekonaj się zatem, w jaki sposób budować lojalność klientów w sklepach internetowych.

icon Czytaj dalej

Czym jest subskrypcja i dlaczego warto zaoferować ją klientom oraz odbiorcom?

Każda firma, która buduje własną markę chce zbudować też lojalną społeczność. Stali klienci są tym ogniwem, które zapewnia biznesowi ciągłość oraz rozwój. Dobrze więc, aby byli informowani o zmianach, nowościach lub, aby po prostu – przypominać im o swoim istnieniu. Po to jest subskrypcja.

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.