GA: Czym są leady? | Wojoweb Czym są leady? | Wojoweb

Czym są leady?

Stworzenie strony internetowej to jedno, drugie to pozyskanie klientów i prowadzenie akcji marketingowych w taki sposób, aby zachęcić ich do zrealizowania zakupów. Każdy przedsiębiorca, powinien zatem wiedzieć czym są leady. Tłumaczymy to w naszym krótkim artykule.


Co to jest lead w marketingu?

Leady to najprościej tłumacząc, osoby, które odwiedziły konkretną stronę albo sklep internetowy, a następnie zwróciły uwagę na działania marketingowe przedsiębiorstwa. Efektem jest to, że użytkownik podał swoje dane kontaktowe, a więc np. uzupełnił formularz kontaktowy. Lead w marketingu to takie dane jak imię i nazwisko, adres mejlowy oraz numer telefonu. Co ważne, wiele firm analizuje ruch na stronie, a tym samym ustala, jakie są preferencje poszczególnych użytkowników, co ułatwia im właściwe dostosowanie reklamy, usług oraz produktów, a więc przeprowadzenie akcji marketingowej w taki sposób, aby pozyskać jak największą liczbę klientów.

Właściwie dostosowana oferta, która spełnia oczekiwania poszczególnych osób jest połową sukcesu i znacząco ułatwia zwiększenie zysków. To dlatego odpowiednie zarządzanie leadami jest tak istotne.


Rodzaje leadów

Rodzaje leadów są bardzo różnorodne i warto je poznać, aby właściwie je generować, a następnie prowadzić skrojone na miarę działa marketingowe. Można wyróżnić lead sprzedażowy, czyli gorący, marketingowy, a więc ciepły oraz nawiązanie kontaktu z klientem, czyli lead zimny.

Lead gorący to określenie dla osób, która jest zdecydowana na zakupy w danym sklepie internetowym. Łatwo się domyślić, że przedsiębiorcom zależy na pozyskiwaniu właśnie takich leadów. Tacy użytkownicy najczęściej podejmują decyzję na podstawie rekomendacji, np. znajomych czy influencerów. W tym przypadku istotna jest szybkość reakcji, a więc dział marketingowy, powinien jak najszybciej podjąć działania, które mają na celu zatrzymanie klienta i sfinalizowanie zakupów.

Lead ciepły to określenie dla osób, które są zainteresowane ofertą, jednak jeszcze nie podjęły decyzji o zrealizowaniu zakupu. W tym przypadku dział marketingowy powinien skupić się na działaniach, które mają sprawić, że potencjalny klient uzna, że dany produkt lub usługa jest mu niezbędna. Tutaj kluczowe jest właściwe zastosowanie skrojonego na miarę języka korzyści.

Zimny lead to po prostu kontakt do klienta. Dział marketingowy nie musi z nimi nawiązywać jak najszybszego kontaktu, ponieważ zazwyczaj takie działania kończą się fiaskiem, a więc mejle, np. wpadają do spamu. Warto jednak skupiać się na promowaniu treści edukacyjnych oraz budowaniu zaangażowania oraz wzmacnianiu wiarygodności przedsiębiorstwa.


E-mail marketing

Lead w marketingu może pomóc w zrealizowaniu celów sprzedażowych. Doskonałym narzędziem do tego jest e-mail marketing, który wspomaga generowanie leadów sprzedażowych. Najpopularniejszy jest newsletter. To mail, który zawiera informacje o ofercie przedsiębiorstwa i jest regularnie wysyłany do odbiorców. Jest to doskonały sposób, który umożliwia budowanie relacji z klientami. Druga metoda to mailing, promujący poszczególne produkty z oferty danej firmy.

Mejle są świetnym sposobem na informowanie klientów o wyprzedażach, nowościach, które pojawiają się w ofercie, czasowych promocjach czy nawet zmianach, które mają pojawić się w firmie. Najważniejsze jest jednak to, aby właściwie dostosować treść do konkretnej grupy odbiorców. Informacje muszą być przedstawione w sposób jasny i czytelny. Im prościej, tym lepiej. Krótkie formy, opatrzone grafikami sprawdzają się w tym przypadku bardzo dobrze.


Pozycjonowanie SEO

Działania SEO mają na celu przyciągnięcie na stronę internetową większej liczby użytkowników, co istotnie wpływa na zwiększenie sprzedaży. Jest to doskonała metoda promocji działalności przedsiębiorstwa, a także zwiększenie zasięgów organicznych. Oczywiście, dzięki temu baza leadów istotnie się zwiększa. To tak naprawdę pierwsze działania, które należy podjąć, aby wypromować swoje przedsiębiorstwa. Warto jednak pamiętać o tym, że to wieloetapowy proces, który skupia się na optymalizacji strony internetowej, a więc również skupienia się na treściach, jakie się na niej znajdują.


Social media, a leady

Leady można pozyskać na wiele różnorodnych sposobów, a jednym z nich jest również skrupulatne prowadzenie social mediów. Jeżeli zależy Ci na tym, aby maksymalnie wypromować własną stronę internetową i cieszyć się zwiększeniem zainteresowania konkretnymi usługami czy produktami, istotne jest regularne publikowanie postów na Facebooku oraz Instagramie. Warto skupiać się nie tylko na działalności handlowej, ale przede wszystkim zachęcać użytkowników do aktywności na poszczególnych profilach.

Warto jednak pamiętać o tym, aby wszystkie powyższe działania były ze sobą spójne. To bardzo ważne, ponieważ ma istotny wpływ na wizerunek marki, a więc przekłada się również na zainteresowanie poszczególnych klientów.

Sprawdź najpopularniejsze wpisy na blogu:

Jak stworzyć logo własnej firmy i ile to kosztuje?
Social media marketing – jak działa i czy warto w niego inwestować?
Jak przygotować się do stworzenia strony internetowej?
Pięć najładniejszych stron internetowych w Krakowie
Ile kosztuje strona WordPress?
WordPress CMS – to warto wiedzieć
Strony WordPress – czym się wyróżniają?
Czym jest WordPress?
Projekty graficzne cennik
Dlaczego umowa o wykonanie projektu logo jest ważna?

Podobne

7 przykazań dobrej strony internetowej

Dziś nie wystarczy posiadać strony internetowej. W tym artykule, podpowiemy Ci jakich 7 zasad powinno przyświecać stworzeniu wysokiej jakości witryny, która zarabia.

icon Czytaj dalej

Ile powinno kosztować pozycjonowanie? Daj się zauważyć w sieci!

Założenie własnej strony internetowej i social mediów to dopiero początek pracy, przy wypromowaniu swojej działalności. Pozycjonowanie to działania, w które trzeba zainwestować. Pieniądze i czas.

icon Czytaj dalej

Czy pozycjonowanie jest skuteczne?

Każda firma, która chce się rozwijać poszukuje nowych metod na pokazanie się odbiorcom. Czy jednak to pozycjonowanie, o którym mówi tak wiele agencji SEO faktycznie przynosi oczekiwane rezultaty?

icon Czytaj dalej

Porozmawiajmy

Jeśli masz pytania lub chcesz lepiej poznać naszą ofertę – zadzwoń lub napisz. Możesz też umówić się na spotkanie z nami przy przepysznej kawie.