Co się liczy dziś:
- Tworzymy strony internetowe dla odbiorców, a nie wyszukiwarek,
- Powinniśmy być uczciwi względem użytkowników i oferować im pomocne treści,
- Nie stosujemy sztuczek, nie decydujemy się na drogę na skróty, aby poprawić swoją widoczność w wynikach wyszukiwania,
- Pracujemy nad wyróżnieniem się na tle konkurencji.
Może się nam czasem wydawać, że konkretne rozwiązanie SEO będzie najlepsze dla naszej strony internetowej, a jednocześnie przełoży się na jej pozycję w rankingach. Warto wówczas zadać sobie pytanie, czy użycie takiej strategii byłoby równie pożądane, gdyby wyszukiwarka nie istniała?
Sięganie po „czarne SEO” powszechnie uznawane jest za nieetyczne. Czasami jednak kierowanie się strategią White Hat SEO również może przynieść nam niechciane efekty. Gdy pojawia się nacisk na uzyskanie szybkich rezultatów, a kampania prowadzona jest intensywnie, może być uznawana za działanie niepożądane. Bardzo ważne jest więc to, aby dokładnie przemyśleć strategię SEO, która ma zostać wdrożona. Pamiętaj o tym, że pośpiech jest złym doradcą, a na uzyskanie upragnionych wyników trzeba pracować sukcesywnie.